امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Samsung Galaxy Grand Prime

#1
سامسونگ گلکسی Core پرایم نامی جاه طلبانه دارد اما پشت این نام، یک گوشی با قیمت متوسط قرار گرفته است.

معرفی

Samsung Galaxy Grand Prime نامی جاه طلبانه دارد اما پشت این نام، یک گوشی با قیمت متوسط قرار گرفته است. این گوشی پیش از صفحه نمایش عملکرد را در اولویت قرار داده و تمام پیکسل های ممکن را به جای صفحه، در دوربین جلو قرار داده است. مانند دیگر Galaxy Grand ها، گزینه دو سیم کارت وجود دارد اما این گوشی اولین گوشی 64 بیتی در این سری است.

Galaxy Grand Prime راهی بازارهای در حال توسعه ای است که تقاضای بالایی برای گوشی های ارزان تر دارای صفحه بزرگ و تراکم پیکسلی کمتر از حد انتظار دارند. این گوشی دارای صفحه 5 اینچی TFT دارای وضوح qHD(540 x 960 پیکسل ) است که تراکم پیکسلی آن به 220 پیکسل در اینچ رسیده است. این روز ها در بین گوشی های دارای قیمت متوسط،720p عادی شده است اما اجازه ندهید خوره های تکنولوژی و فروشندگان در بیان اهمیت آن افراط به خرج دهند، بیشتر مانیتورهای لپتاپ ها و کامپیوترها نصف این کیفیت را دارند.

این گوشی خود را متعهد به بالا بردن خصوصیات خود در چند حیطه کرده است اما تراکم پیکسلی جزو این حیطه ها نیست! دوربین جلو لنز زاویه باز 85° دارد و عکس های 5MP و فیلم های 1080p برمیدارد، در حالی که چیپست Snapdragon 410 دارای چهار هسته Cortex-A53 و 64 بیتی ARM است.

گرچه در بیشتر نواحی Grand Prime در بسته بندی های دو سیمکارته ارائه میشود، اما نسخه تک سیمکارتی آن نیز ارائه میشود. در برخی از نواحی نسخه دارای قابلیت LTE نیز روی دستگاه ارائه میشود.



ویژگی های اصلی

+ نسخه دو سیم کارته موجود است

+ صفحه نمایش 5 اینچی 540 x 960TFT با تراکم 220 پیکسل در اینچ
+ سیستم عامل اندروید نسخه 4.4.4 کیت کت با رابط کاربری TouchWiz
+ پردازنده 1.2 GHz چهار هسته ای Cortex-A53، گرافیک Adreno 306، رم 1GB، چیپست Snapdragon 410
+ حافظه داخلی 8GB، ورودی کارت microSD
+ دوربین 8MP با فلاش LED، فیلم برداری 1080p
+ دوربین جلو 5MP، لنز 85°، فیلم برداری 1080p
+ باتری 2600 میلی آمپر

معایب اصلی


─ تراکم پیکسلی تصویر در حد متوسط است

─ برای یک دستگاه 5 اینچی بزرگ است
─ شیشه محافظ صفحه ندارد
─ روشنایی خودکار ندارد




صفحه نمایش جای نگرای زیادی دارد؛ روی این صفحه 5 اینچی qHD به شدت کشیده شده و نازک شده است. 220 پیکسل در اینچ تراکمی نیست که اصلا بتوان در مورد آن حرفی زد اما سامسونگ برای این که Galaxy Grand Prime بتواند با گوشی هایی چون Moto G(2014) رقابت کند برنامه هایی در سر دارد.

مورد اول قوت بالا در دپارتمان دوربین ها است که با دوربین سلفی 5MP/1080p شروع میشود. اگر شما هنگامی که گالری خود را باز می کنید در بیشتر عکس ها صورت خودتان را می بینید، این یک گوشی مناسب برای شما است. دوربین اصلی 8MP/1080p نیز در بخش گوشی های متوسط برگ برنده محسوب میشود.

مورد بعدی چیپست جدید یعنی Snapdragon 410 است. ARM ادعا میکند که Cortex-A53 در مقایسه با A7 که در Snapdragon 400 مورد استفاده قرار گرفته است، "عملکرد بسیار بالاتری" دارد. در همین حین گرافیک Adreno 306 نیز در مقایسه با مدل 305 در چیپست قبلی مصرف باتری کمتری دارد. ما هم عملکرد و هم مصرف باتری را به صورت جزئی در چند فصل جداگانه مورد بحث قرار میدهیم اما مگر در صورتی که Grand Primeبه اندروید آبنبات چوبی ( که بهینه سازی مخصوص برای 64 بیت دارد ) به روز رسانی شود نمیتواند از چیپست 64 بیت استفاده کند.


باید اعتراف کنیم که ما نمیدانیم چرا گوشی های با وضوح کم و صفحه بزرگی چون Samsung Galaxy Grand Primeمحبوبیت بالایی دارند. میدانیم که چرا مردم به دنبال صفحه های بزرگ تر هستند، اما اگر داشتن صفحه بزرگ و حفظ قیمت به این معنی باشد که در بخش هایی گوشی افت کند و در اجزای دیگری ( مانند دوربین ) قوی شود، مسئله ای است که برای ما قابل درک نیست.


مثلا Moto G صفحه 720p عالی ( برای این حیطه قیمتی ) دارد اما تعادل برقرار کردن بین مواد مصرفی و قیمت در این گوشی منجر به استفاده از چیپست متوسط و یک دوربین معمولی شده است.Samsung طوری دیگر برای Galaxy Grand Prime اعداد و ارقام را متعادل کرد؛ این گوشی دوربین بهتری دارد، مخصوصا دوربین سلفی بسیار خوب است و چیپست 24 بیتی عالی است.



نتایج بدست آمده از تست گوشی        samsung Galaxy Grand Prime
 

◄ کیفیت ساختاری بالا، حتی با وجود این که مواد مصرفی با کیفیت نیست
◄ صفحه نمایش علی رغم اینکه IPS نیست بسیار خوب به نظر می آید اما کمی تیره است و از عدم وجود شیشه مقاوم رنج میبرد
Samsung ◄ تکنولوژی TouchWiz را شاید بیش از حد در این گوشی محدود کرده است
◄ هسته های پردازنده جدید عملکرد خوبی دارند اما گرافیک به حد متوسط نمیرسد؛ وب گردی نیز میتوانست بهتر باشد
◄ اسپیکر ها نسبتا ضعیف هستند
◄ کیفیت صدا خوب از آب درامده
◄ عدم وجود پخش کننده موسیقیSamsung به معنی از دست دادن خصوصیات خوب اختصاصی است؛ پخش کننده فیلم خوب است اما هم از عدم وجود سیم خروجی TV Out رنج میبرد و هم DLNA
◄ دوربین، بهترین دوربین 8MP نیست اما فیلم برداری 1080p آن خوب است
◄ دوربین سلفی عالی عمل میکند و یک نکته مثبت بسیار مهم است
◄ بسته نرم افزاری ترکیبی از TouchWiz/Google/AOSP است و در ابتدای کار خیلی غنی نیست اما اگر از اپلیکیشن های شخص ثالث استفاده کنید مشکلی نخواهید داشت





خب، پردازنده 64 بیتی اصلا آن چیزی که قرار بود باشد نیست. اگر Samsung این گوشی را به اندروید 5.0 آبنبات چوبی ارتقا دهد شرایط میتواند بهتر شود اما این یک "اگر" خیلی بزرگ است. حالا که صحبت از آن شد باید گفت که به نظر ما Samsung به نظرات مشتریان خود گوش میدهد اما هنوز هم در ایجاد تعادل درست مشکل دارد.

TouchWiz دیگر قدرت سابق را ندارد ( از آنجایی که حافظه داخلی 8GB است این یک نکته مثبت به شمار میرود ) اما Samsung برخی از تغییرات مثبت اختصاصی که ایجاد کرده بود را همراه نکات منفی حذف کرده است. پخش کننده موسیقی TouchWiz بین این موارد مثبت قرار دارد ( که به کل از سری Grand Prime حذف شده است ) و اپلیکیشن دوربین نیز برخی از ویژگی های کاربردی (HDR) و برخی از ویژگی های جالب خود را از دست داده است.

با این وجود، در گوشی های Motorola و سری Nexus نیز این اپلیکیشن ها حذف شده است، اما وجود چند اپلیکیشن از پیش نصب شده مهم نیست چون یک فروشگاه اپلیکیشن عالی که پر از گزینه های خوب است وجود دارد.

و در مورد سخت افزار نیز میتوان گفت که صفحه به نسبت خصوصیات ذکر شده بهتر است. وضوح اصلا به اندازه گوشی های گران قیمت نیست اما در عملکرد آن اختلال زیادی ایجاد نشده است. حتی زوایای دید نیز با وجود این که صفحه IPS نیست بالاتر از حد انتظار ماست اما وجود شیشهGorillaو روشنایی کمی بیشتر میتوانست عالی باشد.

از نظر ظاهر هم این گوشی نه خیلی زیبا و نه خوش دست است اما این طور به نظر میرسد این گوشی میتواند قبل از این که از بین برود فشار زیادی را تحمل کند.

Samsung Galaxy Grand Prime به هر دو صورت تک و دو سیم کارت ارائه شده و هدف آن بازار های دارای قیمت متوسط شرق آسیا است. در چین این گوشی حتی LTE هم دارد.

با این که Galaxy Grand Prime، شبیه Galaxy S4 نیست اما برای یک کاربر عادی ( که چشم های ضعیفی هم دارد ) تفاوت قیمتی با تفاوتی که در تجربه استفاده از این دو گوشی وجود دارد همخوانی ندارد. Samsung میتوانست برای ساخت این گوشی وقت بیشتری صرف کند اما این گوشی برای این زمان، این هدف و این قیمت مناسب است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان