امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نیوزیلند جنوبی، بهشتی بر روی زمین +عکس

#1
پایتخت :ولینگتون (Wellington).

جمعیت :7/3 میلیون نفر.

جمعیت خارجی : نیوز یلند سرزمین مهاجران ( در حدود سه چهارم از جمعیت ، اروپایی تبار هستند) و متشکل از ملیت های مختلف است ، اگر چه بسیار کمتر از استرالیا . گروه های مهاجران هنوز از انگلستان ( و چند کشور اروپایی دیگر ) به نیوزیلند می آیند، اگر چه درسال های اخیر تعداد روزافزونی از مهاجران نیز از آسیا وآفریقای جنوبی به این کشور مهاجرت می کنند. نژاد بومی مائوری حدود 10 درصد ( در حدود 350000 نفر) و پلی نزیایی ها( که اکثرا ازفیجی ، ساما و تونگا هستند) 4 درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

مساحت : 268680 کیلومتر مربع (103707 مایل مربع).

مساحت : 268680 کیلومتر مربع (103707 مایل مربع).

موقعیت جغرافیایی : نیوزیلند در اقیانوس آرام جنوبی و در حدود 2200 کیلومتری (1397 مایلی ) شرق استرالیا واقع شده است . این کشور شامل دو جزیره اصلی است که فقط "شمال " ( یا جزیره شمالی ) و "جنوب "( یا جزیره جنوبی ) نامیده می شوند و از نظر جغرافیایی ، پوشش گیاهی و خصوصیات ، با یکدیگر بسیار متفاوتند. نیوزیلند سرزمینی کوهستانی است و حدود سه چهارم این سرزمین بیش از 200 متر (650 فوت ) از سطح دریا ارتفاع دارد و بیش از نیمی از آن دارای پوشش جنگی است . بلندترین قله ، کوه کوک (Mount Cook) در آلپ جنوبی (3764 متر / 12349 فوت) در جزیره جنوبی قرار دارد و جنگل های بارانی و مرطوب ، ساحل غربی را از مرغزارهای خشک ساحل شرقی جدا می کنند .نیوزیلند یکی از زیباترین و بکرترین کشورهای جهان است و حدود 30 درصد از مساحت آن از مناطق حفاظت شده تشکیل شده است . این کشور بخاطر منابع طبیعی از جمله آتشفشان ها ، آبفشان ها ، یخچال ها ، آبدره ها ( دریاچه ها) ، رودخانه ها و پوشش گیاهی فراوان، مورد توجه است ،بخصوص جزیره جنوبی که مناظر کوهستانی دست نخورده بسیار و صنعت اسکی پررونقی در فصل زمستان دارد.


آب وهوا : اکثر مناطق نیوزیلند آب وهوای اقیانوسی معتدل ( بجز منطقه دورافتاده شمالی ، که آب و هوای نیمه استوایی دارد) و چهار فصل متمایز دارند که مخالف فصول نیمکره شمالی هستند. تابستان درکشور گرم است و گاهی اوقات در ماه دسامبر یا ژانویه موجی از گرما کشور را فرا می گیرد.

زمستان سرد است و گاهی در طول روز در ساحل شرقی دما بسیار پایین تر از صفر درجه می رود و بارش برف در شهر کریستچرچ ( در جزیره جنوبی ) نامتعارف نیست. بخش شمالی جزیره جنوبی معمولا آب وهوای معتدل تری دارد و میزان تابش خورشید در آن بیشتر است ( با میانگینی در حدود 5/6 ساعت در روز ) . میانگین بارش باران در جزیره شمالی 135 سانتیمتر (53 اینچ ) در سال است . در ساحل غربی بارش باران بسیار زیاد است (معمولا سیل آساست ) و در بسیاری ازمناطق بیش از 500 سانتیمتر ( 200 اینچ) در سال باران می بارد . سواحل شرقی هر دوجزیره خشک تر هستند مثلا در اوکلند (Auckland) در زمستان حدود 12 روز درماه باران می بار د . درشهرهای اصلی نیوزیلند نیز بادهای شدیدی می وزد و ولینگتون بادگیرترین پایتخت دنیا است که براستی لقب " شهر بادی " (THE WINDY CITY) که مردم به آن داده اند ، برازنده آن است . خارج از مناطق کوهستانی دما معتدلتر است و میانگین دما در کریستچرچ در تابستان 22 درجه سانتی گراد( F 72 ) و در زمستان 11 درجه سانتی گراد( F 52 )، در اوکلند به ترتیب 23 درجه سانتی گراد( F 73 ) و 14 درجه سانتی گراد( F 57 ) است .

زبان : زبان های رسمی انگلیسی و مائوری هتسند و علامت های رسمی و فرم ها به هر دو زبان هستند.



حکومت :دموکراسی با پارلمان تک مجلسی .

ثبات سیاسی : عالی است . نیوزیلند سیستم دموکراسی پارلمانی براساس سیستم انگلیسی دارد . از قدیم الایام سیاست، تحت کنترل دو حزب کارگر ( چپ ) و ملی (محافظه کار ) بوده است ، اگر چه در سالهای اخیر سیستم جدید انتخابات نسبی عرضه شده که موجب شده است تا بدست آوردن اکثریت آرا برای یک حزب منفرد مشکل شود. نیوزیلند عضو کشورهای مشترک المنافع انگلستان است.

اقتصاد

پول رایج : دلار نیوزیلند( NZ$) .

نظارت برارز : وجود ندارد.

بانک ها : نیوزیلند سیستم بانکی مدرن و کارآمدی دارد و تعداد زیادی بانک های تجاری در این کشور به ثبت رسیده اند که در سطح ملی فعالیت می کنند و بانک های خارجی بسیاری نیز به چشم می خورند ، اگر چه در پایتخت متمرکز شده اند. بانک پس انداز نیوزیلند به عنوان بانک مرکزی عمل می کند و اندوخته های پولی مرکزی را اداره می کند. توصیه می شود با توجه به استفاده گسترده از معاملات غیر نقدی ، قبل از ورود حساب بانکی افتتاح کنید . این کار را می توانید با تلفن یا نامه انجام دهید.

هزینه / سطح زندگی : نیوزیلند استاندارد زندگی بالایی دارد و در بررسی که اخیرا انجام شده، از این نظر در مقام دهم جهان و بالاتر از استرالیا قرار دارد. هزینه زندگی مناسب و غذا، کالا ها و خدمات ضروری نسبتا ارزان هستند. کالاهای وارداتی مثل وسایل نقلیه موتوری و اجناس الکتریکی گران هستند ، اگر چه درسالهای اخیر قیمت های به معنای واقعی کلمه کاهش یافته اند.

سرانه تولید ناخالص داخلی : 14600 دلار آمریکا.

نظام مالیاتی : مالیات بر در آمد : نرخ مالیات بر در آمد پایین تر از میانگین کشورهای پیشرفته است و انتظار می رود در سالهای آتی کاهش بیشتری داشته باشند. مالیات بر درآمد از حقوق کسر می شود (PAYE) و سه نرخ دارد: پایین ( 15 درصد برای در آمدهای سالیانه زیر 9500 دلار نیوزیلند ) ، استاندراد (5/19 درصد ) و بالا (33 درصد برای درآمدهای سالیانه بالای 38000 دلار نیوزیلند ). افرا د شاغل در نیوزیلند باید در اداره درآمدهای مالیاتی درون کشوری( IRD) در محل اقامت خود ثبت نام کنند که IRD یا کد مالیاتی صادر می کند: گزارش مالیاتی باید سالانه تهیه و تنظیم شود.

مالیات سود سرمایه CGT : وجود ندارد.

مالیات اموال و دارایی ها :وجود ندارد.

مالیات بر ارث و هدیه : در نیوزیلند مالیات بر ارث ( در مورد ملک) اخذ نمی شود . هدایای با ارزش بالای 27000 دلار نیوزیلند درهر سال براساس مقیاس تصاعدی و تا حداکثر 25 درصد برای هدایایی که ارزشی بالای 72000 دلار نیوزیلند دارند، مشمول مالیات می شوند . اعانات و هدایایی که به منظور تامین معاش و تحصیل اعضای درجه اول خانواده اعطا می شوند، از مالیات معاف هستند .

مالیات بر ارزش افزوده / خرید/ فروش: در نیوزیلند مالیات خدمات و کالاها ( GST) اخذ می شود که برای اکثر کالاها و خدمات 5/12 درصد است و ملکی که در آن اقامت دارید، اجاره درازمدت املاک و خدمات مالی از این مالیات معاف هستند.
نیوزلند جنوبی:

جزیره جنوبی نیوزیلند با مساحت ۱۵۱٬۲۱۵ کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره از دو جزیره اصلی نیوزیلند است.

وب سایت رادیو چین: جزیره جنوبی نیوزیلند با مساحت ۱۵۱٬۲۱۵ کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره از دو جزیره اصلی نیوزیلند است.

جزیره دیگر جزیره شمالی نام دارد که در مقایسه با جزیره جنوبی پرجمعیتتر میباشد. تنگه کوک در شمال، دریای تاسمان در غرب و اقیانوس آرام در جنوب و شرق، مرزهای جغرافیایی این جزیره را تشکیل میدهد. جزیره جنوبی را گاه «سرزمین اصلی» نیز مینامند.

این جزیره ۳۳ درصد، خشکی بیشتری در مقایسه با جزیره شمالی دارد بااین حال تنها ۲۴ درصد از جمعیت ۴٬۴ میلیون نفری نیوزیلند در جزیره جنوبی ساکنند.

این جزیره در دههٔ ۱۸۶۰ که تب جستجوی طلا بالاگرفته بود بیشترین سکنهٔ اروپایی را داشت اما در اوایل سده بیستم این جزیره شمالی بود که جمعیت بیشتری داشت. در سال ۱۹۱۱ تقریباً ۵۶ درصد کل جمعیت نیوزیلند در این جزیره زندگی میکردند. شما در ادامه تصاویری از منطقه های زیبا و دیدنی این جزیره در نیوزیلند را مشاهده می کنید.
نیوزیلند جنوبی، بهشتی بر روی زمین +عکس 1
نیوزیلند جنوبی، بهشتی بر روی زمین +عکس 1
نیوزیلند جنوبی، بهشتی بر روی زمین +عکس 1
نیوزیلند جنوبی، بهشتی بر روی زمین +عکس 1
نیوزیلند جنوبی، بهشتی بر روی زمین +عکس 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Brooklyn Baby
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  در این شهر خانه ها را در زیر زمین می سازند!
  مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا
  ×تصاویر دیدنی از گرمترین نقطه زمین در ایرانـ×
  آتول، بهشتی کوچک روی زمین
  عبادتگاهی بین زمین و آسمان (عکس)
  زمین های کشاورزی زیبا در جمهوری چک + عکس
  ساخت بهشت مصنوعی کوچک بر روی زمین (عکس)
  عمارت هایی که زیر زمین هستند +عکس
  وانواتو ، بهشتی آتشفشانی روی زمین
Rainbow زیبا ترین نقاط زمین(اینجا زمین ماست و شما خواب نیستید)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان