امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نشانه های وجود انگل در بدن ما و راه های مقابله با آن

#1
چطور بفهمم در بدنم انگل وجود دارد؟


شما تنها نیستید. بیآنکه بدانید، در روده، معده و دیگر گوشههای بدن شما زندگی میکنند و هر روز که میگذرد، به تعدادشان افزوده میشود. انگلها مهمانهای ناخواندهای هستند که هیچ کس برایشان دعوتنامه نفرستاده و از حضورشان در بدنش خوشحال نمیشود. با این وجود آنها راهشان را پیدا کرده و بدن شما را با عوارض و اختلالات عجیبی روبهرو میکنند که برای درمانشان باید ماهها و حتی سالها وقت و پول صرف کنید.بسیاری از ما نمیدانیم که انگلها به همه گوشههای جسم و البته روانمان آسیب میزنند و بهخاطر همین بیخبری هم اغلب راه درمان مشکلاتی که از وجود آنها ناشی شده را اشتباه میرویم. در این مقاله شما را با آسیبهای عجیبی که این مهمانهای ناخوانده به بدنتان میرسانند آشنا میکنیم و چند درمان طبیعی برای انگلزدایی بدن را هم به شما پیشنهاد میکنیم.


جان ندارید؟


خستگی رهایتان نمیکند؟ اگر مدام خسته و بیحوصلهاید نباید احتمال جان گرفتن انگلها در بدنتان را نادیده بگیرید. بیحالی یا احساس بیتفاوتی مداوم میتواند یکی از نشانههای ابتلای شما به این مشکل باشد، درحالیکه اغلب افراد تصور میکنند این احساسات بهخاطر کار زیاد یا ابتلا به کمخونی یا ناهنجاریهای فعالیت غده تیروئید سراغشان میآید.


شکمتان ناکوک است؟


انگلها به دیواره روده حمله میکنند و به همین دلیل باعث ابتلا به انواع مشکلات شکمی میشوند. اگر دلپیچه دست از سرتان برنمیدارد، بعید نیست که شما هم دچار انگل شده باشید. شاید در میان عوارضی که بهخاطر وجود انگلها در بدن ایجاد میشود، اغلب افراد تنها با این مشکل آشنا باشند و هنگام دچار شدن به آن، در اولین قدم وجود انگلها را بررسی کنند.


زیباییتان در خطر است؟


اگزما، جوش و تاول، کهیر، ضایعات و زخمها از جمله نشانههای وجود انگلها هستند و حتی خشکی مداوم پوست هم میتواند بهخاطر حضور این موجودات ایجاد شود. جالب اینجاست که انگلها تنها معده و روده را هدف نمیگیرند، بلکه بهطور مستقیم زیبایی مبتلایانشان را هم تهدید میکنند.

بداخلاقید؟


بدخلقی، مود پایین، مشکلات اضطرابی و حتی نوسانهای خلقی هم میتوانند بهخاطر انگلها ایجاد شده باشند. اگر زیاد عصبانی میشوید، فراموشکارتر از قبل شدهاید، همیشه مضطربید و احساس بیقراری میکنید، باید احتمال وجود آنها را بررسی کنید.





دردهای عضلانی یک از علائم وجود انگل می باشد.



رودهتان تحریکپذیر است؟



سندرم روده تحریکپذیر که بسیاری از متخصصان آن را بهعنوان نشانهای از مشکلات عصبی میدانند، میتواند به دلیل حضور انگلها ایجاد شده یا شدت بگیرد.

بدخوابید؟


اختلالات خواب دلایل بیشماری میتواند داشته باشد؛ از مشکلات غددی گرفته تا مشکلات روانپزشکی همه میتوانند خواب شما را آشفته یا نامنظم کنند. اما این مشکل هم میتواند یکی دیگر از نشانههای وجود انگلها در بدن شما باشد. اگر بیخوابید، دندانقروچه میکنید یا در طول شب بارها از خواب بیدار میشوید، بعید نیست که به این مشکل دچار شده باشید.


آب میروید؟


وزنتان هر روز کمتر میشود و هیچ غذایی نمیتواند اشتهای شما را تحریک کند؟ افزایش وزن ناگهانی یا کاهش یکباره وزن میتواند از نشانههای وجود چنین مشکلی باشد. بیاشتهایی مداوم یا میل غیرقابل کنترل به غذا خوردن ازجمله نشانههایی است که از این بیماری خبر میدهد. درحالیکه اغلب افراد بیاشتهایی را به عنوان نشانه وجود انگلها میشناسند، اما در برخی موارد اشتهای کاذب هم میتواند از وجود آنها خبر دهد.

درد میکشید؟


دردهای عضلانی شما همیشه بهخاطر حرکتهای اشتباهی که انجام میدهید اتفاق نمیافتد. اگر از دردهای عضلانی، درد مفاصل، گرفتگی عضلانی، بیحسی دست یا پا، درد ناف، درد قلب و حتی درد آرتروز شکایت دارید، نباید احتمال مبتلا بودنتان به انگل را نادیده بگیرید. میدانیم تعجب کردهاید اما باید بگوییم که انگلها میتوانند تکتک اعضای بدنتان را از کار بیندازند.

کمخونید؟



مشکلات باروری، دردها و عوارض پیش ازقاعدگی، عفونتهای دستگاه ادراری، کیستها و فیبروم، مشکلات قاعدگی، مشکلات پروستات و. . . هم میتوانند به علت وجود انگلها ایجاد شوند. آنها به راحتی به مجاری ادرار، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی حمله میکنند و کارکرد این دستگاهها را دچار اختلال جدی و نیازمند درمان میکنند. حتی بسیاری از افرادی که آزمایش خونشان کمخونی را نشان میدهد هم میتوانند به چنین مشکلی دچار باشند.







درمان عفونت های انگلی با مصرف این مواد غذایی


با سلاح طبیعت به انگلها حمله کنید





هویج بخورید


خوردن هویج یک درمان شناخته شده برای انگلهای روده به حساب میآید. برای هویجدرمانی کافی است دو عدد از این گیاه را رنده کنید و صبح که معدهتان خالی است آن را نوش جان کنید.

موهیتو بسازید

موهیتو، نوشیدنی پرطرفداری است که از لیمو، نعناع و آب درست شده و میتواند داروی خوبی برای درمان انگلها باشد. برای ساختن این داروی طبیعی میتوانید به یک فنجان چند برگ نعناع اضافه کنید و روی آن کمی لیمو بچکانید. البته تفاوت این موهیتوی دارویی با نوشیدنیهای محبوب در این است که به جای شکر باید در آن کمی نمک بریزید تا با کمکش انگلهای معدهتان را از بین ببرید.


نارگیل خام بخورید


پودر نارگیل در میان شیرینیدوستها محبوب است اما اگر میخواهید از خواص این میوه برای انگلزدایی کمک بگیرید، باید آن را خاک و خالی نوش جان کنید. کافی است نارگیل تازه را رنده و میل کنید تا انگلهای موجود در معدهتان را بکشد. اما اگر میخواهید از این روش درمانی نتیجه ایدهآل بگیرید، باید حداقل یک هفته درمان را ادامه دهید.






خوردن هسته های لیمو یکی از راههای درمان انگل می باشد.


دانههای لیمو را دور نریزید


دانه لیمو دور ریختنی نیست. شما میتوانید آنها را خرد کنید و با کمکشان انگلهایی که در بدنتان خانه کردهاند را بکشید. دانههای بهظاهر بیمصرف لیمو که همیشه مراقبید در غذایتان نریزند، میتوانند انگلهای معده را از بین ببرند. اگر آنها را خرد کنید و همراه یک لیوان آب بنوشید، نیمی از مسیر درمان انگلهای معدهتان را جلو رفتهاید.

رب گوجه را فراموش کنید


برای اینکه انگلهای معدهتان را از بین ببرید و از ایجاد قارچ و عفونت در بدنتان جلوگیری کنید، بهتر است به جای استفاده از رب گوجه آماده، گوجه تازه را جایگزین کنید. گذشته از این، میتوانید هر روز یک عدد گوجه را نصف کرده و با کمی نمک و فلفلسیاه به عنوان یک میوه خوشمزه و مقوی میل کنید.
گوجهفرنگی خام که در سالادتان میریزید هم داروی خوبی برای محو کردن این انگلها به شمار میرود. پس این بار که برای به میوه فروشی رفتید حتما جایی برای گوجه فرنگی در سبد کالای خود قرار دهید.

سیرخوار شوید


بوی بد سیر تنها کسانی که در کنار شما مینشینند را آزار نمیدهد بوی این گیاه انگلهای معده را هم کلافه میکند و باعث حذف آنها میشود. گذشته از این، سیر خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ دارد و میتواند یک داروی فوقالعاده برای کشتن میکروبها در بدن باشد. جویدن چند حبه سیر هر روز برای پیشگیری و حذف انگلها راهی بسیار موثر است که با کمکش میتوانید نتیجه دلخواهتان را بگیرید.







مصرف سرکه به از بین بردن انگل های معده کمک می کند.


سرکه را چاشنی کنید


سرکه نهتنها چاشنی خوشعطر و بویی است، بلکه میتواند یک داروی طبیعی برای حذف انگلها هم باشد، البته اجازه ندهید سرکه تنها به ظرف ترشی شما وارد شود، بلکه آن را چاشنی هر غذایی کنید. گذشته از این اگر یک قاشق غذاخوری سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید، میتوانید به خاصیتی که برای کشتن انگلهای بدنتان دارد هم امیدوار شوید. نوشیدن هر روز این معجون میتواند برای از بین بردن انگلهای معده و درمان عفونتهای شدید معجزه کند.


زردچوبهدوست شوید


در کمتر خانه ایرانی است که زردچوبه جایی نداشته باشد. این ادویه که خواص دارویی فراوانی دارد، یک ضدانگل طبیعی هم هست. اگر این چاشنی را بهطور مستقیم به غذاهایتان اضافه کنید، میتوانید نگرانی کمتری برای وجود انگلها داشته باشید اما اگر جرات مصرف کردن آن به تنهایی را هم داشته باشید. میتوانید تاثیر بیشتری از خاصیتهای درمانی این ادویه بگیرید
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علت شقاق در بارداری، درمان و نشانه های آن سوزش و خارش
  خال هایی که نشانه ی سرطان دارند !
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  زردی زبان نشانه کدام بیماری است؟
  سردرد این وقت روز نشانه تومور مغزی است !
  بزرگ شدن زبان کوچک نشانه چه مشکلی است؟
  نشانه ها و علائم ضعیفی چشم در افراد مختلف
  زرد شدن پوست نشانه و علامت چه بیماری هایی است؟
  نشانه‌ها و علائم ویروس کرونا ( کووید ۱۹ )
  بیماری پلی میوزیت چیست؟ نشانه ها و درمان پلی میوزیت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان