امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی HTC One E8

#1
انتظار می رود اچ تی سی وان ای 8 مشتری های حساس به قیمت را جذب کند. مشتریانی که اچ تی سی وان ام 8 از نظر آنها گرانقیمت بوده و حتی در بسیاری از نقاط در دسترس نمی باشد.


معرفی

اگر روکش فلزیHTC One (M8) را جدا کنیم چه اتفاقی می افتد؟ تصور کنید آنرا با یک روکش پلاستیکی تعویض کنیم. در نگاه اول به نظر جالب نمیرسد، اما در اصل بیشترین چیزی که از HTC One (E8) کم میشود وزن آن است و نه زیبایی گوشی. با این تغییر، یک مدل جدید و تازه از گوشی با دیواره پشتی از جنس پلی کربنات داریم که با همان نسخه نرم افزاری و افزایش قدرت پردازشی و به کار بردن یک دوربین قوی تر،حتی بهتر هم میشود.
HTC One(M8) یکی از زیباترین اسمارت فون های این نسل است. گرچه به نسبت رقبا، قابلیت بیشتر و جدیدتری ندارد، اما ظاهر آن رقبا را مغلوب میکند. تماشای بدنه یک تکه آلومنیومی و نگه داشتن آن در دست بسیار لذت بخش است. HTC One (E8) یک گزینه دوم پیشنهادی است که همان نسخه دوم One است.
در عمل، انتظار می رود(E8) HTC One مشتری های حساس به قیمت را جذب کند. مشتریانی که HTC One (M8) از نظر آنها گرانقیمت بوده و حتی در بسیاری از نقاط در دسترس نمی باشد.

با این حال، مدل جدید یک چیپ جدیدتر نسل 3 Snapdragon 801 دارد و دوربین ضعیف 4MP Ultrapixel که در مدل قبلی وجود داشت با دوربین 13MP استاندارد تر تعویض شده اشت.
باوجود اینکه طراحی این مدل نسبت به مدل قبلی ضعیف تر است، این مدل یکی از مهمترین محصولات HTCبه حساب می آید و با آن احتمال دارد بتواند بازاری را که به رقبایی مثل سامسونگ، سونی و حتی اپل واگذار کرده، باز بدست آورد.

ویژگی های اصلی

  +صفحه لمسی خازنی 5" 1080p با تراکم پیکسل 441pi به همراه Gorilla Glass 3
  +اندروید نسخه 4.4.2 KitKat با HTC Sense 6
  +پردازنده مرکزی 4 هسته ای 2.5GHz quad-core Krait 400، 2 گیگ رم، پردازنده گرافیکی Adreno 330، چیپ Qualcomm Snapdragon 801
  +دوربین 13MP با لنز f/2.2، حالت HTC Zoe
  +کیفیت فیلم 1080p با HDR
  +دوربین جلویی 5MP با سنسور BSI و لنز زاویه باز f/2.0، HDR، کیفیت فیلم برداری 1080p
16  + گیگ فضای ذخیره سازی،قابلیت نصب microSD، اعتبار 50 گیگ فضای ذخیره سازی گوگل درایو به مدت 2 سال
  +قابلیت حذف نویز با یک میکروفن اختصاصی
  +بلندگو های استریو جلویی با تقویت کننده های داخلی
  +باتری 2,600mAh با حالت استفاده بهینه باتری
  +معایب اصلی
  +نبود درگاه اینفرارد (IR)
  +عدم ضبط فیلم 4k یا OIS
  +باتری توسط کاربر قابل تعویض نیست
  +خروجی برای اتصال به تلوزیون ندارد

برای کاهش هزینه ها، HTC برخی از قابلیت ها را حذف کرده است که بیشتر آنها مربوط به اتصالات میباشند. دیگر کلیدی برای کنترل اینفرارد تلوزیون و دستگاههای دیگر ندارد و استاندارد وایرلس 802.11.ac نیز پشتیبانی نمیشود. بعلاوه درگاه ورودی microUSB یا خروجی تلوزیون یا USB On-the-go نیز ندارد.
HTC سعی کرده این کمبود ها را با یک دوربین 13 مگاپیکسلی جبران کند. همان نمونه ای که در HTC One mini 2 یا Desire 816 به کار برده شده است.
در این دستگاه ها، کیفیت تصویر برداری در مقایسه با تکنولوژی 4mp UltraPixel که در M8 بکار برده شده بود، به شدت افزایش یافته است.
تغییر جنس بدنه از یک بدنه یکپارچه فلزی به بدنه ای از جنس پلی کربنات نیز به همین اندازه مهم است. طراحی برخی از تلفن های پلاستیکی خوب و برخی دیگر طراحی ضعیفی دارند، پس در ادامه به بررسی دقیق تر HTC One (E8) از نقطه نظر طراحی می پردازیم تا ببینیم چه قابلیت هایی دارد.در صفحه بعد با ما همراه باشید تا به همراه شما، این کار را انجام دهیم.

سخن پایانی

سری HTC One حداقل یک خصوصیت منحصر به فرد دارد و آن یک طراحی زیبا و قابل توجه است. قطعا در مورد مدل M8 این جنبه بسیار بارز است. گرچه این مدل زیبا، در بسیاری از پارامتر های دیگر صحنه را به رقبای خود واگذار کرده، که کارآیی و دوربین آن از مهمترین این پارامتر ها می باشند.
در مدل (E8) برزگترین مزیت سری One که همان بدنه آلومینیومی یکپارچه با سطح صاف و شفاف است،حذف شده و با بدنه پی کربناتی تعویض شده است. حال به نظر میرسد این یک فاجعه برای نسخه جدیدتر One میباشد، بخصوص برای شرکت HTC که قصد بازپس گیری بازار ازدست رفته خود را دارد، اما E8 ثابت کرده که اینچنین نیست.
M8 با وجود معایبی که دارد، مشتری را جذب خود میکند و از نظر طراحی، رقیب اصلی آنSony Xperia Z2است. اما معایب آن باعث شده که رقبا بتوانند از آنها استفاده کنند. در مدل M8، شرکت HTC برخلاف ضعف بازدهی در نسل دوم 4MP UltraPixel ، به آن اکتفا کرده است. چیپ Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 که در M8 از آن استفاده شده است، نسبت به موارد استفاده شده توسط رقبا، بسیار ضعیفتر میباشد.

نتایج بدست آمده از تست گوشی HTC One E8

◄ کیفیت ساخت قابل اطمینان و مطلوب است، البته واضح است که نسبت به مدل قبلی که از جنس فلز بود، ضعیف تراست.
◄ صفحه نمایش 5 اینچی 1080p کیفیت رنگی مشابه M8 دارد.
◄ عمر باتری بسیار عالی است، با زمانبندی های حالت خواب و آماده باش بهتر اما 3G ضعیفتر نسبت به M8.
◄ در بین محصولات HTC یکی از بهترین موارد است و از نظر کارآیی و بازدهی، از M8 برتر است.
◄ بازدهی دوربین بسیار مطلوب است، مشابه کارآیی دوربین در مدل HTC One mini 2 و Desire 916.
◄ کیفیت فیلمبرداری نیز خوب است. یک حالت تصویربرداری 1080p@60fps دارد اما کیفیت آن به 2160p نمیرسد.
◄ کیفیت صوتی آن عالی است.
◄ بلندی صدای بلندگو های آن، متعادل است.
◄ نرم افزار پخش کننده ویدئو آن از زیرنویس پشتیبانی نمیکند.


در ابتدای این مقاله ذکر کردیم که اسمارت فون های پلی کربناتی روی طراحی تاکید زیادی دارند و E8 با قاب سیاه پلاستیکی پشتی خود، یک نمونه ظرافت و زیبایی در طراحی بحساب می آید. البته زیبایی آن به M8 نمیرسد، اما HTC میتواند آنرا به قیمت مناسب تری عرضه کند. قیمت E8 تغریبا به اندازه نصف قیمت M8 تعیین شده است که با توجه به افزایش عمر باتری، تقویت دوربین و سرعت پردازش و استفاده از واسط کاربری Sence 6 یک مزیت عمده است.

در حال حاضر M8 نقطه اوج طراحی است که یک تولیدکننده میتواند عرضه کند. بدون شک، زیبایی ساخت آن در بین اسمارت فون های اندرویدی اول است. هرچند دوربین و پردازش آن ضعیف است و تنها برای زیبایی آن پول پرداخت میکنید.
مدل قبلی M8 یعنی One M7 نیز در مقایسه با E8 مدل جالبی است. ظاهری زیبا دارد و جمع و جور تر است. با توجه به صفحه نمایش 4.7 اینچی آن ( با 1080p و تراکم پیکسلی بالاتر از M8 و E8 ) ارتفاعی به اندازه 10mm کمتر از E8 دارد که در نتیجه راحت تر در دست جای می گیرد.یبش از 1 سال از عرضه M7 می گذرد و با این حال Sense 6 برای آن به روز رسانی شده است.پردازنده آن کند تر و عمر باتری آن نیز کمتر است.

یکی از رقبای دیگر E8، Google/LGs Nexus 5 است. قیمت آن مناسب تر میباشد وبه یک صفحه نمایش 1080p با Gorilla Glass 3 مجهز شده است. از HTC بسیار سبک تر و کوچکتر است، و اندروید vanilla با آخرین به روز رسانی ها که مستقیما از گوگل اعمال شده اند،
از دیگر مزایای این رقیب است. هرچند دوربین 8MP ، بازدهی کمتر ، عمر کمتر باتری و فضای ذخیره سازی محدود یا رادیوی FM، نقطه ضعف Google/LGs Nexus 5 است.

موتورولا که اکنون تحت مدیریت لنوا است،در طول مدت محدود همکاری با گوگل اسمارت فون Moto X خود را تولید کرده بود. Moto Xطراحی زیبا و چشمگیر و وزنی سبک تر از E8 و جمع و جور تر از آن داشت.پردازنده آن تنها 2 هسته دارد و صفحه نمایش 720p و فقدان فضای ذخیره سازی قابل توسعه، از دیگر مشکلات آن است، اما به روزرسانی های گوگل برای این مدل، به سرعت انجام میشوند.
HTC One (E8) یک سورپرایز از سوی شرکت HTC بود. یک مدل با زیبایی کمتر نسبت به مدل قبلی، اما با کارآیی ها و قابلیت های بالاتر.گرچهM8 یک نسخه mini و یک نسخه با قابلیت نصب 2 سیم کارت دارد، HTCدر تولید E8 کاهش هزینه را در نظر گرفته و در این مدل، سعی کرده امکانات اضافی و بدون استفاده را حذف کند. اگر عمر طولانی باتری، بازدهی مناسب و نرم افزار بدون ایراد و قیمت رقابتی با توجه به تخفیف HTC برای شما کافی نیستند و شما را قانع نمیکنند، انتخاب سختی در پیش رو دارید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان