امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Nokia Lumia 730/735

#1
نوکیا لومیا 730 یک گوشی دو سیم کارته است ولی لومیا 735 از LTE پشتیبانی میکند. این تنها تفاوت بین این دو است اما قطعا این دو مدل در بازارهای متفاوتی عرضه خواهند شد. یک تفاوت کوچک دیگر هم وجود دارد. جلد پشتی لومیا 735 قابلیت شارژ وایرلس دارد، اما برای شارژ وایرلس لومیا 730 دو سیمکارته، باید یک کاور جانبی با قابلیت شارژ وایرلس تهیه کنید.


معرفی

رقابت در بین گوشی های متوسط، هرگز اینقدر شدید نبوده و تولید کنندگان باید سخت تر از همیشه تلاش کنند تا موفق شوند. مسلما مایکروسافت با اندرویدیها که عموما تولید کنندگانی کوچک و بزرگ هستند که گوشی های خوب وگاهی بسیار خوش قیمت تولید میکنند رقابت گرم و سختی دارد.

Nokia Lumia 735 نیز قطعا هیمن کار را میکند. این مدل، مسئول به روز رسانی های ویندوز فون مایکروسافت با سفت افزار Lumia Denim، یک صفحه نمایش HD، LTE و یک دوربین جلویی با زاویه باز است. Lumia 720 یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت است و اکنون با دو مدل Lumia 730 و Lumia 735 ارتقا یافته است. این دو مدل، صفحه 4.7 اینچی clearblack AMOLED، چیپست Snapdragon 400 و بخش تصویر برداری دارند که این بخش شامل یک دوربین اصلی با زاویه باز و کیفیت عالی، و دوربین بهینه سازی شده اسکایپ است.
Nokia Lumia 730 یک گوشی دو سیم کارته است ولی Lumia 735 از LTE پشتیبانی میکند. این تنها تفاوت بین این دو است اما قطعا این دو مدل در بازارهای متفاوتی عرضه خواهند شد. یک تفاوت کوچک دیگر هم وجود دارد. جلد پشتی Lumia 735 قابلیت شارژ وایرلس دارد، اما برای شارژ وایرلس Lumia 730 دو سیمکارته، باید یک کاور جانبی با قابلیت شارژ وایرلس تهیه کنید.


ویژگی های اصلی

+ صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت 720p و رزولوشن 316 پیکسل بر اینج و 16 میلیون رنگ،صفحه لمسیAMOLED خازنی با Gorilla Glass 3
+ مایکروسافت ویندوز فون 8.1 با آخرین به روز رسانی Denim
+ پردازنده 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A7 ، پردازنده گرافیکی Adreno 305 و چیپست Qualcomm Snapdragon 400 به همراه 1 گیگ رم
+ دوربین 6.7 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 1080pو 30 فریم بر ثانیه، سایز سنسور 1/3.4
+ دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی، زاویه باز و لنز 24mm، کیفیت تصویر برداری 1080p
+ فضای داخلی 8 گیگابایتی و قابلیت اضافه کردن microSD تا سقف 128 گیگابایت، 15 گیگ فضای رایگان OneDrive
+ پشتیبانی از LTE Cat 4 (تا سرعت 150Mbps)، Wi-Fi a/b/g/n،بلوتوث نسخه 4
NFC +
+ خروجی هدفون استاندارد 3.5mm
+ سنسور شتاب و مجاورت
+ قابلیت نویز گیری با میکروفن اختصاصی
+ باتری 2200 میلی آمپری Li-Ion ، شارژ بیسیم

معایب عمده

─ چیپست نسبتا قدیمی
─ عدم قابلیت های Glance screen
─ عدم وجود کلید شاتر فیزیکی برای دوربین
─ باید بین دوسیم کارته بودن و LTE یکی را انتخاب کنید و نمی توانید هردو این قابلیت ها را داشته باشید.
Lumia 730─ دو سیم کارته، بدون پوشش پشتی مخصوص، قابلیت شارژ بی سیم را ندارد.


قبلا چیپست Snapdragon 400 با پشتیبانی از LTE به همراه پردازنده چهار هسته ای و 1 گیگابایت رم در گوشی های سطح متوسط بازار، به طور پیش فرض وجود داشت، لیکن به تازگی می بینیم که بیشتر تولید کننده تجهیزات اصلی به سمت استفاده از چیپست 410 می روند. Lumia 735 به دوربین 6.7 مگاپیکسلی سلفی خود، در پشت گوشی و دوربین زاویه باز 5 مگاپیکسلی در جلو دل خوش کرده است که هردو این موارد برای برنامه هایی که از عکس های سلفی بهره می برند، بخوبی قابل استفاده اند. Lumia 735 اولین تلفنی است که با به روز رسانی Lumia Denim برای ویندوز فون 8.1 می آیند.
جدای قابلیت ها، Lumia 735 بسیار زیبا و یک سخت افزار بالارتبه است و کیفیت ساخت خوبی دارد. همچنین به خوبی در دست جای میگیرد.

سخن پایانی

مایکروسافت برای تغییر و بهسازی Lumia عملکرد خوبی دارد. تعدادی دستگاه که در ماه سپتامبر در IFA به نمایش گذاشته شده بودند، اکنون عرضه شده اند و جدای از مزیت های Lumia Denim، خط تولید در جای درستی به روز رسانی شده است. به روز رسانی ها، کمی دیر تر از موعد آمده اند، زیرا یک تبلت و چند فبلت ، به همراه اضافه کردن پشتیبانی دو سیم کارته زمان بر بودند ولی نوکیا و مایکروسافت، به نوعی نمونه های متوسط را نادیده گرفتند.

Lumia 720تغریبا برای 2 سال به روز رسانی نشد که این رفتار، شایسته این تلفن خوب نبود. چراکه مدل های 720 و 735 مدل های محبوبی اند.
LTE و صفحه با کیفیت HD مزیت های اضافه شده خوبی اند اما خبرهای خوب اینجا تمام نمی شود: صفحه AMOLED با تکنولوژی ClearBlack کنتراست بالایی دارد و در خارج از خانه خیلی واضح است. دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی زاویه باز برای تصاویر سلفی عالی است و کیفیت تصویربرداری 1080p نیز بسیار مناسب است.
این تلفن بسیار خوش دست است و زیبا به نظر میرسد، هرچند تماشاچیان را شگفت زده نخواهد کرد. طراحی آن با خیلی از Lumia های دیگر کمی تفاوت دارد، اما منطقی است. زیرا این دستگاه، یکی از آخرین Lumia ها با برند نوکیا است و ممکن است Redmond سخت افزار های جدید تر را برای گوشی های تولیدی با مارک مایکروسافت در آینده نگاه داشته باشد.
به هر حال، نگاه داشتن پوسته پلی کربناتی خوشایند است و احساس منحصر به فردی به دارنده میدهد. بدنه ی دستگاه یک تکه نیست اما قابلیت تنظیم و به خصوص قابلیت تغییر باتری توسط کاربر، گزینه های بسیار مهمی هستند.
ما با صفحه نمایش 4.7 اینچی این گوشی و با کیفیت 720p و تکنولوژی ClearBlack AMOLED تحت تاثیر قرار گرفته ایم. نه تنها رنگ های زنده ای دارد و کنتراست آن عالی است، بلکه صفحه از زاویه ها هم خیلی خوب مشاهده میشود. این کیفیت تصویر برای یک دستگاه در کلاس متوسط خیلی خوب است و سایز آن،میان کنترل دستگاه و مشاهده، تعادل ایجاد کرده است.

نتایج بدست آمده از تست گوشی Nokia Lumia 730/735

◄ کیفیت ساخت عالی است و دستگاه خیلی خوش دست است. باز کردن پوسته پلی کربناتی کمی سخت است اما از جهت دیگر، لمس آن احساس خوبی میدهد.
◄ صفحه نمایش روشن است، کنتراست آن عالی است و وضوح آن در برابر نور خورشید بسیار مناسب است.
◄ عمر باتری خوب است.
◄ اتصالاتی غنی شامل LTE(735)، NFC و رادیوی FM دارد.
◄ صدای اسپیکرها خیلی بلند نیستند.
◄ کیفیت صدای اسپیکرها خوب است
◄ کیفیت عالی دوربین، نرم افزارها خوب و سلفی های با کیفیت
◄ کیفیت تصویربرداری خیلی خوب
◄ میتواند فایل های مختلف ویدئویی را پخش کند، البته بجز فیلم های MKV، حتی میتواند AC3 را نیز پخش کند.
◄ ویندوز فون قدرتمند نسخه 8.1 با سفت افزار Lumia Denim

صفحه نمایش AMOLED آن بجز مزایای دیگر باعث افزایش عمر باتری نیز میشود. باتری 2220 میلی آمپری با یک بار شارژ کردن، چند روز برای شما دوام می آورد که این مورد، برای بیشتر رقبای Lumia 735 صادق نیست. همچنین، شارژ بی سیم نیز یک مزیت خوب محسوب میشود.
صرفه جویی در انرژی، با چیپست Snapdragon 400 افزایش داشته است. با LTE و فیلم 1080p، استفاده از S400 در Lumia 735 جنبه مثبتی است و این تلفن هیچگاه کند نمیشود.
Lumia Denim چند قابلیت دیگر، شامل نرم افزار سلفی لومیا به بخش دوربین دستگاه اضافه کرده است که این برنامه، دوربین زاویه باز جلویی را تکمیل میکند. دوربین اصلی 6.7 مگاپیکسلی پشتی Lumia 735 تصاویر فوق العاده ای می گیرد و تصاویر آن شما را دلسرد نخواهد کرد. همچنین دوربین 5 مگاپیکسلی برای تماس ویدئویی از طریق اسکایپ بهینه سازی شده است.
حال که دوباره آن را ذکر کردیم، این دوربین جلویی به هیچ وجه بزرگترین مزیت و دارایی Lumia 735 نیست. مایکروسافت به این مدل، اسمارتفون ساخته شده برای سلفی می گوید اما مزیت های بیشتری دارد. صفحه نمایش AMOLED با کیفیت HD، LTE، شارژ بی سیم، مسیریاب صوتی رایگان آفلاین، نرم افزارهای Office، تصاویر و فیلم های عالی بعلاوه نرم افزارهای ویرایش عکس دیگر، از جمله این مزیت ها هستند. این مزیت ها و خیلی از قابلیت های دیگر، نه تنها Lumia 720 را بازنشست می کنند بلکه شاید به دستگاه های رقیب نیز اخطاری جدی میدهند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان