امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی HTC One E9 Plus

#1
اگر به دنبال پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند HTC با یک صفحه نمایش QHD می‌گردید، باید اچ تی سی وان ای 9 پلاس را انتخاب کنید. تنها ویژگی این گوشی که کار شرکت HTC را خراب کرده است، عدم استفاده از بدنه تمام فلزی همیشگی گوشی‌های HTC است.


معرفی

اگر به دنبال پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند HTC با یک صفحه نمایش QHD می‌گردید، باید One E9+ را انتخاب کنید. تنها ویژگی این گوشی که کار شرکت HTC را خراب کرده است، عدم استفاده از بدنه تمام فلزی همیشگی گوشی‌های HTC است.
انتخاب بهترین گوشی در سری One شرکت HTC کار مشکلی است و در واقع باید چندین گزینه را انتخاب کرد. یک انتخاب گوشی M9 است که مجهز به آخرین چیپست Qualcomm است و دارای بدنه‌ای خوش دست و فلزی می‌باشد ولی صفحه نمایش Full HD آن پنج اینچ است. با اندکی افزایش اندازه صفحه نمایش به M9+ می‌رسیم که صفحه نمایشی با کیفیت QHD و اندازه 5.2 اینچ دارد. علاوه بر این دارای دو دوربین در پشت و حسگر اثر انگشت هم هست. تنها اشکال این گوشی چیپست ضعیف Mediatek آن است. مدل مشابه دیگری به نام ME وجود دارد که تنها یک دوربین پشتی دارد و بدنه آن پلی کربنات می‌باشد.
پس از تمام این‌ها به HTC One E9+ می‌رسیم. صفحه نمایش این گوشی از تمام موارد گفته شده در بالا بزرگتر و 5.5 اینچ می‌باشد. چیپست این مدل کمی از چیپست Mediatek مدل E9 سرعت کمتری دارد و بدنه آن هم از جنس پلی‌ کربنات است.

ویژگی های اصلی

  +بدنه از جنس پلی‌کربنات است. هم‌چنین مات، نازک و نسبت به اندازه‌اش سبک می‌باشد.
  +صفحه لمسی خازنی 5.5 اینچی با کیفیت 1440 p، تراکم پیکسلی 543 ppi و شیشه Corning Gorilla 4
  +چیپست Mediatek MT6795M (Helio X10)، پردازنده هشت هسته‌ای Cortex-A53 با سرعت 2 GHz، پردازنده گرافیکی PowerVR G6200، سه گیگابایت حافظه رم
  +آندروید Lollipop 5.0.2 با رابط کاربری HTC Sense 7
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4 & 5 GHz)  +، DLNA، Wi-Fi direct، hotspot
  +دوربین پشتی با کیفیت 20 MP، حسگر 1/2.3” BSI، لنز f/2.227.8 میلی‌متری، فلاش LED، فیلم‌برداری با کیفیت2160 p در سرعت 30 fps و فیلم‌برداری حرکت آهسته با کیفیت 720 p و سرعت 120 fps
  +دوربین جلو Ultrapixel با زوم ثابت، حسگر BSI، لنز f/2.026.2 میلی‌متری، HDR و فیلم‌برداری 1080 p
32  + گیگابایت حافظه داخلی، شکاف کارت microSD، 100 گیگابایت فضا در Google Drive به مدت دو سال
  +دو شکاف سیم‌کارت نانو، LTE Cat.4 GPS/GLONASS/Beidou، NFC، Bluetooth 4.1، رادیو FM، درگاه microUSB 2.0، MHL، میزبانی USB
  +فناوری حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  +اسپیکر در جلوی گوشی با صدای دالبی و BoomSound
  +باتری با توان 2800 mAh


معایب اصلی

 برای یک گوشی 5.5 اینچی بیش از حد بلند است. لبه‌های بالایی و پایینی بیش از حد بلند هستند.
─ باتری غیر قابل تعویض
─ چیپست در حد گوشی‌های میان‌رده است.
HTC One E9+ به جز بدنه‌اش، تمام ویژگی‌های یک گوشی رده بالا را دارد. البته HTC پیش از این هم گوشی‌های این چنینی عرضه کرده است. همانند E8 در نسل قبلی. تفاوت One E9+ در این است که HTC در این گوشی امکانات زیادی را عرضه کرده است و دیگر مسأله قیمت در برابر زیبایی نیست.

این اولین باری است که عملکرد Mediatek MT6795 در عمل مشاهده می‌‌شود. HTC تصمیم جالبی گرفته است. این شرکت تمام گوشی‌های هوشمند QHD خود را با چیپست Mediatek و گوشی Full HD خود را با چیپست Snapdragon عرضه کرده است.
سخن پایانی

سری پرطرفدار HTC مدل‌های زیادی برای سلیقه‌های مختلف دارد. این شرکت قصد دارد با تولید گوشی‌ برای کاربران مختلف، سهم بیشتری از بازار را به دست آورد. نتیجه پخش شدن ویژگی‌های مختلف در تعداد زیادی گوشی است. هر مدل معایب و مزایای خودش را دارد ولی نقد کردن سری M9 کار ساده‌ای است.
HTC One M9+ نسبت به سایر اعضای خانواده خود بزرگتر است. سؤالی که پیش‌ می‌آید اینست که کاربری که هم صفحه بزرگ می‌خواهد و هم حسگر اثر انگشت، چه انتخابی باید انجام دهد و یا کاربری که هم به دنبال بدنه فلزی و هم اندازه بزرگ است؟
هر چند HTC One M9+ صفحه نمایش بسیار خوبی دارد که در کمتر گوشی می‌توان آن را یافت ولی در مورد چیپست‌ آن این قضیه صادق نیست. خود پردازنده اصلی در حد رقابت با برترین گوشی‌های موجود در بازار است ولی پردازنده گرافیکی به هیچ عنوان در این حد نیست. این دو پردازنده به حدی با یکدیگر اختلاف دارند که این سؤال پیش می‌آید که به چه دلیل Mediatek تصمیم گرفته است این دو را در کنار یکدیگر قرار دهد. سؤال دیگری که پیش می‌آید اینست که HTC چرا از این چیپست استفاده کرده است. احتمالاً باید پاسخ این سؤال را در بخش مالی شرکت HTC پیدا کنیم.

گوشی‌های HTC همواره بلندگوهای استریوی خوبی داشته‌اند. البته بلندگوهای One E9+ کمی ضعیف هستند ولی نه در حدی که عاشقان موسیقی را راضی نکنند.
نرم‌افزار One M9+ بسیار خوب و تمیز است و هم چنان یکی از بهترین رابط‌های گرافیکی آندروید می‌باشد. این نرم‌افزار هم بسیار شیک است، هم بسیار خوب برنامه‌ها را اجرا می‌کند و هم امکانات زیادی برای شخصی‌سازی ارائه می‌کند. فقط پخش‌کننده ویدیویی می‌توانست بهتر باشد ولی HTC فرض را بر این گذاشته که کاربران سایر نرم‌افزارها را نصب خواهند کرد و بنابراین یک پخش‌کننده ویدیو ابتدایی کافی خواهد بود.
با به کارگیری فناوری UltraPixel، دیگر جای شکایتی از دوربین‌ گوشی‌های رده بالای HTC باقی نمی‌ماند. دوربین 20.7 MP با وجود اینکه تنها کمی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار ضعیف‌تر است، عکس‌های بسیار با کیفیتی می‌گیرد. حسگر هم با یک نرم‌افزار خوب تکمیل شده است که نشانه‌ای دیگری از توان بالای مهندسین نرم‌افزار سازنده رابط کاربری Sense دارد.

نتایج بدست آمده از تست گوشی HTC One E9+

◄ با وجود اینکه مواد به کار رفته بهترین نیستند، اما گوشی بسیار زیبا و جذاب است.
◄ طول گوشی نسبت به صفحه نمایش آن بیش از حد بلند است.
◄ صفحه نمایش گوشی کاملاً بی‌نقص است. رنگ‌ها شفاف و خنثی هستند. زوایای دید عالی است و نسبت تفکیک بیشترین نسبتی است که تا کنون دیده‌ایم. تنها مشکل جزئی آن اینست که نور در حالت بیشینه خیلی زیاد نیست و در حد متوسط می‌باشد.
◄ عمر باتری 59 ساعت است که در حد معمولی می‌باشد.
◄ آخرین نسخه رابط کاربری Sense بدون اینکه سنگین و کند باشد، ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌کند و تا حد بالایی هم قابلیت شخصی‌سازی دارد.
◄ چیپست MediatekHelio X10 توان پردازندگی قابل قبولی دارد ولی پردازنده گرافیکی در مقابل آن ضعیف عمل می‌کند.
◄ دوربین گوشی با کیفیت 2160 p فیلم‌برداری کرده و جزئیات را بسیار خوب ضبط می‌کند ولی زاویه دید کمی دارد.
◄ امکانات چندرسانه‌ای گوشی در حد خوبی است. گالری و پخش‌کننده موسیقی امکانات فراوانی ارائه می‌کنند. برنامه Zoe هم بعد جدید به ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری در حافظه ایجاد می‌کند.
◄ پخش‌کننده ویدیویی در حد متوسط است. از زیرنویس، فرمت MOV و صدای AC3 پشتیبانی نمی‌کند. سایر فرمت‌ها پشتیبانی می‌شوند.

گوشی E9+ را تنها باید با سایر گوشی‌های HTC مقایسه کرد. HTC مدل‌های بسیار نزدیکی به این مدل ارائه کرده است که تنها در چند ویژگی کوچک تفاوت دارند. انتخاب بین این مدل‌ها مشکل است ولی به نظر می‌رسد که E9+ تا حدودی از بقیه سرتر باشد. نباید فراموش کرد که این یک گوشی با قابلیت‌ها و طرفداران فراوان است. تنها تفاوتی که می تواند این گوشی را از پرچم‌دار به سطح میان رده به بالا تبدیل کند، قیمت آن می‌باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان