امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Nokia Lumia 930

#1
درباره خط تولید لومیا دیگر شکی در ذهن کسی وجود ندارد، این سری در حال پیشرفت است و نوکیا لومیا 930 در کنار به روز رسانی ویندوزفون 8.1 نشانگر این است که این سری هنوز هم حرفی برای گفتن دارد حتی اگر زیر نظر شرکتی دیگر باشد.


معرفی

با تغییرات به وجود آمده در نوکیا، شاید همه منتظر ساختار جدیدی بودند، اما هنوز تغییرات چشمگیری را شاهد نیستیم. با تصاحب بخش فنی و خدمات نوکیا توسط مایکروسافت همه منتظرند تا ببینند چه بر سر شرکت فنلاندی می آید که روزی غول این صنعت به حساب می آمد. البته درباره خط تولید لومیا دیگر شکی در ذهن کسی وجود ندارد، این سری در حال پیشرفت است و لومیا 930 در کنار به روز رسانی ویندوزفون 8.1 نشانگر این است که این سری هنوز هم حرفی برای گفتن دارد حتی اگر زیر نظر شرکتی دیگر باشد.

لومیا 930 فوریه گذشته در آمریکا با نام لومیا آیکون و ویندوزفون 8 عرضه شده بود، اما بعد ازبرطرف کردن مشکلات آپدیت ویندوزفون 8.1 نوکیا قصد دارد آن را به بازار جهانی عرضه کند.

لومیا 930 به غیر از برخورداری از باند های LTE متفاوت، دقیقا مشابه مدل آیکون است. اگرچه نوکیا برای جلب توجه مشتریان آن را با وسایل جانبی جذابی مانند پد شارژ بی سیم علاوه بر آداپتور A/C عرضه کرده است. و همچینن تغییرات ظریفی در رنگ و بدنه دستگاه انجام داده است. در ادامه نگاهی می اندازیم به مشخصات لومیا 930:

ویژگی های اصلی

  +صفحه نمایش 5 اینچی Amoled، شفاف در نور با 16 میلیون رنگ و رزولوشن FullHD و قابلیت Gorilla Glass3
  +پردازنده ی چهار هسته ای 2.2 گیگاهرتزی Krait400، پردازنده گرافیکی Adreno 330، چیپست Qualcomm MSM8974 Snapdragon 800 و رم 2 گیگ
  +سیستم عامل Windows Phone 8.1 با قبلیت Nokia Cyan
  +دوربین 20 مگاپیکسلی به همراه Pureview با فیلم برداری 1080p و 30 فریم در ثانیه، لنز Carl Zeiss با قابلیت لرزشگیر تصویر
  +دوربین ثانویه 1.2 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 720p
  +حافظه داخلی 32 گیگابایتی
  +نسخه ی رایگان و بدون نیاز به اتصال اینترنتی مسیریابی صوتی با استفاده از Drive+
  +سیستم نرم افزاری پخش موزیک نوکیا
  +قابلیت ذخیره سازی رایگان تا سقف 15 گیگابایت بر روی OneDrive
  +رادیو FM
  +باتری 2420 میلی آمپری Li-Ion
  +قابلیت شارژ بیسیم با پدDT-900 در بسته بندی خرده فروشی موجود می باشد
  +قاب آلمینیومی

معایب اصلی

─ قابلیت فیلم برداری 2160p را ندارد
─ عدم وجود درگاه مخصوص microSD
─ نبود هدست در بسته بندی خرده فروشی

در مقایسه با مدل های رقیب خود، لومیا 930 تقریبا کم کاری کرده است. مثلا بهتر بود که از یک چیپستSnapdragon 801 جدید تر استفاده می شد، هم چنین نبود یک حافظه جانبی و ضبط ویدیو 2160p باعث می شود که لومیا 930 از بقیه رقبای خود عقب بیوفتد. اما هنوز هم نوکیا طبق معمول به نقاط قوت دیگر خود بیشتر توجه کرده است تا از بقیه مدل ها متمایز شود، می توان گفت که لومیا 930 به اندازه کافی خوب عمل کرده است تا حرفی برای گفتن داشته باشد. هم چنین می شود به آپدیت جدید ویندوزفون 8.1 و نوکیا سیان اشاره کرد.

ویندوزفون 8.1 بالاخره وارد رقابت شده است و ویژگی هایی که همه انتظار آنها را می کشیدند، ارائه کرده است مانند اکشن سنتر با قابلیت جابه‌جایی سریع و حضور نوتیفیکیشن، قابل تغییر بودن اندازه برنامه ها و پس زمینه منو استارت، دستیار صوتی کانتونا، سیستم Quiet Hours و کیبورد دارای قابلیت سوآیپ را می توان نام برد. در ادامه بیشتر به جزئیات می پردازیم.

کمی بعد به سیستم عامل به روز شده لومیا 930 می پردازیم. اما اول طبق سنت همیشگی به بررسی سخت افزار دستگاه می پردازیم و نگاهی به قاب خوش ساخت فلزی و صفحه نمایش ClearBlack AMOLED می اندازیم.


سخن پایانی

تفاوت جزئی در نام مدل های لومیا 925 و 930 را نادیده بگیرید، لومیا 930 قدم بزرگی برای ویندوزفون است. با اندازه جیبی، طراحی به خصوص نوکیا و دوربین قوی، در کنار آپدیت ویندوزفون 8.1 و بهترین عملکرد در بنچمارک ، احتمالا تا کنون از همه لحاظ بهترین دستگاه نوکیا حساب می شود. اما آیا این کافی است؟

رقابت در بازار موبایل بسیار شدید است. دستگاه های قوی اندروید مانند سونی، سامسونگ، ال جی و اوپو که در این رقابت جای دارند دارای پردازنده Snapdragon 801 ، حافظه جانبی، صفحه نمایش بزرگتر، ساختار بهتر، و حتی صفحه نمایش های QHD و ضبط فیلم با کیفیت 2160p هستند. تمام این عوامل باعث می شوند که دستگاه های اندروید ورق برنده را در رقابت داشته باشند و این سوال را مطرح می کند که آیا بهترین دستگاه نوکیا می تواند در رقابت جای داشته باشد یا نه.

ویندوز 8.1 در سیستم عامل خود چندین مورد تغییرات خوب نرم افزاری ایجاد کرده است، مانند اکشن سنتر جدید، دستیار مجازی، تغییرات زیبا در بخش طراحی، اما به هر حال همه اینها جزو مواردی هستند که رقیبب های اندرویدی و IOS نیز در طول این سالها به آن دست یافتند.

با وجود لومیا 1020 بسیاری بر این عقیده اند که نوکیا برای کنار زدن رقبای دیگر با معرفی بهترین دوربین موجود تا کنون (که هنوز هم هیچ کس نتوانسته با آن رقابت کند)، به اندازه کافی عملکرد خوبی داشته است. لومیا 930 در بخش هایی به خوبی خود را نشان می دهد اما در حدی نیست که آن را از همتای 41 MP متمایز کند.

نتایج بدست آمده از تست گوشی Nokia Lumia 930


◄ صفحه نمایش ClearBlack AMOLED بسیار شیک است و در مقابل نور خورشید به خوبی عمل می کند
◄ عمر باتری آن زیر حد متوسط است، به خصوص هنگام وبگردی و مشاهده ویدیو
◄ بهترین بنچمارک هایی که تا کنون یک دستگاه نوکیا از خود ثبت کرده است
◄ دوربین آن بسیار عالی است و جزئیات را به خوبی نمایش می دهد
◄ ضبط ویدیو در حد دلپذیری نیست و حتی به 2160p هم نمی رسد
◄ بهترین ضبط صدا حرفه ای را دارد با 6 کانال Dolby Digital Plus
◄ صدای بلندگو ها در حد مطلوبی بلند است
◄ تمام فرمت های ویدیو را پخش می کند به غیر از فایل های mkv و یا آنهایی که از صدای AC3 استفاده می کنند
◄ بسته بندی مقاوم به همراه پد شارژ بی سیم، اما بدون هدفون (بستگی به کشور دارد)
◄ کیفیت ساخت خوب، اگرچه بدنه پشتی پلی کربونات آن کمی از کیفیت آن می کاهد
◄ دستگاه به صورت ناخوشایندی در هنگام شارژ، استفاده از دوربین و یا بازی کردن حرارت پیدا می کند.


نوکیا در ناحیه نرم افزار دوربین بسیار قوی عمل می کند، گزینه های قوی لنز های دوربین ویندوزفون به خوبی عملکرد این دوربین 20MP را بهبود می بخشد. ClearBlack AMOLED باعث می شود که ظاهر مشکی رابط کاربری آن به خوبی به چشم بیاید، اما ما از عمر باتری راضی نبودیم که در هنگام فعالیت هایی که به روشنایی صفحه نیاز داشتند مانند وبگردی یا تماشای ویدیو بسیار ضعیف عمل می کرد. اما هنوز هم لومیا 930 قوی ترین دستگاه نوکیا تا به امروز به حساب می آید و طراحی باکیفیت آن باعث می شود که اگر به دنبال خرید ویندوزفون هستید، لومیا 930 یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد.

نوکیا چند دستگاه دیگر نیز ارائه کرده است که ایراد های لومیا 930 را ندارند. لومیا 1520 به خاطر چیپست و پردازنده مشابه خود تقریبا یک عملکرد مشابه با 930 را از خود نشان داده است. عمر باتری آن با توجه به باتری 3400mAh تقریبا سه برابر لومیا 930 است. هم چنین قابلیت اضافه کردن حافظه جانبی نیز در آن دیده می شود.

عملکرد دوربین نیز در یک سطح تخمین زده می شود چونکه هر دو دستگاه از لنز های 20MP/1.2MP استفاده می کنند، اما با این حال شما با یک دستگاه بزرگتر با صفحه نمایش 6 اینچی طرف هستید. خبری از قاب آلومینیمی نیز نیست که به این معناست که شما باید با طراحی ساده تر و شیک پلیکربونات کنار بیایید.

لومیا 1020 و دوربین فوق العاده 41MP آن برای هر عکاسی بهشت به حساب می آید و به راحتی می توان آن را همه جا حمل کرد. به خاطر صفحه نمایش 4.5 اینچی خود دستگاه کوچک و جمع وجوری است اما به هر حال به خاطر مدل دوربین بیرون آمده اش بدنه ضخیمی دارد. صفحه نمایش در حد 768 x 1280px نیست و با پردازنده کندتر 1.5GHz dual-core Krait و گرافیک Adreno 225 عملکرد قابل توجهی نیز مشاهده نمی شود. اگرچه عمر باتری قابل قبولی دارد.

اما اگر بخواهیم به دستگاه های دیگر به غیر از ویندوزفون نگاهی بیندازیم، HTC's One (M8) نیز به عنوان پرچمدار مدل های HTC با صفحه 5 اینچی 1080p و کیفیت ساخت فوق العاده نیز می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. بدنه سرتاسری فلزی M8 در مقابل لومیا 930 بهتر است و هم چنین قابلیت حافظه جانبی، پورت IR و باتری بزرگتر 2600mAh نیز باعث برتری نسبی آن می شوند. M8 از نظر بخش دوربین ضعف بسیار بالایی دارد در حالیکه قیمت آن در بسیاری از بازار ها بیشتر از لومیا 930 است. بقیه دستگاه های اندرویدی نیز از استاندارد های خوبی برخوردار هستند اما به هرحال شما می توانید از ویدیو های 2160p و صفحه نمایش QHD نیز بهره ببرید.

نوکیا لومیا 930 بدون شک یکی از بهترین دستگاه های نوکیا تا کنون است، که با توجه به پیامی که میفرستند انتخاب بسیار مناسبی هم هست. جوهره طراحی نوکیا بعد از مایکروسافت نیز در رگ های آن جریان دارد. اما لومیا 930 به عنوان اولین دستگاهی که بعد از تحولات ایجاد شده، در بهترین شرایط ممکن نیست، اگرچه نکته جالب توجه این است که حتی در بهترین حالت نیز در مقایسه با رقیبان اندرویدی خود تا حدی کم می آورد. به روز رسانی ویندوزفون 8.1 قدمی در جهت درست است اما سوال پیش می آید که اگر نوکیا با اندروید جلو رفته بود چه اتفاقی می افتاد؟
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان