امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی تبلت Lenovo IdeaTab Lynx

#1
لنوو آیدیا تب لینکس برخلاف برخی از تبلت های ویندوز 8 با پردازنده Intel Atom مقرون به صرفه نمی باشد و با صرف چند صد دلار اضافی می توان تبلت هایی را خریداری کرد که از نظر کیفیت ساخت و عملکرد در سطح بالاتری قرار دارند.


معرفی

Lenovo IdeaTab Lynx در رده متوسطی قرار دارد. این تبلت در رده تبلت های مقرون به صرفه قرار نمی گیرد اما دارای مشخصاتی نیز نمی باشد که بتواند با بسیاری از تبلت های رده متوسط رقابت کند.
این تبلت مبتنی بر پردازنده Intel Atom دارای ویندوز 8 با قابلیت پردازش محدود می باشد بنابراین برای بهره مندی از تمامی مزایای سیستم عامل تقلا می کند. علی رغم محدودیت های این تبلت، Lenovo IdeaTab دارای امکانات جالبی نظیر طراحی سبک و صفحه نمایش 11 اینچی با کیفیت می باشد.

مزایای اصلی

  +عمر طولانی باتری
  +صفحه نمایش واضح

معایب اصلی

─ عملکرد متوسط
─ ساختار بدنه ضعیف
─ جای اثر انگشت بر روی صفحه

طراحی و ساخت


همانند سایر تبلت های ویندوزی با پردازنده Intel Atom، تبلت IdeaTab Lynx دارای بدنه پلاستیکی می باشد. بدنه مشکی منجر به ایجاد کنتراست جالبی برای صفحه نمایش می گردد و باعث می شود که صفحه نمایش توجه بیننده را به خود جلب نماید. علاوه بر این پانل پشتی خاکستری رنگ، زیبایی خاصی را به تبلت اعطا کرده است و جنس آن منجر می شود که تبلت به راحتی در دست نگه داشته شود.
این تبلت دارای ابعاد 11.8 x 7.4 x 0.4 و وزن 1.41 پوند می باشد. بنابراین تبلتی قابل حمل محسوب می شود. طراحی باریک، سبک و زیبا این تبلت را برای مطالعه بسیار مناسب می سازند و می توان آن را در حالت افقی نیز با یک دست نگه داشت.
علی رغم اینکه طراحی پلاستیکی سبک وزن حمل تبلت را آسانتر می سازد اما ساختار بی دوامی محسوب می شود. Lynx با اعمال کمترین فشار به راحتی خم می شود. عدم دوام عاملی است که به دلیل بدنه پلاستیکی بدیهی می باشد. در استفاده از این تبلت باید توجه زیادی داشته باشید زیرا بدنه ی آن نمی تواند افتادن یا ضربه را تحمل نماید.
شایان ذکر است که IdeaTab Lynx یک آهنربای اثر انگشت محسوب می شود زیرا ساختار صفحه نمایش IPS و بدنه پلاستیکی آن به گونه است که اثر انگشت بر روی آن به جای می ماند. این امر به مرور زمان منجر به از بین رفتن براقیت و درخشندگی اولیه تبلت می گردد. نارضایتی کاربران با عدم وجود افزونه های جایگزین نیز تشدید می یابد. این تبلت فاقد قلم بوده و کیبورد نیز اختیاری می باشد.

صفحه نمایش

این تبلت از صفحه نمایش خوبی برخوردار می باشد. صفحه نمایش لمسی 11.6 اینچی از نوع IPS رزولوشن 1366 x 768 را برای کاربر فراهم می آورد. علی رغم اینکه این رزولوشن بسیار چشمگیر نمی باشد، صفحه نمایش قادر به ارائه تصاویر زیبا و کنتراست خوبی می باشد. زمانی که صفحه نمایش فاقد اثر انگشت باشد، تصاویر و متون به خوبی مشاهده می شوند.
یکی از ویژگی هایی که به برتری این تبلت می افزاید، زوایای دید آن است که حاصل صفحه نمایش IPS می باشد. IdeaTab Lynx دارای زوایای دید جالبی می باشد و تا زاویه 150 درجه نیز تصاویر به خوبی مشاهده می شوند. زوایای گسترده و کنتراست به کاربر اجازه می دهند که صرف نظر از قرارگیری تبلت بتوانند از آن استفاده کنند.
صفحه نمایش لمسی نیز بسیار حساس بوده و از لمس همزمان چندین انگشت پشتیبانی می کند. با وجود اینکه انتخاب متون و کلیک بر روی لینک ها بسیار دقیق بوده و تجربه وبگردی خوبی را برای کاربر فراهم می آورد، نبود قلم بسیار محسوس می باشد.
تنها ایراد صفحه نمایش حساسیت آن به نور می باشد. نور معمولی منجر به انعکاس نور پس زمینه می گردد. این موضوع در تصاویر تیره بسیار به چشم می خورد. تحت شرایط عادی نور، صفحه نمایش عملکرد خوبی دارد اما در نور مستقیم یا نور خورشید، کاربران متوجه افت کیفیت صفحه نمایش می شوند.

صفحه کلید

همانند صفحه نمایش، صفحه کلید نیز بسیار حساس می باشد. لمس صفحه کلید به سرعت و بدون وقفه واکنش نشان می دهد. صفحه کلید به کاربران این امکان را فراهم می آورد که از صفحه کلید استاندارد، مجزا و یا صفحه کلید نوشتاری استفاده کنند، اگرچه این امر با نبود قلم اندکی عجیب به نظر می رسد.
با وجود اینکه صفحه کلید دارای کیفیت خوبی می باشد اما نمی تواند حس استفاده از کیبورد مجزا را به کاربر القا کند. کاربرانی که می خواهند از کیبورد مجزا استفاده کنند نیز می توانند کیبورد اختیاری را تهیه کرده و به تبلت متصل نمایند.

دکمه ها و پورت ها

با در نظر گرفتن اندازه 11 اینچی، Lenovo IdeaTab می تواند تمام پورت ها را در خود جای دهد اما این امر اتفاق نیافتاده است. به جای آنLynx دارای درگاه های متعددی در چهار گوشه تبلت می باشد. از آنجایی که این مجموعه نیازهای پیش و پا افتاده ی کاربران را برطرف خواهند کرد، آنها برای انجام کارهای پیشرفته نیازمند افزونه هایی هستند که بسیاری از کاربران ندارند.
در پایین تبلت محلی برای نصب کیبورد و شارژر وجود دارد. در سمت راست دستگاه درگاه mini-HDMI و فیش هدفون قرار داد. در بالای تبلت محل کارت حافظه mini-SD و دکمه روشن/خاموش جای گرفته است. در سمت چپ دکمه قفل صفحه نمایش و دکمه تنظیم صدا قرار دارد.
شایان ذکر است که کیبورد (130 دلار) دو درگاه USB 2.0 و یک درگاه micro-USB برای شارژ را نیز فراهم می آورد. متاسفانه کیبورد برای واحد ما ارسال نشده بود بنابراین نتوانستیم آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

سخن پایانی

Lenovo IdeaTab Lynx برخلاف برخی از تبلت های ویندوز 8 با پردازنده Intel Atom مقرون به صرفه نمی باشد و با صرف چند صد دلار اضافی می توان تبلت هایی را خریداری کرد که از نظر کیفیت ساخت و عملکرد در سطح بالاتری قرار دارند.
کاربرانی که به دنبال Windows 8 هستند متوجه خواهند شد که Lenovo IdeaTab Lynx کمبودهای زیادی دارد. پردازنده Intel Atom و پردازنده گرافیکی Power VR منجر می شوند که این دستگاه بسیاری از برنامه ها و فرایندهایی را که کاربران تجاری به آن نیاز دارند را اجرا نکند. همچنین این تبلت نمی تواند چندین برنامه را به طور همزمان اجرا کند.
Lenovo IdeaTab Lynx تبلت مقرون به صرفه ای است که برای مصارف ساده طراحی شده است. کاربرانی که به دنبال تبلتی سبک و صفحه نمایشی بزرگ بوده و انتظاراتی بیشتر از فرایندهای محاسباتی ساده ندارند می توانند از این تبلت استفاده کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط موناجون خوشگل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی تخصصی ASUS ZenPad S 8.0
  نسل جدید از تبلت‌های آی‌پد اپل همراه با نمایشگری بزرگ‌تر و قیمتی کمتر عرضه می‌‌شوند
  تبلت های جدید و متفاوت از سامسونگ
  آموزش روت و نصب ریکاوری تبلت با استفاده از Odin
  آموزش تعمیر تبلت
  تصاویر بزرگترین تبلت دنیا
  تبلت تاشوی سامسونگ با یک صفحه کلید و پایه در پتنت جدیدی نشان داده شد
  آپدیت اندروید مارشمالو برای تبلت ال جی جی پد ایکس 10.1 منتشر شد
  تبلت گلکسی Tab A 8.0 H آپدیت اندروید مارشمالو را دریافت کرد
  تبلت ASUS ZenPad Z8 با نمایشگر 7.9 اینچی 2K معرفی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان