امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Nokia Lumia 630

#1
یکی از اولین گوشی هایی که مستقیما با ویندوز فون 8.1 شروع به کار کرد یعنی نوکیا لومیا 630،اولین گوشی ای است که از سیستم دو سیمکارته روی پلتفرم ویندوز پشتیبانی می کند.


معرفی
یکی از اولین گوشی هایی که مستقیما با ویندوز فون 8.1 شروع به کار کرد یعنی لومیا630،اولین گوشی ای است که از سیستم دو سیمکارته روی پلتفرم ویندوز پشتیبانی میکند. با توجه به این مسئله، ما از همین شروع کار باید این نکته را گوشزد کنیم که ما نسخته تک سیمکارته عادی را مورد بررسی قرار میدهیم. اما تفاوت، تنها به وجود یک سیمکارت منتهی میشود. هیچ چیز ظاهری ای وجود ندارد که بتوان این دو مدل را از هم تشخیص داد، ورودی سیمکارت(ها) زیر پوشش باتری قرار دارد.

نسخه LTE این دستگاه ها نیز از نظر ظاهری مشابه است و به عنوان نوکیا لومیا 635 شناخته میشود. برای انجام این بررسی، ما با هر سه مدل، به جز در مواردی که به طور مشخص ذکر شده است،به یک صورت برخورد میکنیم .

به هر حال، اگر شما پیگیر تغییرات صورت گرفته در محصولات قیمت پایین تا متوسط نوکیا باشید،به جز نسخه جدید نرم افزاری و وجود انتخاب برای دو سیمکارت، لومیا 630/635 چیز غیر عادی ای ندارد. میتوان به چند گوشی که این گوشی از آنها الهام گرفته است فکر کرد. اگر هر سه نسخه از لومیا 630 همراه باهم بتوانند به فروش لومیا 520 نزدیک شوند، همه را در شرکت مایکروسافت خوشحال میکنند.

لومیا 625 نیز در تولید این گوشی کمک حال بوده است و شاید حتی از وجود آن درسی هم گرفته باشند. بزرگ کردن صفحه وقتی که وضوح تصویر نتواند همراه با آن افزایش یابد کاری بیهوده است. با وجود کاهش در قطر، لومیا 630/635 به خوبی با استفاده از تکنولوژی ClearBlack از پس افزایش کیفیت تصویر برآمده است.

به این ترتیب لومیا 630/635 صفحه نمایش 4.5" نسبتا بزرگ با ClearBlack IPS و وضوح FWVGA را به همراه دارد. این گوشی دارای چیپست معروف Snapdragon 400 و پردازنده چهار هسته ای است و ویندوز فون 8.1 همراه نوکیا Cyan که به تازگی منتشر شده است، روی سیستم آن قرار دارد. ببینیم این گوشی چه چیز دیگری در چنته دارد.



ویژگی های اصلی



+ صفحه LCD 4.5 اینچی ClearBlack IPS دارای 16 میلیون رنگ با وضوح تصویر FWVGA، شیشه گوریلا نسل 3
+ چیپست Qualcomm Snapdragon 400 با پردازنده Cortex-A7 چهار هسته ای 1.2 GHz، گرافیک Adreno 305 و رم 512MB
+ سیستم عامل ویندوز فون 8.1 همراه نوکیا Cyan
+ پشتیبانی از دو سیمکارت به صورت انتخابی
+ دوربین با فوکوس اتوماتیک 5MP با قابلیت ضبط فیلم 720p و 30 فریم بر ثانیه
8GB + حافظه داخلی، قابل ارتقا تا 128GB با استفاده از ورودی کارت microSD
+ شتاب سنج داخلی
+ فعال ساز صوتی با میکروفون مخصوص
+ سیستم مسیریاب جهانی رایگان تا آخر عمر با راهنمای صوتی به وسیله Drive+
+ رادیو اف ام با RDS
+ سرویس جمع آوری داده های حرکتی در پس زمینه
+ باتری لیتیومی 1830 میلی آمپری

معایب اصلی

─ عدم وجود دوربین جلو
─ عدم ضبط فیلم به صورت 1080p
─ عدم وجود فلاش LED
─ عدم وجود سنسور مجاورت
─ رم 512MB میتواند به مرور زمان برای اپ هایی که در آینده منتشر میشود ناکافی باشد
─ هدفون یا کابل USB در جعبه همراه گوشی وجود ندارد



ویندوز فون 8.1 بالاخره توانسته به بازار رقابت برسد و برخی از خصوصیاتی که مدتها انتظارش میرفت مانند اکشن سنتر همراه هشدار و سرعت در انجام تغییرات در آن، اندازه پس زمینه صفحه شروع و کاشی های قابل تنظیم، دستیار صوتی Cortana، حالت ساعت خاموشی، نصب روی کارت SD و صفحه کلید قابل کنار زدن به همراه موارد بسیار دیگر را ارائه کند.ما کمی جلوتر به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

البته که عدم وجود چند خصوصیت در نوکیا لومیا 630/635، که بیش از هرچیزی گوشی ای مناسب بودجه پایین است، مشاهده میشود. فلاش LED یا دوربین جلو وجود ندارد که این خصوصیات را میتوانید در لومیا 625 بیابید. هدفون در جعبه همراه گوشی وجود ندارد و تنها نیم گیگ رم میتواند در مقابل برخی از اپ های کارایی خود را از دست دهد یا حداقل به اندازه ای که شما بپسندید سریع و راحت کار نکند. با این وجود ویندوز فون باید به خوبی قابلیت کار کردن روی این نوع سخت افزاری که در لومیا 360/635 وجود دارد را داشته باشد.

هدف از این گوشی هیچگاه اجرای اپ ها به صورت سریع یا همزمان با هم نبوده است؛ هدف این است که تجربه استفاده از گوشی هوشمندی که به صورت معقول روان کار کند و کار کردن با آن لذت بخش باشد را تا جای ممکن، به افراد بیشتری بدهد. نمیتوان دلیلی پیدا کرد که این گوشی به اندازه 520 موفق نباشد اما هیچ چیزی هم در این باره مسلم نیست.

سخن پایانی


لومیا 630/635 همان ترکیبی را که لومیا 520 دارا است و میلیون ها دستگاه از آن به فروش رفت را دارد: طراحی ساده و مقاوم و همین طور تعادل خوبی بین خصوصیات و قیمت مناسب. اگر این گوشی پا در جای پای گوشی های قبلی نوکیا گذاشته و به ستاره گروه لومیا تبدیل شود نیز ما رامتعجب نمیکند.

نوکیا در طراحی لومیا 630/635 موفق بوده است؛ طراحی جعبه ای شکل مشابه سری X و Asha که به تمیزی کار شده و ترکیبی از ظاهری تازه و طرح های آشنا است. میتوانید از بین انواع زیادی از کاورهای قابل تعویضی که پشت گوشی قرار میگیرد و طرح های مختلفی دارد انتخاب کنید.

اندازه صفحه نیز یک برگ برنده است؛ نسبت به لومیا 520 و 525 صفحه واقعی تر به نظر میرسد اما به اندازه مدل 625 بزرگ نیست و در واقع برای آن اندازه وضوح کافی هم ندارد. تکنولوژی ClearBlackتفاوت مناسب را ایجاد میکند و پردازنده چهار هسته ای قطعا سرعت را بالا میبرد. با این وجود کیفیت تصویر یک سورپرایز خوشحال کننده بود، و روی گوشی از قبل ویندوز فون 8.1 نصب شده است.

نوکیا مثل همیشه چند خصوصیت که باعث افزایش قیمت میشود را نیز اضافه کرده است: برنامه مسیریاب و موقعیت یاب، اپلیکیشن های تصویر برداری پیشرفته سینماگراف و دوربین نوکیا، ویژگی مهم وجد نوکیا Creative Studio برای بهبود مهارت های شما، به علاوه شما میتوانید اپلیکیشن قصه گو را از Store به صورت رایگان دریافت کنید.

نوکیا لومیا 630/635 پر از خصوصیاتی است که کاربران قطعا خواهند پسندید و روی سخت افزاری قرار دارد که قابلیت انجام کارهای روزمره را دارد. صادقانه بگوییم، کیفیت عالی تصویر چیزی نبود که ما انتظارش را داشته باشیم. و اگر نسخه های دو سیمکارته نیز همین کیفیت را داشته باشد ( که باید این طور باشد ) بر فروش بالا موثر خواهد بود.

نوکیا 630 دو سیمکارت تنها 15 یورو بیشتر از نسخه معمولی قیمت دارد و اولین گوشی دارای ویندوز فون است که دارای پشتیبانی از دو سیم کارت است. اگر به نسخه LTE نیاز داشته باشید، لومیا 635 به نسبت مدل دو سیمکارته، 15 یورو گران تر است.

اکنون برخی انتخاب های دیگری که در حیطه قیمتی لومیا 630 قرار دارند بررسی میکنیم.

نوکیا لومیا 625 برای شما صفحه نمایش IPS اما بدون وجود ClearBlack را به همراه دارد. این مدل این مسئله را با وجود قابلیت های ضبط فیلم 1080p، فلاش LED، دوربین ضبط فیلم در قسمت جلو وLTE جبران میکند. همچنین تضمین شده است که این مدل به زودی ( احتمالا در اواخر ماه ژوئن) آپدیت ویندوز 8.1+ لومیا Cyan را دریافت کند.

سامسونگ گلکسی Ace 3 پیشنهاد دیگری است که باید مد نظر داشت. این گوشی دارای صفحه TFT WVGA به ابعاد 4" بوده و روی آن چیپست Snapdragon 400 و پردازنده دو هسته ای Krait قرار گرفته است. دوربین آن مشابه لومیا 630/635 است، علاوه بر این که برای همان قیمتی که نوکیا برای لومیا 630 تعیین کرده است، از LTE پشتیبانی میکند. Ace 3 دارای اندروید 4.2 آبنبات چوبی ( و البته TouchWiz ) است، اما ما بیم آن را داریم که عدم وجود اندروید کیت کت در آن حس شود.

موتورولا Moto E که دارای اندروید کیت کت بوده و تازگی از آن پرده برداری شده است، از این مدل حتی ارزان تر هم هست و پشتیبانی انتخابی از دو سیمکارت را داراست. درست مثل لومیا 630/635، شما میتوانید از بین پوشش های باتری طرحدار مختلف انتخاب داشته باشید. این مدل دارای صفحه 4.3" نیز هست اما وضوح qHD بالاتری دارد. مدل Moto E به جای چهار هسته، دو هسته Cortex-A7دارد اما باید بتواند بدون مشکل سیستم عامل را اجرا کند. به علاوه، موتورولا قول آپدیت های به روز را داده است.

سونی نیز دو پیشنهاد جذاب دارد؛ Xperia E1 و Xperia M که هردو به صورت دو سیمکارته نیز موجود هستند. قیمت هر دو کمی از لومیا 630 کمتر است و هر دو صفحه 4" دارند. Xperia E1 با داشتن صفحه WVGA، دوربین 3MP، پردازنده دو هسته ای Cortex-A7 و نیم گیگ رم، قابلیت های کمتری دارد اما قرار است اندروید کیت کت روی آن قرار گیرد. Xperia M دارای صفحه FWVGA، دوربین بهتر 5MP، پردازنده Krait دو هسته ای و رم 1GB است اما ممکن است کیت کت روی آن قرار نگیرد.

نهایتا، میتوانید با پرداخت پول کمتر برای نوکیا XL، صفحه بزرگتر داشته باشید اما سیستم عامل اندرویدی را تجربه کنید. اما نکته کم اهمیت تر این است که شاید نتوان آن را بهترین صفحه 5" ممکن با وضوح WVGA نامید و قدرت پردازش نیز کمتر است. امکان انتخاب دو سیمکارت نیز وجود دارد.

نوکیا لومیا 630 در بازار رقابت تنها نیست اما به قدری قوی هست که زیر بار فشار، کم نیاورد. به نظر میرسد مدل عادی تک سیمکارت این گوشی به نسبت لومیا 520 از نظر بهبودهایی که حاصل شده، به خصوص صفحه نمایش، چیپست و خصوصیات جدیدی که مخصوص ویندوز فون 8.1 است، به اندازه کافی قابلیت داشته باشد. اما نسخه دو سیمکارتی است که در این بین به نظر میرسد که بی همتا باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان