امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Apple iPhone 5c

#1
اپل آیفون 5 سی یک گوشی هوشمند با قابلیت‌های فراوان است و پلتفرم جدید iOS هم با آنکه هنوز برخی از کارکردهای آندروید را ندارد، باز هم به قدری امکانات دارد که بسیاری از کاربران تمام آنها را نمی‌شناسند.


معرفی

دوران گوشی iPhone 5 به پایان رسیده و محصول بهتری جایگزین آن گشته است: iPhone 5c. شایعات اولیه حکایت از آن داشت که حرف c مربوط به حرف اولی کلمه cheap به معنی ارزان است اما بعداً مشخص شد منظور شرکت اپل color می‌باشد یعنی رنگ.

امسال برای اولین بار اپل سنت دیرینه خود را شکست و دو مدل آیفون جدید به بازار عرضه کرد. نسل بعدی که از آمدنش خبر داشتیم، یعنی iPhone 5s، با یک گوشی پلاستیکی به نام iPhone 5c همراه شد. این یعنی که دیگر پرچم‌دار سال قبل، دومین آیفون خوب موجود در بازار نخواهد بود.

بر روی کاغذ، iPhone 5c همانند IPhone 5 است که با ظاهری جدید، زیبا و در چندین رنگ ارائه شده است. اگر کمی فکر کنید خواهید فهمید که ساخت این گوشی منطقی بوده است. سری رنگی iPod با استقبال و تحسین زیادی مواجه گردید و زمان آن بود که شرکت اپل همین کار را برای گوشی‌های خود هم تکرار کند. iPhone 5c چنان جدید و نوآورانه است که حتی رنگ مشکی هم جزء رنگ‌های آن نیست (سفید، آبی، زرد، سبز و صورتی).

بدنه iPhone 5c به جای آلومینیوم از جنس پلاستیک شفاف است. به احتمال زیاد، دلیل این تغییر جنس هیچ‌گاه رسماً اعلام نخواهد شد و علت آن می‌تواند هر چیزی از مسائل مرتبط با تأمین مواد اولیه تا قیمت و یا حتی تلاش برای ارائه ظاهری جدید هماهنگ با ظاهر جدید iOS 7 باشد.

در اینجا هدف ما یافتن دلیل این تغییر نیست. چیزی که ما در اینجا به آن توجه داریم این است که شرکتی که سال‌های به رقبای خود را به خاطر ساخت گوشی‌های پلاستیکی حمله می‌کرد، اکنون یک گوشی پلاستیکی فاخر تولید کرده است.
ویژگی های اصلی


+ چهار باند GSM و پشتیبانی از 3G به همراه HSDPA با سرعت 21 Mbps و HSUPA با سرعت 5.76 Mbps
+ پشتیبانی از CDMA و LTE در صورت پشتیبانی اپراتور تلفن همراه
+ صفحه نمایش خازنی LED-backlit IPS TFT با رزولوشن 640×1136 px، 16 میلیون رنگ و اندازه 4 اینچ
+ پردازشگر اصلی دو هسته‌ای Apple Swift با سرعت 1.3 GHz، پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX543MP3، یک گیگابایت حافظه رم LPDDR2، Apple A6 SoC
iOS 7 + به همراه iCloud (فضای ذخیره سازی ابری اپل)
+ دوربین 8 MP با زوم خودکار، فلش LED و فوکوس لمسی
+ فیلم‌برداری 1080 p با 30 فریم در ثانیه
+ دوربین جلو با کیفیت 1.2 MP
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n +، Wi-Fi hotspot
+ بلوتوث نسخه 4.0 LE، امکان انتقال و به اشتراک گذاری با سایر دستگاه‌های iOS فایل از طریق AirDrop
GPS + با اتصال A-GPS و قطب نمای دیجیتال
+ حافظه داخلی در دو حالت 16 و 32 گیگابایت
+ حسگرهای شتاب سنج، مجاورت و ژیروسکوپ سه محوره
+ فناوری حذف نویز با میکروفن اختصاصی دوم
+ خروجی هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری
+ کیفیت صدای خروجی در حد عالی
+ نقشه‌های اپل با سیستم ناوبری مبتنی بر صدا در 56 کشور مختلف
+ قابلیت تشخیص صدا و همراه بودن با دستیار مجازی Siri
+ پشتیبانی از صدای HD (در صورت پشتیبانی اپراتور)
+ تماس تصویری با FaceTime با Wi-Fi و اینترنت سیم کارت
+ بسته اداری رایگان iWorks
+ نرم‌افزارهای رایگان iMovie و iPhoto

معایب اصلی

─ بدنه پلاستیکی لیز و لغزان و مستعد خط برداشتن و اثر انگشت می‌باشد.
─ از iPhone 5 ضخیم‌تر و سنگین‌تر است.
─ تنها با سیم اتصالی مخصوص اپل کار می‌کند.
─ نداشتن رادیو FM
─ نداشتن بلندگوهای استریو و ضعیف بودن بلندگوهای داخلی
─ عدم امکان افزایش حافظه داخلی
─ بارگذاری محتوا هم‌چنان فقط از طریق iTunes ممکن است.
─ صدابرداری در فیلم‌ها به صورت مونو است.
─ باتری غیر قابل تعویض است.

هفتمین نسخه از سیستم عامل iOS تغییرات زیادی از نظر واسط کاربری داشته است. اپل با این کار قصد داشته است نشان دهد که خلاقیت این شرکت هنوز از بین نرفته است. iOS 7 با طراحی یک دست و رنگارنگ خود به همراه تعداد زیادی ویژگی جدید، مزیت بزرگی برای iPhone 5c نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند است. اپل با ارائه رایگان سه نرم‌افزار iWorks، iPhoto و iMovie، با iOS 7، سنگ تمام گذاشته است. این سه نرم‌افزار جمعاً بیش از 40 دلار قیمت دارند.
با توجه به اینکه قیمت این گوشی از iPhone 5s صد دلار کمتر است، باز هم قیمت مسأله اصلی در این گوشی می‌باشد. اگر تولید iPhone 5 متوقف نمی‌شد، هم اکنون همین قیمت iPhone 5c را می‌داشت. حال باید صبر کنیم و ببینیم که کدامیک بهتر خواهند بود. از یک طرف طراحی گوشی جدید کاملاً نوین است و با طراحی که سال‌ها رایج بوده است تفاوت دارد و از طرف دیگر بدنه گوشی جدید دیگر فلزی نیست ولی قیمت آن هم کمتر نشده است.
قیمت بالای iPhone 5c در حد گوشی‌های سطح بالای آندروید و ویندوز فون می‌باشد. باید ببینیم که iPhone 5c در رقابت با این گوشی‌ها چگونه عمل خواهد کرد.

سخن پایانی

یک سال از عرضه iPhone 5 می‌گذرد و در این یک سال iPhone 5 امتحان خود را پس داده است. iPhone 5c هم جز شکل ظاهری تفاوت چندانی با iPhone 5 ندارد. بنابراین می‌توانیم بگوییم iPhone 5c گوشی بسیار خوبی است.البته باتری 70 mAh افزایش داشته است ولی در استفاده‌های روزانه زیاد این موضوع محسوس نیست.
تغییرات iPhone 5c نه تنها فقط ظاهری هستند، بلکه در جهت اشتباه هم می‌باشند. وقتی که از اعضای تیم برای انتخاب بین iPhone 5c و iPhone 5 سؤال کردیم، همگی iPhone 5 را ترجیح دادند. دلیل این موضوع این است که علیرغم ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار خوب، این اولین گوشی اپل می‌باشد که حس در دست گرفتن خوب گوشی‌های قبلی را ندارد.
مقایسه iPhone 5 و iPhone 5c تنها برای صاحبان iPhone 5 که قصد تعویض گوشی خود با iPhone 5c را دارند، معنی دارد ولی سؤال اصلی این است که آیا iPhone 5c به طور کلی ارزش قیمتش را دارد؟

همان طور که قبلاً گفتیم، iPhone 5c یک گوشی هوشمند با قابلیت‌های فراوان است و پلتفرم جدید iOS هم با آنکه هنوز برخی از کارکردهای آندروید را ندارد، باز هم به قدری امکانات دارد که بسیاری از کاربران تمام آنها را نمی‌شناسند.
بنابراین اگر iPhone 5c همان گونه که شایعات در ابتدا بیان می‌کردند یک گوشی میان رده می‌بود، قطعاً برنده می‌شد ولی با توجه به قیمت آن در دسته میان رده قرار نمی‌گیرد. احتمالاً ارائه این گوشی جزء برنامه‌های شرکت اپل برای جذب بیشتر مشتری باشد به گونه‌ای که هر کس در فروشگاه‌های اپل بتواند گوشی مورد نظرش را پیدا کند. شکی نیست که iPhone 5s بالاتر از iPhone 5c قرار دارد ولی اگر کسی به رنگ علاقه داشت، این گوشی انتخاب مناسبی برای وی می‌باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان