امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راهنماي گردشگري آلانيا ترکیه

#1
راهنماي گردشگري آلانيا ترکیه 1


آلانيا شهري تاريخي در جنوب کشور ترکيه، که شمال آن به کوههاي توروس و جنوب آن به درياي مديترانه محدود است و در 120 کيلومتري شرق شهر آنتاليا قرار دارد، آلانيا به طور غير قابل تصوري در دهه گذشته رشد کرده به طوري که در اين شهر اماکن مسکوني و توريستي فراوان وجود دارد و جمعيت آن در فصل تابستان به بيش از 250.000 نفر مي رسد و يکي از زيباترين شهرها به شمار مي رود. قلعه سلجوقي که در سده ?? ميلادي ساخته شده مانند تاجي بر سر شبه جزيره آلانيا قرار دارد ، همچنين قلعه هشت ضلعي و تاريخي قلعه دختر نيز از مکانهاي ديدني آلانيا است. در سواحل شرقي مديترانه واقع شده است. اطلاعات دقيقي در خصوص زمان شکل گرفتن آلانيا وجود ندارد. با اين وجود، با توجه به يافته هايي از غار کاديني واقع در 12 کيلومتري مرکز شهر در سال 1957 ، نشان مي دهد که قدمت تاريخ اين منطقه به عصر حجر برميگردد.
قلعه آلانيا : محل اصلي تور ترکیه و گردشگري شهر آلانياست. تنها قلعه باقيمانده از دوران سلجوقي است كه تا به امروز حفاظت شده است . اين مجموعه شامل تعداد زيادي از بناهاي تاريخي مانند کاخ ها، مساجد و مقبره مي باشد. قلعه قرون وسطي با سه دامنه از ديوار، 83 برج و 140 کنگره در 250 متر بالاي يک شبه جزيره سنگي با پيش رفتگي به درياي مديترانه واقع شده است. اين قلعه توسط ديواري به طول 6.5 کيلومتر احاطه شده است. بيشترين بخش قلعه در قرن 13 با نظارت سلطان سلجوقي در پي پيروزي شهر در محل خرابه هاي قلعه روم در سال 1220 توسط علاءالدين کي قباد اول به عنوان بخشي از ساختمان که شامل قلعه سرخ مي باشد ساخته شد. اين قلعه داراي چندين دروازه مي باشد. يکي از بزرگترين آنها نقاشي زيبايي روي آن مي باشد. امروزه اين ساختمان، موزه هواي آزاد است . اين قلعه كه داراي 3 رديف حصار مي باشد از قلعه هاي دروني و بيروني تشكيل يافته است . اين قلعه شامل كليساي آيا يورگي ، مسجد سلطان سليمان قانوني ، آرامگاه سلطان آكشابه ، حمام سلجوقي ، اماكن باستاني ، آرامگاه سيتي زينب كاخ سلطان علاء الدين ، آب انبارهاي كوچك و بزرگ ، فانوس دريايي و زندان بوده و يك خزانه تاريخي است .
برج سرخ : برج سرخ داراي بنايي 8 ضلعي که نماد 13 شهر مي باشد در بندر آلانيا واقع شده است. ساخت و ساز ساختمان در زمان سلطنت سلطان سلجوقي آناتولي علاء الدين (1KAY QUBADH ) شروع شد و در سال 1226 تکميل شد. سلطان، معمار تکميل کننده بنا ابوعلي رها را از حلب سوريه به آلانيا براي تکميل ساختمان آورد. نام اين برج برگرفته از رنگ آجر قرمزي است که در سنگهاي بريده شده قسمتهاي تحتانياستفاده شده است. بين جبهه شرقي و غربي اين قلعه كه هنوز هم با استحكام زيادي سرپا ايستاده است بواسطه موقعيت محل استقرار آن ، داراي يك اختلاف ارتفاع 2 متري است . اين قلعه 8 ضلعي در 5 طبقه و شامل همکف مي باشد. از وسط طبقه همكف تا طبقه پنجم يك پلكان وجود دارد . اين قسمت كه بعنوان آب انبار مورد استفاده قرار مي گرفت ، ستون فقرات قلعه محسوب مي گردد.مخزني در وسط برج وجود دارد که نور خورشيد به آن مي تابد. اين برج به منظور محافظت ازبندر و کارخانه کشتي سازي ازحملات نيروي دريايي و براي مقاصد نظامي در طي قرن ها استفاده شده است. در سال ???? طبقه اول براي بازديد از برج آماده و تبديل به موزه مردم شناسي شد.
· غار Damlatash : غار Damlatash در سال 1948 در حالي که کارگزان ساختمان در بندر کار مي کردند پيدا شد. قنديل هاي شگفت انگيز 15000 سال و استالاگميتها به تمام اشکال ممکن در داخل موجود مي باشد. از آن زمان به بعد اين غار تحت حفاظت بود و مطالعات متعدد بر روي آن آغاز شد. همراه با زيبايي طبيعي غار Damlatash و فضاي بزرگ آن باعث مي شود افرادي که بيمار آسم بهتر شوند. اگر شما مبتلا به چنين بيماري هستيد با سفر و شرکت در تور ترکیه قطعا بايد از غار Damlatash بازديد کنيد. اين غار مکان مناسبي براي گردشگران که در آن علاوه بر ديدن مناظر خارق العاده طبيعي امکان ديدن سنگهايي تغيير شکل يافته نيز وجود دارد ، در اين غار ديوارهاي سنگي که به طرز خارق العاده در طول زمان تغيير شکل داده تصاوير بسيار زيبايي را خلق کرده اند. در همين محدوده موزه باستان شناسي و قوم نگاري نيز وجود دارد که بازديد از آنها نيز خالي از لطف نمي باشد .
· تور قايق بادباني بر روي رودخانه ماناوگات : اين سفر در طول دره زيبا و معروف ماناوگات و آبشار آن برگزار مي شود. در طول سفرمان شما از مناظر شگفت انگيز و زيباي آن لذت مي بريد. اين آبشارها مرتفع نيستند و اين آبها شفاف و همواره خروشان و با قدرتي که به صخره ها مي خورد منظره زيبايي درست مي کنند.
· پارک آبي Water Planet : اين پارک آبي در 30 کيلومتري آلانيا در منطقه Okudzalar واقع شده است. در اينجا 23 کوه آب هاي مختلف به تمام سايزها براي تمام سنين و سليقه هاي مختلف وجود دارد. در آنجا شما رودخانه " تنبل" و "Kamikadze " که فوق العاده مرتفع است و يا "سياه چاله" مرموز پيدا مي کنيد. بنابراين ما درياي خروشان و شادي را به شما تضمين مي کنيم. پارک آبي آلانيا بهترين مکان براي تمام اعضاي خانواده مي باشد. شما مي توانيد تمام روز را به شنا در استخرهاي مختلف ، لذت بردن از کوه هاي آب و خوردن ناهار در کافه ها و رستوران هاي مختلف و يا فقط آفتاب گرفتن بپردازيد.
· غواصي : اين فعاليت در حال حاضر در ترکيه يکي از محبوب ترين فعاليت در ميان گردشگران مي باشد و اين امر به دليل داشتن چنين اقليم فوق العاده، خورشيد درخشان و آب و هواي معتدل تعجب آور نيست. غواصي نه تنها راهي براي به دست آوردن احساسات فراموش نشدني و گذراندن اوقات فراغت است بلکه مکاني براي شناخت افراد جالب و تبديل غواصي به جلسات سالانه دوستان خوب نيز مي باشد. ميليون ها تن از ماهي هاي رنگارنگ، خورشيد درخشان ، شن و ماسه شگفت انگيز و خليج هاي زيبا آماده ملاقات با گردشگران هستند.
· Dolphinarium : در 18 کيلومتري آلانيا واقع شده است. شما و فرزندانتان احساسات فراموش نشدني از دلفين ها و نمايش فُک دريافت کنيد! شما همچنين بعد از نمايش مي توانيد شنا کردن با دلفين ها، گرفتن عکس و خوردن يک غذاي سبک در يک کافه را تجربه کنيد.
مراکز خريد :
· هر جمعه، در مرکز شهر، يکي از بزرگترين بازار ميوه و سبزي است. شما مي توانيد در اين مکان با قيمت مناسب از يک ميان وعده بزرگ لذت ببريد.
· مرکز خريد Migros :
Tel: (0 242) 512 39 12 Tel2: (0 242) 512 72 23
Fax: (0 242) 512 72 24
E-mail: yucelk©migros.com.tr
Web: Alışverişin En Ke yiflisi – MİGROS
Address : Atatürk c. no:364 07400
Saray Quarter / Center / Alanya


· مرکز خريد 7th Corner :
Tel: (0 242) 522 19 03
Address : Kizlarpinari Mah.zamanoglu Cad. Acar Apt. Alanya
· مرکز خريد Damlatash
· مرکز خريد Alanyum
رستوران ها
چه چيزي شما دوست داريد در آلانيا ميل کنيد ؟ به ما اجازه دهيد که به شما يادآوري کنيم : پيدا کردن چنين تنوع غذايي از همه آشپزخانه هاي خوب جهاني ممکن نيست.طعم غذاهاي ترکي انواع شش کباب عجيب و غريب توسط آشپزها تهيه مي شود و غذاي سنتي آلانياست. ماهي اي که از اعماق درياي آبي مديترانه گرفته شده است در فريزر به خاطر شما هستند. شما اغلب غذايتان را با يک تکه پنير سفيد و ملون و راکي شروع خواهيد کرد. براي بهترين قهوه هاي ترکي ، دانه هاي قهوه برشته شده را قبل از درست کردن قهوه خرد کنيد. قهوه ترکي به طعم هاي مختلفي يکي از آنها بدون شکر، با کمي شکر، با شکر متوسط يا بيشتر وجود دارد.
· رستوران و کلوب ساحلي Damlatash : اين رستوران داراي اينترنت وايرلس رايگان و خدماتي که مورد نياز کساني که مي خواهند از ساحل استفاده کنند مانند چتر، تخت آفتاب، دوش، کابين و دستشويي به صورت رايگان موجود مي باشد.
Tel: (0242)513 44 00 - Address : Saray M. Guzelyali Cd. Next to Damlatash Cave . No.4
· دو عدد McDonald در مرکز شهر آلانيا وجود دارد. يکي در خيابان اصلي Ataturk Road مي باشد و ديگري در سمت شرق مي باشد.

· StarBucks
درست پايين تر از سد Dim?ay چندين رستوران و پارک آبي، که همه آنها بر روي سکوهاي شناور رودخانه ناهار ارائه مي دهند. يکي از اين رستوران هايي که ما انتخاب کرديم رستوران BEYAZ سراي بود که شگفت انگيز بود. مواد غذايي آن بسيار عالي، نهار خوري به سبک ترکي (نشستن بر روي زمين و روي بالشتک ها – شما احساس مي کنيد که ميزتان در حال حرکت است.) مي باشد، خدمات خوب و يک محيط کاملا منحصر به فرد دارد. در بالاي اين پارک آبي، که عمدتا متشکل از يک سرسره و پل روي رودخانه است.
· رستوران Izzy : اين رستوران در قلب Mahmutlar در بلوار Menderes واقع شده است. برخي از بهترينغذاهاي محلي و بين المللي در اين مکان سرو مي شود.
· رستوران Red Tower Brewery :Iskele Cad. 82 , Redtowerbrew ery.com /en

اطلاعات مفيد
آب و هواي آلانيا :
· آلانيا داراي آب و هواي معتدل مديترانه‌اي است. زمستان‌هاي شبه‌جزيره آلانيا، باراني و مرطوب، بهار آن باراني و گرم و تابستان‌هاي آن، گرم و خشک است. اين منطقه تقريباً 10 ماه از سال، هواي آفتابي دارد. ميانگين گرماي سالانه آن ?? درجه سانتي‌گراد و دماي آب دريا ?? درجه سانتي‌گراد است. اگر در تابستان با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور ترکیه به این مکان سفر کنید ميانگين دماي هوا در روز بين 32 تا 36 درجه مي باشد. در ماه ژانويه ميانگين دماي هوا بسته به ساعات روزي بين 14 تا 18 درجه مي باشد. آب و هواي مديترانه اي معمولي با گذشت زمان در اين منطقه تابستان بيشتر از زمستان مي باشد. تابستان گرم که در بعد از ظهر در کنار ساحل اثر نسيم باد کاهش مي يابد. شبه جزيره آلانيا و کوه ثور ايجاد يک جريان هواي بين گلوگاهي نموده است که عامل مثبت تنظيم درجه حرارت تابستان است ، نوع بارش کاملا قابل اغماض مي باشد وقتي که باران پاييزي در آلانيا شروع به باريدن مي کند معمولا با رعد و برق همراه است که باد نيزمي تواند زمان طوفان را زياد نمايد که به وضوح ديده مي شود ، ازماه مه تا اکتبر بارش باران هرگز ديده نمي شود زمستان آلانيا با بارش باران همراه مي باشد که از ارتفاعات شمال تا زمين را در بر مي گيرد در ارتفاعات برج ثور ممکن است با برف روبرو شود که طول باريدن آن کمتراز نيم ساعت مي باشد.
مناطق مختلف آلانيا :
· محمودلار : فاصله آن تا فرودگاه 30 کيلومتر مي باشد.
· دميرتاش : فاصله آن تا فرودگاه 10 کيلومتر و تا مرکز 25-5 کيلومتر مي باشد.
· کوناکلي : فاصله آن تا فرودگاه 50 کيلومتر و تا مرکز 9-2 کيلومتر مي باشد.
· کستل : فاصله آن تا فرودگاه 30 کيلومتر و تا مرکز 6-1 کيلومتر مي باشد.
· کاراگيجاک : فاصله آن تا فرودگاه 30 کيلومتر و تا مرکز 2 کيلومتر مي باشد.
تبادل ارز :
1 دلار آمريکا معادل 1.79 لير ترکيه و 1 يورو معادل 2.35 لير ترکيه مي باشد.
قبل از خريد هر چيزي بهتر است يورو / دلارتان را به ليره ترکيه تبديل کنيد.
واحد پول ترکيه، لير ترک است. از ابتداي سال 2009 با حذف شش صفر از واحد پول کشور ترکيه واحد پول جديدي در اين کشور رايج گشت. دولت در سال هاي نخست براي از بين بردن ناهماهنگي هاي در زمان گذر، چه از لحاظ حقوقي و چه از لحاظ اقتصادي نام واحد پولي خو را از لير به لير جديد ( YTL ) تغيير داد. حال پس از گذشت چند سال بار ديگر نام واحد پولي، به نام پيشين خود يعني لير بازگردانيده شده است. وقتي به ترکيه سفر مي کنيد به راحتي مي توانيد در صرافي ها پول هاي خارجي خود را به لير تبديل کنيد. دلار، پوند و يورو بهترين واحدهاي پولي براي تبديل به لير مي باشند. توجه کنيد که نبايد ليرهاي قبل از سال 2005 که تعداد زيادي صفر دارد را قبول کنيد زيرا ديگر ارزش پولي ندارند.
حمل و نقل عمومي :
وسايل حمل و نقل عمومي زيادي از نزديک ترين جاده به هتل شما وجود دارد. ميني بوس هايي که به آن دلموش مي گويند به طور مرتب در جاده ها وجود دارد. هزينه اتوبوس و ميني بوس بسيار خوب و منطقي مي باشد.
خدمات مترجم همزمان:
شما در هر زمان و مکان مترجم اختصاصي خود را خواهيد داشت، تنها کافيست 11822 را شماره گيري نماييد. مترجم شما از طريق تلفن، نيازهاي شما را پاسخگو خواهد بود.
ما در کنار شما هستيم، به ما فارسي بگوييد ما به زبان ترکي نياز شما را به مخاطبتان منتقل مي کنيم."
روش اول (با کليه سيم کارتها و تلفنهاي ثابت ترکيه):
شماره 11822 را در هر نقطه از خاک ترکيه بدون نياز به هيچ پيش شماره اي شماره گيري نمائيد، ارزان و راحت اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنيد.
روش دوم (با کليه سيم کارتهاي ايران):
اين روش تنها در خاک ترکيه امکان پذير است و بايستي شماره 009011822 را شماره گيري کنيد تا ارتباط شما برقرار شود . به دليل بالا بودن هزينه مکالمه ، اين روش توصيه نميگردد.
جالب اينجاست که 11822 سايت فارسي هم دارد. جهت هموطنان داخل ايران بخش پاسخگوي آنلاين در وب سايت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.11 822. org آماده پاسخگويي به سوالات هموطنان عزيز مي باشد.
داروخانه :
در ترکيه به داروخانه Eczane گفته مي شود و در مراکز شهرها مي توانيد ببينيد. ساعات کار داروخانه ها بين 9 صبح تا 7 بعداز ظهر مي باشد.
شرایط و نحوه زندگی در ترکیه
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه شهروندی ترکیه بر اساس برنامه سرمایه گذاری با سایر کشورها
  صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
  زبان رسمی مردم کشور ترکیه
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین صومعه های دنیای مسیحیت
  سوملا، صومعه ای هزار ساله در ترکیه
  تور ترکیه
  5 مقصد گردشگری مهم در تور ترکیه
  ازمیر یکی از شهر های ترکیه
  دیدنیهای ترکیه و استانبول

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان