امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سفر به ترکیه و بهترین مکان های دیدنی

#1
سفر به ترکیه و بهترین مکان های دیدنی

معرفی سرای توپقاپی

سرای توپقاپی یکی از بناهای تاریخی شهر استانبول است که در زمان امپراطوری عثمانی و از تاریخ 1465 تا 1853 ساخته شد . استفاده از این بنا در آن دوره بیشتر برای مصارف اداری بود که به دستور سلطان محمد فاتح در 1459 بنا نهاده شد . موفقیت قرار گیری این قصر در بین شاخ طلایی و دریای مرمره است که چشم اندازی زیبا به تنگه بسفر دارد . سلطان عبدالمجید در سال 1853 تصمیم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه ساز دلمه باغچه منتقل کند که نخستین کاخ مدل اروپایی در زمان خود به شمار می رفت . قصر توپقاپی امروز به یک موزه با شکوه تبدیل شده که بازدید کننده گان بسیاری را به خود جذب می کند . در این موزه آثار ادبی و هنری بسیاری از جمله آتارهای ایرانی نیز نگهداری می شود و از همین رو بازدید از این موزه برای ایرانیان نیز جذابیت متفاوتی را دارا می باشد . در این موزه آثاری همچون لباس پیامبر اسلام، شمشیرهای مختلف او، دندان، مو، کفش او و ... نگهداری می‌شود.
سرای توپقاپی یک مکان برای مدیریت کشور در مسائل سیاسی بود . میهمانان سیاسی سلطان نیز در این سرا به دیدن وی می رفتند و به گونه ای می توان گفت که از سرای توپقاپی برای مصارف اداری و مدیریت امپراطوری استفاده می شد . این سرا خود دارای یک سیستم تامین آب بود و همچنین آشپزخانه مجهزی که قادر بود به صورت مداوم و متنوع غذاها را سرو کند. کتابخانه ، مسجد ، اتاق های کاری ، اتاق های کارمندان و ... نیز از بخش های متفاوت این بنا به شمار می رود.
اگر قصد سفر به استانبول را دارید دیدن سرای توپقاپی می تواند تا حد زیادی از الزامات بازدید شما باشد . پس ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از این موزه زیبا دیدن کنید و همانطوری که اشاره شد نزدیکی آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه به ایران و اسلام می تواند جذابیت بالایی داشته باشد .

شهر استانبول

به عنوان بزرگ ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور می باشد . در کنار دو بستر آبی زیبا ، یکی تنگه بسفر که قاره اروپا و آسیا را جدا می کند و دیگری دریای مرمره قرار گرفته . همین امر باعث شده تا شهر استانبول به عنوان بزرگترین شهری که بین دو قاره قرار گرفته شناخته شود.
استانبول در سال 667 قبل از میلاد پایه گذاری و ساخته شد که در ابتدا نام آن بیزانتیوم بود و در طی جنگ های پی در پی ایران و یونان نهایاً این شهر به تصرف ایرانیان در آمد که در سال 196 قبل از میلاد سپتیموس سوِروس فرمانده ارتش رم ، با شکست سپاه ایران استانبول را به حکمرانی امپراتوری رم در آورد.
تلاش امپراطور برای نامیدن این شهر به نام فرزندش آگوستا آنتونینا موفق نبود و مردم تا زمان تغییر نام شهر به کُنستانتینوپُل (شهر کنستانتین) (قسطنطنیه)، نام رم جدید (Nova Roma) را برای آن بکار می‌بردند. از سال ۱۹۳۰ پس از فتح آن توسط ترکان رسماً استانبول نامیده شد که از نام ایستیم پولی στην Πόλι که در زبان یونانی به معنی شهر یامرکز شهراست، گرفته شده است .
استانبول تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی دارد که میزان بارش سالیانه در این شهر به طور تقریبی چیزی در حدود 198 میلیمتر می باشد اما به دلیل قرارگرفتن در کنار دو دریا اغلب آب و هوایی شرجی و رطوبتی دارد .
در زمستان بالاترین درجه حرارتی که می توان انتظار داشت چیزی قریب به 9 درجه می باشد . استانبول زمستان هایی برفی دارد که به صورت مدام ممکن است تا دو هفته ادامه پیدا کند. اما در تابستان درجه حرارت این شهر به چیزی نزدیک به 28 درجه خواهد رسید که بسیار مطبوع و دلنشین است .
استانبول محیطی فوق العاده برای گردش و تفریح است . تلاقی این کشور بین آسیا و اروپا محیطی عالی برای خرید نیز فراهم می کند . مراکز تجاری شیک و محیط های توریستی استانبول هرکسی را می تواند جذب خود کند . فارغ از این موارد مکان های دیدنی بسیاری در شهر استانبول وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست .
معرفی بنای تاریخی و زیبای مسجد سلطان احمد
استانبول همیشه مرکز زندگی اقتصادی کشور بوده‌است که این به خاطر موقعیت اتصالی بین‌المللی راه‌های مرزی زمینی و دریایی می‌باشد. آن تقریباً ۲۰ درصد از کار صنعتی ترکیه و ۳۸ درصد از فضای کاری صنعتی ترکیه را شامل می‌شود. بعلاوه ۵۵ درصد از تولیدات شهر ترکیه از تجارت و دادوستد و ۴۵ درصد از دادوستد کشور از عمده فروشی و ۲/۲۱ درصد تولیدات ترکیه از فرآورده‌های انبوه ملی بدست می‌آید. ۴۰ درصد از مالیات‌های جمع آوری شده در ترکیه و ۵/۲۷ درصد از محصولات ملی ترکیه‌است. تا سال ۱۹۸۰، تولید ناخالص ملی استانبول بطور میانگین در یک سال ۵ درصد رشد داشته‌است.
امروزه استانبول مرکز صنعتی ترکیه است. بسیاری از نقشه ها و طرح های تولیدی اصلی در شهر متمرکز شده است. استانبول و ایالات اطراف آن کتان، میوه، روغن زیتون، ابریشم و تنباکو تولید می‌کنند. فرآورده‌های غذایی، تولید منسوجات، محصولات روغنی، مواد لاستیکی و فلزی، چرم، مواد شیمیایی، الکترونیکی، شیشه ای، ماشینی، کاغذ و محصولات کاغذی از تولیدات صنعتی مهم شهر می‌باشند.
چشم انداز اصلی دیگر از اقتصاد استانبول گردشگری و جهانگردی است. هزاران هتل و صنعت‌های دیگر مرتبط با جهانگردی در استانبول وجود دارد که به گردشگران و بازدیدکنندگان به طور حرفه‌ای خدمت می‌کنند.
یک مسجد زیبا ، شاید فراتر از یک بنای تاریخی در شهر استانبول ، که در زمان امپراطوری عثمانی و زمانی که پایتخت ترکیه بوده بنا شده و یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که به علت وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی داخلی به «مسجد آبی» نیز شهرت دارد.
مسجد سلطان احمد بین سال های 1609 تا 1619 به دستور فرمانروای آن زمان یعنی سلطان احمد اول بنا شد و پس از مرگ وی به این نام نامگذاری شد . سلطان احمد اول نیز در همین مسجد دفن شده‌است. مسجد سلطان احمد در قدیمی‌ترین بخش استانبول واقع شده که این منطقه در قبل از سالهای ۱۴۵۳ (میلادی) مرکزقسطنطنیه، پایتخت امپراطوری بیزانس، محسوب می‌شده‌است. این مسجد در نزدیکی هیپودروم قسطنطنیه واقع شده‌است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیا فاصله اندکی دارد. این مسجد در چند قدمی سرای توپقاپی قرار دارد و یکی از مناطق و مکان های بسیاری دیدنی هست که پیشنهاد میکنیم با ارزان بودن دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قیمت تور استانبول به این مکان نیز سفر کنید، کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی تا سال ۱۸۳۵ بود و فقط تا ساحل بسفور چند دقیقه‌ای فاصله دارد. اگر از دریا به مسجد نگاه کنید، قبه‌ها و مناره‌های مسجد در بخش قدیمی شهر برجسته هستند و هدف سازندگان هم ایجاد چنین چشم انداز زیبایی بوده‌است.
این مسجد به عمد در مقابل عمارت ایا صوفیا ساخته شده تا نشان دهد که معماران عثمانی و مسلمان می‌توانند رقبای سرسختی برای اجداد مسیحی خود باشند. با این وجود، معمار نتوانسته قبه‌هایی بزرگتر از قبه عمارت ایا صوفیا بسازد و به همین دلیل تلاش کرده با تنظیم دقیق موقعیت قبه‌ها، شبه قبه‌ها و مناره‌ها جلوه‌ای زیبا را پدید آورد. علی‌رغم تلاش معمار، ابعاد ساختمان کوچکتر از ابعاد عمارت ایا صوفیا است که این مساله سلطان احمد را بسیار خشمگین کرد. بنابراین دو عمارت آثار تاریخی و معماری بسیار ارزنده‌ای هستند که جلوه‌ای منحصربه‌فرد را به این بخش از شهر می‌دهند.
در واقع در بالای مکعب مجموعه‌ای از قبه‌ها و شبه قبه‌ها فضا را تسخیر می‌کنند و به سمت قبه اصلی اوج می‌گیرند، قبه اصلی ۳۳ متر قطر و ۴۳ متر ارتفاع دارد. جلوه نهایی یک هماهنگی بینایی زیباست که چشم را به سمت انتهای قبه هدایت می‌کند.
مسجد سلطان احمد تنها مسجد ترکیه‌است که شش مناره دارد. وقتی تعداد مناره‌ها اعلام شد، عده‌ای از سلطان انتقاد کردند و وی را به علت تقلید از شش مناره مسجد الحرام در مکه سرزنش نمودند. وی با پرداخت مبلغی، مناره هفتم مسجد کعبه را ساخت تا این انتقادها را آرام کند.
دور تا دور صحن مسجد در پایین‌ترین قسمت توسط ۲۰۰۰۰ کاشی سرامیک دست ساز تزیین شده‌است که این سرامیک‌ها در ازنیک (نیشای باستان) ساخته شده‌اند. بخش بالایی نقاشی شده‌است. بیش از ۲۰۰ پنجره شیشه‌ای نور را به درون صحن اصلی هدایت می‌کنند و از لوسترهای بزرگ نیز برای نورپردازی مسجد کمک گرفته شده‌است. در دکوراسیون از آیاتی از قرآن استفاده شده‌است که بسیاری از آنها به خط سید کاظم غباری نوشته‌اند که بزرگترین خطاط آن زمان بوده‌است. صحن اصلی فرش شده‌است و این فرش‌ها در زمان مقتضی تعویض می‌شوند.
مهمترین بخش صحن داخلی «محراب» است که از مرمری با تراش ظریف و کنده کاری ساخته شده و دیوارهای کناری آن از جنس سرامیک است. در سمت راست محراب «منبر» قرار دارد که امام جماعت در زمان خطابه به هنگام نماز ظهر یا در روز جمعه یا روزهای تعطیل بر روی آن می‌ایستد. طراحی صحن اصلی به گونه‌ای است که حتی در زمان شلوغی همه افراد بتوانند امام جماعت را ببینند و سخنانش را بشنوند.
هر مناره سه بالکن دارد و تا چندی قبل «مؤذن» می‌بایست پنج بار در روز از یک پله مارپیچ باریک عبور می‌کرد تا اذان بگوید. امروزه از یک سیستم بلندگو استفاده می‌شود و صدای اذان که توسط مساجد همجوار نیز اکو می‌شود در اغلب مناطق قدیمی شهر به گوش می‌رسد. عده زیادی از مردم ترک و گردشگران در هنگام غروب در پارک روبروی مسجد جمع می‌شوند تا صدای اذان مغرب را بشنوند و با غروب آفتاب، نورپردازی زیبای صحن مسجد را تماشا کنند.
مسجد سلطان احمد یکی از جذاب ترین باناهای شهر استانبول است که هر توریستی را با هر مذهب و پیشه به سمت خود می کشاند و می تواند یکی از هدف های بازدید کنندگان برای آشنایی با تاریخ استانبول و ترکیه محسوب شود.

آکواریوم استانبول
یکی از مکان های دیدنی شهر استانبول که به هیچ عنوان نباید دیدن آن را از دست داد. آکواریوم استانبول در آپریل 2011 افتتاح شد و در همان سال به عضویت رسمی انجمن جهانی باغ وحش ها و آکواریوم ها (WAZA) در آمد. این اکواریوم در ساحل جنوب غربی استانبول و 5 کیلومتری فرودگاه بین الملی آتاتورک و در نزدیکی بزرگراه در فلوریا قرار گرفته.
آکواریوم استانبول در طراحی و ساخت همچنین گونه های ماهی و نحوه نمایش آنها منحصر به فرد می باشد . 15 فضای مختلف و یک جنگل انبوه که از دریای سیاه به سوی اقیانوس آرام کشیده شده همه و همه فضایی بسیار جذاب را برای بازدید کننده گان فراهم می کند.

حجم آب: 6.800 متر مکعب، 64 تانک در مجموع،
پروژه های غول پیکر دو طبقه با مساحت 22.000 متر مربع در روی زمین ،
پارکینگ منطقه بسیاری از 32.000 خودرو meters/1.200 مربع متعلق به استانبول آکواریوم،
منطقه بازدید کنندگان از 6.000 متر مربع، A ویژه با مضمون،
1،2 کیلومتر طول مسیر سفر منشاء آن در دریای سیاه به سمت اقیانوس آرام،
حدود 1.500 گونه، 15.000 زمین و دریا موجودات در کل، که جالب از یکدیگر هستند،
2، 15 نفره، 6 محور خانه فیلم 5D، ارائه گزینه ای برای تماشای 7 فیلم جداگانه، یک سیستم فوق العاده ای که باعث می شود زندگی می کنند برخی از عوارض مانند باد، مه و آب.
یک فروشگاه با مساحت 470 متر مربع در استانبول آکواریوم،
3 سالن های غذاخوری در مسیر سفر،
1 رستوران با مشخصات کانال پاناما در یک طرف و دریا از طرف دیگر.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید ، آکواریوم استانبول می تواند یکی از مکان هایی باشد که برای شما هیجانی وصف ناپذیر در دل آرامش دریا را فراهم کند پس به هیچ عنوان بازدید از این آکواریوم منحصر به فرد را از دست ندید .گونه های خاص ماهی ها نیز می تواند یک فضای آموزشی فوق العاده در عین جذابیت های آن می باشد .



بازار بزرگ

یا بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی ترین بازارهای جهان و وسیعترین بازارهای ترکیه و آسیا می باشد که از نظر شکل ساختار و معماری بسیار جذاب و دیدنی است . گراند بازار که به آن نیز Kapalıçarşı گفته می شود دارای 60 راه رو و بیش از 5000 مغازه است که اجناس مختلفی برای فروش و عرضه قرار می دهند. روزانه چیزی بین 250 هزار تا 400 هزار بازدید کننده اععم از توریست ها یا ساکنین محلی برای خرید به این بازار مراجعت می کنند . این بازار معروفیت خاصی در طلا و جواهر دارد ، همچنین صنایع هنری و دستی مانند سرامیک های رنگامیزی شده نیز در این بازار به وفور پیدا می شود . از طرف دیگر محصولات خاص ترکیه مانند ادویه جات و ترشی جات را می توان در این بازار با تنوع فوق العاده ای می توان پیدا کرد. اما همه این اجناس یک طرف ولی شما نمی توانید از کنار مغازه های عتیقه فروشی نیز به راحتی بگذرید و از اجناس عتیقه و بی نظیر ترکیه که شاید تنها در این بازار ارائه می شود دیدن نکنید .
بازار بزرگ در سال 1455 به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و در قرن 16 گسترش پیدا کرد. متاسفانه بخشهایی از این بازار در زلزله بزرگ ترکیه آسیب دید که از سال 1844 مرمت و نگهداری آن در دستور کار قرار گرفت .
خانه های پیچیده دو مسجد، چهار چشمه، دو همام، و چندین کافه ها و رستوران ها. در مرکز سالن گنبدی شکل بالا از که در آن اقلام با ارزش ترین و عتیقه جات بود تا در گذشته یافت می شود، و هنوز هم هستند، از جمله مبلمان، copperware، تسبیح کهربا، اسلحه منبت کاری، آیکون ها، بید است. از مروارید آینه، لوله های آب، ساعت و ساعت، شمعدان، سکه های قدیمی، و نقره و جواهرات طلا مجموعه ای با مرجان و فیروزه ای.بعد از ظهر فرصت را صرف کاوش در بازار، نشستن در یکی از کافه ها و تماشای جمعیت گذرند، و چانه زنی برای خرید یکی از بهترین راه برای پس گرفتن فضای رمانتیک قدیمی استانبول است.
را ه های ورودی به بازار بزرگ دارای چهار دروازه اصلی واقع در انتهای دو خیابان اصلی آن می باشد که در گوشه جنوب غربی از بازار همدیگر را قطع. میکنند .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه شهروندی ترکیه بر اساس برنامه سرمایه گذاری با سایر کشورها
  بهترین مکان برای سفر داخلی در تابستان
  یکی از زیباترین ولی کم بازدید ترین مکان در دنیا
Rainbow 6باغ زیبا و دیدنی درجهان!
  بهترین زمان برای سفر به تایلند
  صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
Photo زیبا ترین مکان های جهان
  زبان رسمی مردم کشور ترکیه
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  تصاویری دیدنی از نیویورک پیش از آنکه به شهری وسیع و مدرن تبدیل شود../

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان