امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تکیه میدان قلعه کرمان

#1
 



تکیه میدان قلعه کرمان 1

 

تکیه و مسجد میدان قلعه کرمان نام این تکیه ومسجد بر گرفته از بازار میدان قلعه که مشهور به قلعه محمود است گرفته شده است .بازار قلعه در قدیم از رونق خوبی برخوردار بوده است .




تکیه میدان قلعه کرمان 1



به همین دلیل کسبه و بازاریان این محل اقدام به ساخت مسجدی چسبیده به این بازار می کنند که نامش تکیه و مسجد میدان قلعه است.این مسجد در خیابان امام خمینی (ره ) شهر کرمان در نزدیکی مسجد امام خمینی (ره )و تکیه مدیر الملک قرار دارد .


تکیه میدان قلعه کرمان 1



به همین دلیل معمار مسجد میدان قلعه در ساخت آن از معماری این دو اثر تاریخی بهره گرفته است و شکل تزیین ورودی و داخل این مسجد به شکل زیبایی مزین به کاشی ها و نماهای زیبایی است .


تکیه میدان قلعه کرمان 1



ورودی اصلی این مسجد رو خیابان بزرگ امام خمینی (ره) است . سقف این مسجد آجرنما است که به صورت ضربی در هم قفل شده است و با نماهای زیبایی در وسط سقف کاشی و مقرنس کاری شده است که به زیبایی مسجد افزوده است .


تکیه میدان قلعه کرمان 1



ستون های بزرگ این مسجد مثل سقف آجری و به صورتی ضربی می باشند . کار جالبی که در این مسجد انجام شده تصویر عده ای از کسبه که از دست اند ر کاران بنای مسجد بوده اند با اسم در گوشه ای از مسجد در معرض دید قرار داده است . در این مسجد در مناسبتهای مذهبی ، مراسم های با شکوهی برگزار می گردد


تکیه میدان قلعه کرمان 1 تکیه میدان قلعه کرمان 1 تکیه میدان قلعه کرمان 1 تکیه میدان قلعه کرمان 1 تکیه میدان قلعه کرمان 1 تکیه میدان قلعه کرمان 1 تکیه میدان قلعه کرمان 1





منبع :رسانه مجازی نگاه

تنظیم و عکس :محمود خواجه بهرامی

تکیه میدان قلعه کرمان 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان