امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشکده‌های شهرستانی دانشگاه محقق اردبیلی برچیده نمی‌شود

#1
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: به هیچ‌وجه قصد نداریم تا دانشکده‌های اقماری و موجود در شهرستان‌ها که در سال‌های گذشته به عنوان زیرمجموعه دانشگاه محقق اردبیلی شکل گرفته را برچینیم.


دانشکده‌های شهرستانی دانشگاه محقق اردبیلی برچیده نمی‌شود 1


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گودرز صادقی صبح امروز در جریان بازدید از دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر اظهار کرد: ما نه تنها درصدد برچیدن این دانشکده‌ها نیستیم بلکه دانشکده کشاورزی مغان با توجه به راه‌اندازی منطقه آزاد در این محدوده برای ما حائز اهمیت است و حتی پیشنهاد کردیم که این دانشکده به مرکز آموزش عالی ارتقاء یابد.

وی افزود: هر چند در برخی از دانشکده‌های ما رشته‌هایی وجود دارد که طالبی برای آنها نیست اما برای ما نامعلوم است که بر چه اساس و الگویی سعی شده تا دانشکده کشاورزی در مغان، مشگین‌شهر و دو دانشکده کشاورزی در خود اردبیل راه‌اندازی شود در حالی که به صورت تجمیعی با محوریت منطقه مغان بهتر از این می‌توانستیم در این حوزه عمل کنیم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بیش از 80 درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته‌های مرتبط خود جذب نمی‌شوند، گفت: ما باید به سمت ارتقای این دانشکده‌ها هم در مغان و هم مشگین‌شهر به مرکز آموزش عالی باشیم تا با رشته‌های بازارپسند بتوانند فعالیت کنند.

هنوز مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان اجرایی نشده است

صادقی در مورد دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر نیز بیان کرد: هیئت امنای دانشگاه تصویب کردند که هر جا بخواهد دانشکده‌ای راه‌اندازی شود باید 5 هکتار زمین و 20 هزار مترمربع فضای مستقل شامل تاسیسات رفاهی، خوابگاهی و تغذیه‌ای در اختیار دانشگاه قرار گرفته سپس زمینه راه‌اندازی دانشکده جدید فراهم آید.

این مسئول ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها بدون برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست دانشکده‌هایی راه‌اندازی شده که بعد از تاسیس امروز به وضعیت استیصال درآمده که مشگین‌شهر از جمله آنها است که در یک فضای مدرسه‌ای در روستای نصیرآباد مسئولان وقت سعی کردند تا دانشکده کشاورزی را راه‌اندازی کنند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هر چند مردم آن روستا به شدت علاقمند راه‌اندازی این دانشکده هستند اما مسئولان شهرستان مشگین‌شهر به جای دادن فضای مناسب و گرفتن دست ما در توسعه این دانشکده پای ما را گرفتند تا ما را زمین زده و مانعی در جلوی توسعه دانشکده کشاورزی باشند.

صادقی تصریح کرد: ما در فضای محدود فعلی نمی‌توانیم از لحاظ خوابگاه، تامین غذا و فضای ورزشی مناسب جوابگوی دانشجویان باشیم و از طرفی ساختمان نیمه‌کاره‌ای که اداره کار تحویل می‌دهد فاقد تاسیسات زیربنایی همچون آب، برق‌، گاز و تلفن است و ما نمی‌توانیم از این سالن ورزشی لخت و عریان استفاده کنیم.

وی افزود: هر چند در دولت گذشته منابع اختصاص یافته است تا برخی از مشکلات این دانشگاه برطرف شود اما به دلیل آنکه زمین سندی نداشته و مسئولان نیز قصد ندارند سند این زمین را که دارای معارض است به دانشگاه واگذار کنند ما در گرفتن این مکان با تردید روبه‌رو هستیم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: با توجه به سابقه این دانشگاه در گرفتاری شدید از بابت معارض به هیچ‌وجه حاضر نیستیم این فضا که ارزش آن 70 میلیارد تومان است بدون سند به دست گرفته و بخواهیم نسبت به اجرای پروژه‌ها در این محدوده اقداماتی را انجام دهیم.

صادقی یادآور شد: بعد از پیگیری‌ها و طی شدن مراحل مختلف بروکراسی زائد اداری در شورای برنامه‌ریزی قرار شد تا این مکان به دانشگاه محقق اردبیلی به صورت رسمی واگذار شود اما با گذشت یک ماه از جلسه شورای برنامه‌ریزی صورت جلسه آن به ما ابلاغ  نشده تا در آستانه سال تحصیلی جدید بتوانیم این فضا را سر و سامان داده و زمینه حضور دانشجویان را فراهم کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: نمی‌توان بدون اسناد و مدارک و مصوبه شورای برنامه‌ریزی در این زمینه اقدامی را انجام داد که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر مسئولان استان و شهرستان مشگین‌شهر در برطرف شدن مشکل این دانشکده پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دانشکده‌های شهرستانی دانشگاه محقق اردبیلی برچیده نمی‌شود 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان