امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کانون‌های علمی قرآن و عترت در واحدهای دانشگاه آزاد تشکیل شود

#1
رئیس دانشگاه آزاد گفت: پیشنهاد می‌کنم کانون‌های علمی قرآن و عترت در واحدهای دانشگاه آزاد تشکیل شود و این کانون‌ها در متن کارهای علمی فعالیت کنند تا بتوانیم مسائلی که واقعیت دارد اما هنوز کشف نشده را محقق کنیم.


کانون‌های علمی قرآن و عترت در واحدهای دانشگاه آزاد تشکیل شود 1


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: در قرآن قصه‌های مهمی مطرح شده که همه توجه انسان را به باری تعالی معطوف می‌کند و ما را متوجه کانون لایزال الهی می‌سازد.

وی با بیان اینکه قرآن نه تنها دارای فصاحت زبانی است بلکه کتاب زندگی انسان‌ها است و منظومه کامل آفرینش است، اظهار داشت: تلاوت قرآن باید طوری باشد که گویی آن را از زبان پیامبر اکرم (ص)، جبرئیل و خدا می‌شنویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه من در مقامی نیستم که بخواهم درباره صنایع ادبی قرآن نظر بدهم، گفت: متخصصان بطور کامل به این هنر قرآنی پرداخته‌اند اما نکته ای که باید مطرح شود این است که قرآن در محافل علمی ما مهجور مانده است. نه از بابت اینکه خوانده نمی‌شود، بلکه به عنوان کتابی که منظومه آفرینش است و حق در آن مکتوب است، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: این مهجوریت‌ها باعث بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه شده، در حالی که در قرآن به مسائل زیادی پرداخته شده است. اگر به قرآن به عنوان یک باشگاه علمی نگاه کنیم، برای زندگی حتی در ابعاد اقتصادی و فرهنگی هم می‌تواند راهگشا باشد.

میرزاده به اعجاز قرآن اشاره کرد و گفت: در قرآن به حقیقت هایی اشاره شده که برخی از آنها در طول تاریخ کشف شده و برخی هنوز برای بشر ناشناخته باقی مانده است. بسیاری از تکنولوژی و فناوری هایی که امروز به آن دسترسی یافته‌ایم، قرن‌ها قبل در قرآن پیش بینی شده بود.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بشر این است که موفق شده به صورت برخط (آنلاین) با تمام قسمت های کره زمین ارتباط داشته باشد که این پیشرفت بزرگی است اما هنوز می بینیم که حقایقی در قرآن وجود دارد که علم بشر نتوانسته تحلیل واقعی از آن داشته باشد و آن را بکار گیرد. ما در مقام یک دانشگاهی، باید به قرآن نگاهی مدبرانه داشته باشیم

میرزاده به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در شناخت بهتر قرآن اشاره کرد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی باید به قرآن به عنوان یک محفل علمی توجه شود و ما در مقام یک دانشگاهی، باید به قرآن نگاهی مدبرانه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در محافل دانشگاهی باید بیشتر به ابعاد علمی قرآن پرداخته شود چرا که خداوند این توانایی را از ابتدای خلقت در سرشت انسان قرار داده که به پیشرفت های علمی نائل شود.

میرزاده با بیان اینکه بسیاری از فناوری‌ها در قرآن کریم پیش بینی شده، ادامه داد: ما دانشگاهیان غیر از قرائت و انس با قرآن، وظیفه داریم بطور اخص در قرآن تدبیر کنیم.

وی در پایان پیشنهاد کرد که کانون‌های علمی قرآن و عترت در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود و این کانون ها در متن کارهای علمی فعالیت کنند تا بتوانیم مسائلی که واقعیت دارد اما هنوز کشف نشده را محقق کنیم.

انتهای پیام/

کانون‌های علمی قرآن و عترت در واحدهای دانشگاه آزاد تشکیل شود 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  استراحت بین واحدهای درسی
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  تاپیک کمک رسانی در آزمون آنلاین (آزمون مجازی مدرسه ، کانون زبان ایران و ...)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان