امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی تبلت Dell Venue 8 Pro

#1
دل ونیو 8 پرو تبلتی خوب برای طرفداران ویندوز که برای کارهای روزانه مناسب می‌باشد. برخی اوقات هم می‌توان از آن برای کارهای حرفه‌ای‌تر استفاده کرد ولی نمی‌تواند به عنوان یک رایانه کاری تمام وقت مورد استفاده قرار بگیرد.


معرفی

به لطف قیمت 300 دلاری‌اش، Dell Venue 8 pro توانسته‌ است محبوبیت زیادی پیدا کند. این قیمت برای یک تبلت ویندوزی خیلی مناسب می‌باشد. طبیعی است که از خود بپرسید با این قیمت پایین، آیا عملکرد خوبی هم دارد یا خیر.


مزایای اصلی

  +قیمت پایین
  +عملکرد خوب
  +کیفیت صفحه نمایش خوب


معایب اصلی

─ نیاز به کارت حافظه microSD وجود دارد.
─ باید مطمئن باشید که این تبلت مطابق با نیازهای شما هست.


به صورت خلاصه ویژگی‌های سخت‌افزاری آن به این شرح است: صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن 1280x800، پردازنده چهارهسته‌ای Intel Atom Bay Trail، دو گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، شکاف کارت حافظه microSD
حال به سراغ بررسی دقیق‌تر این تبلت برویم.

طراحی و ساخت


طراحی Venue 8 Pro در قالب استاندارد یک تبلت انجام شده است. یعنی به صورت یک مستطیل با گوشه‌های گرد و ابعاد 5.1x8.5x0.35 اینچ. وزن آن هم 0.9 پوند است. بنابراین از نظر سایز متوسط محسوب می‌شود. وزن آن به اندازه‌ای کم است که تا مدت زمان زیادی می‌توان بدون خستگی با آن کار کرد ولی در حد در جیب گذاشتن نیست.
جلوی دستگاه تماماً از جنس شیشه ولی اطراف و پشت آن از جنس پلاستیک است. سطح پشتی شیاردار شده است که موجب می‌شود نگه داشتن دستگاه آسان باشد و از لیز خوردن جلوگیری شود.


صفحه نمایش

صفحه نمایش دستگاه 8 اینچی و دارای رزولوشن 1280x800 (WXGA) می‌باشد. کیفیت و تراکم پیکسلی آن عالی است. این صفحه نمایش از فناوری IPS بهره می‌گیرد که موجب می‌شود در زوایای مختلف صفحه نمایش تصویر خوبی داشته باشد. نور صفحه نمایش هم به قدری قدرتمند هست که می‌توان از آن در فضای باز استفاده کرد ولی در زیر نور مستقیم خورشید کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند.
دکمه‌ها و کنترل‌گر‌های دیگر

یکی از ایرادات که معمولاً کاربران به ویندوز 8 وارد می‌کنند، نبود دکمه استارت در نسخه دسکتاپ است. در نسخه 8.1 این ایراد برطرف شد. Venue 8 Pro باز هم پا را از این فراتر گذاشته و یک دکمه فیزیکی برای استارت در لبه بالایی دستگاه تعبیه کرده است. دکمه روشن/خاموش در سمت راست دستگاه قرار دارد. بنابراین معمولاً کمی زمان می‌برد که کاربران به این تغییر مکان دکمه‌ها عادت کنند.
در کنار دکمه روشن/خاموش درگاه microUSB قرار دارد. در سمت راست هم دکمه صدا و شکاف کارت حافظه microSD واقع شده است. به دلیل اینکه بیشتر حافظه داخلی توسط سیستم عامل و برنامه‌های جانبی اشغال شده است، همواره نیاز به استفاده از کارت حافظه در این دستگاه وجود دارد.


سخن پایانی

در سال‌های اخیر شرکت Dell موقعیت و موفقیت سال‌های قبل خود را از دست داده است و به شدت در حال تلاش است تا بتواند در بازار باقی بماند. دلیل آن هم ورود تبلت‌ها به بازار و از صحنه خارج شدن محصولات اصلی شرکت Dell یعنی لپ‌تاپ‌ها می‌باشد. شرکت Dell سعی کرده است با ورود به بازار تبلت‌ها و ارائه محصول مانند Venue 8 Pro کمی وضعیت خود را بهبود ببخشد.
این تبلت تعادلی بین قیمت خوب و کیفیت بالا برقرار کرده است. هر آنچه را که یک کاربر عادی به آن نیاز دارد، این تبلت با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. ولی این بدان معنی نیست که از آن می‌توان برای فعالیت‌های کاری و تجاری استفاده کرد. این تبلت برای کاربردهای شخصی و روزمره طراحی شده است و نمی‌توان از آن استفاده‌های تجاری کرد.
Venue 8 Pro تبلتی خوب برای طرفداران ویندوز که برای کارهای روزانه مناسب می‌باشد. برخی اوقات هم می‌توان از آن برای کارهای حرفه‌ای‌تر استفاده کرد ولی نمی‌تواند به عنوان یک رایانه کاری تمام وقت مورد استفاده قرار بگیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط موناجون خوشگل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی تخصصی ASUS ZenPad S 8.0
  نسل جدید از تبلت‌های آی‌پد اپل همراه با نمایشگری بزرگ‌تر و قیمتی کمتر عرضه می‌‌شوند
  تبلت های جدید و متفاوت از سامسونگ
  آموزش روت و نصب ریکاوری تبلت با استفاده از Odin
  آموزش تعمیر تبلت
  تصاویر بزرگترین تبلت دنیا
  تبلت تاشوی سامسونگ با یک صفحه کلید و پایه در پتنت جدیدی نشان داده شد
  آپدیت اندروید مارشمالو برای تبلت ال جی جی پد ایکس 10.1 منتشر شد
  تبلت گلکسی Tab A 8.0 H آپدیت اندروید مارشمالو را دریافت کرد
  تبلت ASUS ZenPad Z8 با نمایشگر 7.9 اینچی 2K معرفی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان