امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خشم مظلومی از پجیچ و کرار (آنالیز)

#1
سرمربی استقلال بعد از پیروزی دلچسب تیمش برابر ملوان وعده داد که این تیم ذوب آهن را هم شکست می دهد تا تماشاگران رفته رفته ترغیب بشوند تا استادیوم آزادی را پر کنند.


خشم مظلومی از پجیچ و کرار (آنالیز) 1




به گزارش "ورزش سه"، پرویز مظلومی با یک تغییر در ترکیب تیمش نسبت به بازی با ملوان به مصاف ذوب آهن رفت و البته تغییراتی در سیستم تیمش داد تا استقلال بتواند سومین پیروزی پشت سرهم خود را بدست بیاورد اما چند اتفاق غیر قابل پیش بینی تمام برنامه های مظلومی را به هم ریخت.آنچه که می خوانید نکاتی است که از گفت و گوی خبرنگار ما با پرویز مظلومی در پایان بازی دیروز بیرون آمده است: 

نقشه مظلومی برای بازی با ذوب آهن چه بود؟
پرویز مظلومی یک تاکتیک ویژه برای بازی با ذوب آهن داشت. او پروپجیچ گل زن را در ترکیب اولیه استقلال گذاشت تا کار ذوب آهن با استفاده از قدرت گلزنی او در همان نیمه اول تمام کند اما حضور این بازیکن در ترکیب استقلال نتیجه برعکس داد. پروپجیچ دو موقعیت عالی را در نیمه اول از دست داد تا کل سیستم مظلومی به هم بخورد. مظلومی قصد داشت در نیمه اول حداقل یک گل به ذوب آهن بزند تا بتواند در نیمه دوم بازیکنان سرعتی اش را به زمین بفرستد و با استفاده از ضدحمله ها کار شاگردان یحیی گل محمدی را تمام کند.



خشم مظلومی از پجیچ و کرار (آنالیز) 1

گل پهلوان همه چیز را به هم ریخت
در دو بازی قبلی استقلال هرگز پیش نیامده بود که این تیم در نیمه اول گلی به حریفانش نزد. با شروع نیمه دوم استقلالی ها که در نیمه اول به هدف شان نرسیده بودند، بازهم حملات خود را ادامه دادند و دقیقا از همان جایی گل خوردند که برای ذوب آهن نقشه کشیده بودند. در صحنه ای که استقلالی ها برای حمله جلو آمده بودند احسان پهلوان روی یک ضدحمله به استقلال گل زد تا همه نقشه پرویز مظلومی برای شکست ذوب آهن به هم بریزد.

خشم مظلومی از پجیچ و کرار (آنالیز) 1

کرار تعویض مظلومی را سوزاند
تنها 3 دقیقه قبل از گل اول ذوب آهن کرار به زمین آمد تا استقلالی ها در میانه زمین برتری عددی پیدا کنند و البته بتوانند موقعیت های بیشتری را برای پروپجیچ فراهم کنند. اما کرار خیلی زود مصدوم شد تا تمام نقشه مظلومی تغییر کند. شاید به همین دلیل هم باشد که مظلومی در پایان بازی از مصدومیت کرار حسابی عصبانی بود و به اطرافیانش می گفت که او یک تعویض تیمش را سوزانده است. قرار بود  کرار به خسرو حیدری در وسط زمین کمک کند تا قدرت بازی سازی این تیم بیشتر شود چرا که حیدری 60 دقیقه به عنوان بازیکن آزاد در راست و چپ زمین به بازیکنان توپ رسانده بود و کمی خسته به نظر می رسید. محسن کریمی جای کرار به زمین آمد ولی سبک بازی این بازیکنان طوری نیست که در شرایطی که حریف در دفاع است، بتواند کار مهمی انجام بدهد. محسن کریمی وقتی می تواند خودش را نشان بدهد که تیم حریف در حمله باشد و این بازیکن بتواند در ضدحمله ها با استفاده از سرعت بالایش از فضای پشت مدافعان حریف استفاده کند. این همان نقشه ای بود که مظلومی قصد داشت در صورتی که تیمش جلو بیفتد از آن استفاده کند که البته هرگز عملی نشد.



خشم مظلومی از پجیچ و کرار (آنالیز) 1

چرا شکل بازی استقلال از هم متلاشی شد؟
استقلال تا قبل از بازی با ذوب آهن هرگز شرایط تیم بازنده را تجربه نکرده بود. این تیم هم در بازی با سیاه جامگان و هم در بازی با ملوان خیلی زود به گل رسید و شاید خیلی ها دوست داشتند بدانند سیستم مظلومی در شرایطی که عقب می افتد چیست. مظلومی وفتی خسرو حیدری را تنها و خسته در پست پشت مهاجمان می دید، ریوالدو برزیلی را به جای محمدرضا خرسند نیا به زمین فرستاد تا از دقیقه 78 خسرو حیدری در پست دفاع راست بازی کند. با این حال رویالدو هم نتوانست موقعیت زیادی برای پروپجیچ ایجاد کند و خسرو حیدری خسته هم در سمت راست چندان بازیکن تاثیرگذاری نشان نداد.

مقصر اصلی شکست استقلال کیست؟
هرچند که خط دفاع استقلال روز بسیار پراشتباهی را در بازی با ذوب آهن پشت سرگذاشتند اما موضوعی که بیش از هر چیز دیگری این تیم را آزار داد، موقعیت هایی بود که در نیمه اول از دست رفت. پروپجیچ در نیمه اول یک بار مدافع حریف را دور زد و توپ را به وسط دروازه زد و یک بار هم در محوطه 6 قدم نتوانست دروازه رشید مظاهری را باز کند. البته آرش برهانی هم یک موقعیت عالی را به بالای دروازه زد تا بازی آنطور که مظلومی انتظار دارد پیش نرود.



خشم مظلومی از پجیچ و کرار (آنالیز) 1

استقلال هم چنان تیم یک نیمه ای
بازی با ذوب آهن اولین زنگ خطر برای استقلال مظلومی بود، تیمی که تنها 45 دقیقه توان فشار آوردن به حریفانش را دارد. بازیکنان استقلال در بازی با ذوب آهن با شروع نیمه دوم توان خود را از دست داند و همین شد که توان دوندگی بازیکنان در خط حمله و دفاع به طرز محسوسی کم شد. اشتباهات فاحش بازیکنان استقلال در خط دفاع و هافبک در نیمه دوم یک هشدار برای مظلومی محسوب می شود. او اگر می خواهد تیمش برابر تیم های مدعی نتیجه بگیرد باید بازیکنانش را برای 90 دقیقه جنگیدن آب دیده کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Son of anarchy
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عملیات آنالیز استقلال توسط حریف عراقی
  تمرینات خانگی تیراندازان آنالیز می‌شود
Big Grin آنالیز سیستم 4-1-4-1
  مظلومی آندو را به جای چه کسی در استقلال می‌خواست؟
  غیبت مظلومی به دلیل جلسه با آندو
  مدافع استقلال تشنه به خون کرار
  کرار همچنان آبی پوش ماند! (عکس)
  مظلومی: 4 دقیقه وقت اضافه 6 دقیقه شد
  واکنش مهاجم پرسپولیس به آنالیز برنامه 90
  دردسرهای جدید مظلومی در استقلال/کمبودهایی که رنگ صدر را می‌پراند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان