امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پسر ملا عمر جانشین پدر می شود

#1
افغانستان » آهسته آهسته بسوی حقیقت مرگ رهبر طالبان؛ پسر ملا عمر جانشین پدر می شود




پسر ملا عمر جانشین پدر می شود 1



پسر بزرگ ملا محمد عمر، رهبر طالبان در صورت تاییدشدن مرگ پدرش در برابر ملا اختر محمد منصور ایستاده و رهبری طالبان را به دوش خواهد گرفت.

رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع نزدیک به طالبان گزارش دادند که ملا محمد یعقوب ۲۶ ساله که پسر بزرگ ملا عمر، رهبر طالبان است در صورت تاییدشدن خبر مرگ پدرش به توافق شورای طالبان رهبری این گروه را به دوش خواهد گرفت.

ملا محمد یعقوب از مدرسۀ کراچی پاکستان فارغ التحصیل گردیده‌است.

اگرچه پرسش‌هایی در مورد مرده ویا زنده‌بودن ملا عمر مطرح بود اما این خبر زمانی داغ شد که چندروز پیش گروه معاذ فدایی، یکی از شاخه‌های طالبان خبر کشته‌شدن او را توسط فرمان‌دهان طالبان اعلام کرد.

قاری حمزه، سخن‌گوی معاذ فدایی گفت که ملا عمر دوسال پیش توسط دوست و معاونش ملا اختر محمد منصور و جان آقا کشته شده‌است.

او ادعا کرد که مدارکی را نیز در دست‌رس دارد که نشان می‌دهد ملا عمر توسط این افراد کشته شده‌است.

گزارش جانشینی پسر ملا عمر به حیث رهبر طالبان را رحیم الله یوسف‌زی، خبرنگار پاکستانی که از ۲۰ به این‌طرف در مورد افغانستان و طالبان گزارش تهیه می‌کند، در آژانس خبری«دَ نیوز» نشر کرده‌است.

بنا بر این گزارش، ملا اختر محمد منصور می‌خواهد تا طالبان را رهبری کند اما به انتقاد برخی از فرمان‌دهان طالبان رو به رو شده‌است.

دَ نیوز گزارش می‌دهد کسانی که مخالف ملا اختر محمد منصور هستند پیش‌نهاد کرده‌اند که ملا محمد یعقوب، پسر بزرگ ملا عمر جانشین شایسته برای رهبری طالبان به جای پدرش می‌باشد.

بر بنیاد این گزارش، فرمان‌دهان طالبان نشستی را به همین منظور برگزار کرده‌اند که در آن ملا عبدالمنان، برادر خورد ملا عمر نیز حضور داشته‌است.

در این نشست تصمیم گرفته شده‌است که رهبری طالبان را در صورت تاییدشدن کشته‌شدن ملا عمر، پسرش ملا محمد یعقوب به دوش خواهد گرفت.

در گزارش هم‌چنان اضافه شده‌ که نشست‌های طالبان در این مورد در افغانستان و پاکستان راه‌اندازی شده و تصمیم دارند یک ایتلاف قوی را در برابر ملا اختر محمد منصور راه‌اندازی کرده ملا محمد یعقوب را به عنوان رهبر طالبان انتخاب نمایند.

این گزارش‌ها احتمال مرگ ملا عمر را به دلیل به حقیقت نزدیک می‌کند که سال گذشته امنیت ملی افغانستان نیز موجودیت ملا عمر را پرسش‌برانگیز عنوان کرد.

حسیب صدیقی با اشاره به اختلافات میان فرمان‌دهان طالبان گفت که ملا اختر محمد منصور مانع ملاقات فرمان‌دهان طالبان با رهبرشان ملا عمر شده و این مورد شک و تردید را در مورد زنده‌بودن ملا عمر در میان ره‌روانش ایجاد کرده‌است.

هم‌چنان اخیرا نامه‌یی که از سوی طالبان به رهبری داعش فرستاده شد از آدرس ملا اختر محمد منصور بود و با آن‌که پس از آن پیام عیدی رهبر طالبان نیز به نشر رسید، آخرین اعلامیه‌یی که طالبان دوروز پیش به نشر رسانیدند، از امیرالمؤمنین به جای نام رهبرشان یاد کرده بودند اما مشخصا از ملا محمد عمر نامی نبرده بودند.

در همین حال دور دوم گفت‌گوهای صلح افغانستان که نخستین دور رسمی آن حدود دوهفته پیش برگزار شد نیز قرار است به نزدیکی در پاکستان برگزار گردد.

اما در صورت این اختلافات شکل‌گرفته اگر رهبری طالبان به گروه‌های حامی ملا اختر محمد منصور و ملا محمد یعقوب تقسیم شوند، امکان دارد به در روند گفت‌گوهای صلح افغانستان نیز تاثیر داشته باشد.

چون پیش از این گفته می‌شد گفت‌گوهای صلح به دلیل این‌که میان اختر محمد منصور و برخی از فرمان‌دهان دیگر طالبان اختلاف نظر وجود دارد، آغاز نمی‌شود.


اون بابای چیزش مرد حالا خودش چیز میکنه........
پسر ملا عمر جانشین پدر می شود 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ✓SHINE AGAIN✓
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان