امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بمب مینیاتوری هدایت دقیق ساخت Alliant Techsystems

#1
بمب مینیاتوری هدایت دقیق ساخت Alliant Techsystems 1
الیانت تک سیستمز یا به اختصار ATK از جمله کمپانی های نظامی معروف در حوزه تولید تسلیحات مختلف و پیشرفته است که توانسته در سال مالی 2014 رقمی نزدیک به 4.78 میلیارد دلار سوداوری داشته باشد ، این شرکت پیشتر در سال 1990 از کمپانی معروف هانی ول که یک کمپانی تسلیحاتی با سابقه در آمریکا محسوب میشود جدا شده بود . و هم اکنون نیز به تولید تسلیحات مختلفی از کالیبرها و مهمات عمومی نظامی و ورزشی گرفته تا تجهیزات هشدار موشکی را تولید میکند در این میان معروف ترین سلاح های ساخت این شرکت نارنجک انداز دقیق زن XM25 و یا موشک بسیار پیشرفته AGM-88E می باشد . در معرفی این شرکت سخن کوتاه میکنم و به آخرین دستاورد آن یعنی مهمات هدایت دقیق کوچک برای هواگرد های بدون سرنشین خواهم پرداخت .


نصب مهمات سبک و قابل حمل برروی بدون سرنشین های تاکتیکی که آنرا بتوان هدایت دقیق کرد خواست دیرینه نیروهای نظامی بکار برنده این تجهیزات بوده تا بتوانند به محض شناسایی تهدیدات پاسخ سریعی به آنها بدهند . ATK مهمات اصطلاحا فشرده و سبکی را بدین منظور تهیه کرده است که میتوان تعداد زیادی از آن را بر روی یک بدون سرنشین متوسط (از نظر توانایی حمل بار) نصب کرد و بر علیه اهداف مختلف بکار گرفت . همانطور که در تصاویر شاهدید این مهمات کوچک از سطوح پروازی سه گانه جمع شونده ای بهره میگیرد که به محض رها سازی ، از جایگاه بیرون میجهند تا سطح برآ زای کافی را جهت گلاید کردن بمب بر روی هدف فراهم آورند مطابق با آن سه دم(فین) دیده میشود که توانایی هدایت را به آن می افزاید تا این وسیله بواسط سامانه هدایت داخلی GPS و جستجوگر SAL یا هدایت نیمه فعال لیزری SemiActiveLaser با دقت فراوان به سوی هدف روانه شود .

وزن این مهمات در حدود 6 پوند (2.7 کیلوگرم) و ابعاد سرجنگی آن که بیش از نیمی از وزن را به خود اختصاص میدهد در ابعاد یک نارنجک دستی با وزن در حدود 1.8 کیلوگرم می باشد . که این خصوصیات حداکثر اثر لازم را بر روی اهداف آشکار در سطح زمین را با کمترین خسارات جانبی خارج از محدوده هدف ایجاد میکند . 
بدین ترتیب مقاومت اولیه و یا پاسخ سریع از طریق پشتیبانی هوایی بواسطه چنین مهماتی امکان پذیر خواهد بود ، به گونه ای که بتوان عملیاتی همزمان هوایی زمینی را با پرواز بدون سرنشین های دور پرواز بر فراز نیروهای عمل کننده در زمین فراهم اورد ، هر گردان خواهد توانست با اتکا به بدون سرنشین های کوچک تاکتیکی خود که مجهز به تجیهیزات اولیه ISR و فرمان رادیویی باشد مانند بدون سرنشین سایه (RQ-7) به پشتیبانی هوایی از عملیات های زمینی یا تسهیلات و تاسیسات خود با دست کم 4 بمب بپردازد. بدون سرنشین های بزرگتر نظیر هانتر MQ-5B و MQ-1A قادر به حمل 24 بمب خواهند بود و بدون سرنشین های بزرگتر نظیر ریپر MQ-9 قادر به حمل 72 عدد بمب از این گونه جدید خواهند بود و البته بر روی هلیکوپتر های بدون سرنشین A-160 با محاسبه ای امکان نصب بیش از 200 بمب وجود دارد .

بمب مینیاتوری هدایت دقیق در حال توسعه است و پتانسیل آن را دارد که جایگزین بمب های خوشه ای کنونی که سازمان های بین المللی آنرا ممنوع اعلام کرده اند شود ، ولیکن افزون بر این جایگزینی امکانی را فراهم می آورد که با شلیک یک موشک یا رها سازی یک بمب حامل آن دهها هدف مختلف با دقت بالا بر روی زمین بواسطه هدایت GPS منهدم شود ، تا نهایت اثر دلخواه با کمترین خسارات جانبی ناشی از عدم دقت و عمل نکردن بمب های خوشه ای حاصل شود . چنین بمبی امکان نصب شدن بر روی موشک های کروز و باستیک را دارد بنابر این یک هواپیما قادر خواهد بود با یک پرواز و یک رهاسازی همه اهداف خود را محقق سازد .

بدون سرنشین MQ-5B در یک تصویر سه بعدی که چگونگی حمل این بمب را به نمایش گذاشته است


بمب مینیاتوری هدایت دقیق ساخت Alliant Techsystems 1
بمب مینیاتوری هدایت دقیق ساخت Alliant Techsystems 1
بمب مینیاتوری هدایت دقیق ساخت Alliant Techsystems 1
بمب مینیاتوری هدایت دقیق ساخت Alliant Techsystems 1
بمب مینیاتوری هدایت دقیق ساخت Alliant Techsystems 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -سه مدل هواگرد تهاجمی ساخت شرکت بِل در دهه 1970-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  چند مدل جنگنده ساخت شرکت آویا
  |||سه مدل هواپیما گشت و نظارتی ساخت بریتانیا|||
  موشک ضد تانک هدایت‌شونده طوفان+عکس
  ادامه ساخت پهپادهای تهاجمی سنگین در روسیه
  ساخت تفنگ های سه بعدی در خانه!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان