امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شباهت‌های دایی و شمسایی مو به مو

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شباهت‌های دایی و شمسایی مو به مو 1


شباهت‌های شگفت انگیز دو ستاره/ یکی پرسپولیسی دیگری استقلالی
پیشنهاد مربیگری تیم ملی فوتسال به وحید شمسایی که به‌عنوان بازیکن- مربی تاسیسات دریایی عنوان قهرمانی لیگ ایران و حتی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورده است، یادآور موفقیت علی دایی در سایپا و سپس سرمربیگری او در تیم ملی فوتبال ایران است.
پیشنهاد مربیگری تیم ملی فوتسال به وحید شمسایی که به‌عنوان بازیکن- مربی تاسیسات دریایی عنوان قهرمانی لیگ ایران و حتی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورده است، یادآور موفقیت علی دایی در سایپا و سپس سرمربیگری او در تیم ملی فوتبال ایران است.

شمسایی هم مثل دایی، شاید مهره سوخته شود و شاید هم برخلاف او در تیم ملی به موفقیت برسد. نکته جالب اما قیاس این دو است. به طرز معجزه آسایی، تمام زندگی ورزشی این دو شبیه به هم است. از سال حضور در تیم ملی تا سال وداع با این پیراهن. از آقای گلی جهان تا تعداد سال‌های حضور در تیم ملی و هم اکنون شاید سرمربیگری در تیم ملی، آن هم در 39 سالگی. شباهت‌های دایی و شمسایی را بررسی می‌کنیم. انگار که طبق برنامه از قبل تعیین شده پیش رفته‌اند. مو به مو و لحظه به لحظه!


1- اولین بازی ملی در 24 سالگی: علی دایی در سال 1372 اولین بازی ملی خود را در جام اکو برای ایران انجام داد. وحید شمسایی نیز در این سن و سال 1378 اولین بازی ملی خود را انجام داده است.

2- آقای گلی لیگ: وحید شمسایی بارها به‌عنوان بهترین گلزن لیگ ایران رسیده و علی دایی هم سال 1375 و با پیراهن پرسپولیس به این عنوان دست یافته است.

3- آقای گل جهان: علی دایی با 109 گل زده بهترین گلزن تاریخ در رده ملی است. وحید شمسایی هم این عنوان را در اختیار دارد. با 322 گل زده.

4- تعداد سال‌های حضور در تیم ملی: علی دایی از سال 1372 تا 1385 در تیم ملی ایران حضور داشت و 149 بازی ملی انجام داد. وحید شمسایی هم از سال 1378 تا 1391 در عضویت تیم ملی فوتسال بود. هر دو به مدت 13 سال!

5- بازی در یک تیم پر طرفدار: علی دایی سابقه بازی در پرسپولیس، در دو مقطع را دارد. شمسایی هم همینطور. او هم در استقلال بازی کرده و حتی عضو تیم فوتبال این باشگاه هم بوده است.

6- ترانسفر به اروپا: علی دایی و وحید شمسایی هر دو سابقه بازی در اروپا را دارند. دایی در آرمینیا بیلفلد، بایرن مونیخ و هرتابرلین و شمسایی هم در لاتزیو لیگ فوتسال ایتالیا.

7- لژیونر شدن در 28 سالگی: علی دایی و وحید شمسایی در یک سن به اروپا رسیدند. دایی در 28 سالگی و سال 1376 به بیلفلد پیوست و شمسایی هم در سال 1382 پیراهن لاتزیو را پوشید.

8- خداحافظی از تیم ملی در 37 سالگی: علی دایی بعد از 13 سال بازی در تیم ملی، وقتی 37 ساله بود تصمیم به خداحافظی گرفت. شمسایی هم همینطور. او در سال 1391 و وقتی 37 ساله شده بود با بازی‌های ملی وداع کرد.

9- بازیکن - مربی در 38 سالگی: علی دایی اولین بار، پس از جدایی ورنر لورانت آلمانی از سایپا در سال 86 مربیگری را آغاز کرد. شمسایی نیز اولین بار در سال 92 هدایت دبیری تبریز را به‌عنوان بازیکن- مربی در اختیار گرفت.

10- قهرمانی به‌عنوان بازیکن - مربی: دایی به‌عنوان بازیکن – مربی سایپا توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال را به دست بیاورد. وحید شمسایی هم همراه با دبیری تبریز و با این عنوان توانست طعم قهرمانی در لیگ برتر فوتسال را بچشد.

11- حضور در باشگاه‌های آسیا: دایی و شمسایی هم به‌عنوان بازیکن در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرده‌اند و هم به‌عنوان مربی. دایی با سایپا و شمسایی با تاسیسات دریایی.

12- کاپیتانی تیم ملی: دایی بارها با بازوبند کاپیتانی تیم ملی به زمین رفت و عنوان سرگروه را به دست آورد. شمسایی هم برای مدت‌های مدید کاپیتان تیم ملی فوتسال بود و جلوتر از باقی بازیکنان وارد زمین می‌شد.

13- و حالا سرمربیگری تیم ملی: علی دایی در سال 1387 و وقتی 39 سالگی را پشت سر می‌گذاشت به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد. وحید شمسایی نیز حالا یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتسال است. نکته جالب 39 سالگی آقای گل فوتسال جهان است. اگر شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال شود یک شباهت دیگر به شباهت‌های او و دایی اضافه خواهد شد. اتفاق‌هایی که در زندگی ورزشی این دو رخ داده، به طرز معجزه آسایی شبیه به هم است!
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نگاه خشمگین رونالدو به علی دایی (عکس)
  کمک می کنم رونالدو رکورد علی دایی را بشکند
  علی دایی و اورتون - ماجرا چیست؟
  بحث علی دایی در اردوی تیم ملی پرتغال
  پیراهن دایی و پیوس را به آل‌کثیر دادند!
  شباهت باورنکردنی مسی و سرمربی سابق اسپانیا(عکس)
  شباهت پرسپولیس و استقلال به اینتر و میلان
  آلمان، فرانسه یا هلند؛ سرنوشت لیگ نوزدهم به کدام کشور شباهت خواهد داشت؟
  علی دایی مقابل دروازه بان افسانه‌ای منچستر/عکس
  وحید شمسایی: همین که تتلو یک ساعت فحش نداد و سیگار نکشید خوب بود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان