امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی تبلت Lenovo Yoga Tablet 10 HD Plus

#1
لنوو یوگا تبلت 10 اچ دی پلاس یکی از بهترین تبلت های آندروید با نسبت مناسب قیمت به محصول می باشد.


معرفی

شش ماه بعد از عرضه Lenovo Yoga Tablet 10، شرکت Lenovo این دستگاه را به دلیل اعتراضات کاربران بدلیل رزولوشن پایین صفحه نمایش و عملکرد ضعیف مورد ارتقا قرار داد.
نسخه جدید، Lenovo Yoga Tablet 10 HD+ دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 1920 x 1200 می باشد و نسخه پیشین دارای رزولوشن 1280 x 800 بود. این تبلت به جای پردازنده چهار هسته ای 1.2 گیگاهرتزی با چیپست Mediatek MT 8125 از پردازنده چهار هسته ای 1.6 گیگاهرتزی Qualcomm با پردازنده Snapdragon 400 (MSM8228 برای 3G، و APQ8028 برای مدل Wi-Fi) استفاده می کند.

مزایای اصلی

  +طراحی مدرن، کاربردی و قابل تمایز
  +عمر طولانی باتری
  +صفحه نمایش واضح

معایب اصلی

─ افزونه های نرم افزاری اضافی
─ کیفیت پایین تر از متوسط دوربین
─ کنتراست کم در حین تابش نور خورشید


تفاوت بین Yoga Tablet 10 HD+ و نسخه پیشین در این جا به پایان نمی رسد. مدل جدید به جای 1 گیگابایت رم دارای رم 2 گیگابایتی، به جای دوربین 5 مگاپیکسلی دارای دوربین 8 مگاپیکسلی بوده و به جای آندروید 4.2 از آندروید 4.3 برخوردار گشته است ـ اگرچه این نسخه از آندروید نیز آب نبات ژله ای محسوب می شود اما این نسخه قابلیت ارتقا به نسخه 4.4 (کیت کت) را دارا می باشد.
پایه که یکی از ویژگی های چشمگیر این محصول شناخته می شد نیز با تغییراتی همراه بوده است. تمام این تغییرات بدون تغییر قیمت اعمال نشده اند: قیمت این تبلت از 300 دلار به 500 دلار افزایش یافته است.

ساخت و طراحی

در نگاه اول، تمایز بین Yoga Tablet جدید و نسخه پیشین امر دشواری است زیرا این مدل نیز دارای طراحی یکسانی می باشد. در هر دو مدل بدنه از جنس آلومینیوم بوده (10.28 x 7.09 x 0.32 اینچ یا 261 x 180 x 8.1 میلی متر) و مرکز ثقل آن گوشه تبلت است که دارای حالت استوانه ای می باشد. این بخش به عنوان پایه عمل کرده و باتری را نیز در خود جای داده است و این امر یکی از مزایای این تبلت محسوب می شود زیرا قابلیت استفاده از باتری 9000 mAh را فراهم ساخته است.
بدنه این تبلت از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که به همراه صفحه مسطح منجر به ظاهری بسیار با کیفیت می گردد و همه افراد بر این باورند که Yoga Tablet 10 HD+ تبلتی متوسط به شمار نمی رود. خطوط کناری و گوشه های منحنی منجر به القای حس خوبی در حین استفاده می گردند.
این تبلت 1.4 پوند (معادل 615 گرم) وزن دارد. به دلیل تغییر مرکز ثقل، این تبلت به هیچ وجه دست را خسته نمی کند.

صفحه نمایش

اولین تغییر اساسی در ساختار Lenovo Yoga Tablet 10 افزایش رزولوشن صفحه نمایش می باشد. به جای 1280 x 800 پیکسل، این تبلت دارای رزولوشن Full HD یعنی 1920 x 1200 پیکسل است که این امر منجر به افزایش تراکم پیکسل از 149 ppi به 224 ppi می گردد. از فاصله عادی، پیکسل ها با چشم غیر مسلح دیده نشده و آیتم های موجود بر روی صفحه نمایش تار دیده نمی شوند اما نسخه پیشین با این معایب روبرو بود.

کنتراست نیز افزایش یافته است بنابراین اکنون میزان کنتراست برای این تبلت در رده ای بالاتر از متوسط قرار دارد. رنگ های سیاه اکنون کاملا سیاه می باشند اما رنگ های سفید نیز باید اندکی سفیدتر دیده می شدند. رنگ ها کاملا واضح می باشند اما اشباع نشده اند که این امر در بسیاری از تبلت های مدرن وجود داشته و افراد نیز این ویژگی را ترجیح می دهند. با این حال، کنتراست همچنان دارای کمبود هایی بوده و این امر به خصوص زمانی واضح می گردد که تبلت در مقابل نور خورشید استفاده شود.
به دلیل وجود حسگر نور محیط، تنظیم خودکار نور صفحه نمایش نیز یکی از برتری های این تبلت در مقایسه با Yoga Tablet 10 محسوب می شود.
روی هم رفته، صفحه نمایش تجربه یکسانی را همانند بسیاری از تبلت های آندروید ارائه می دهد و این مدل یکی از تبلت های 10 اینچی متوسط محسوب می شود. این در حالی است که صفحه نمایش مدل پیشین بسیار ضعیف تر بود.
شش ماه پیش، با عرضه Yoga Tablet 10 اینچی، Lenovo نسخه 8 اینچی این تبلت با رزولوشن 1280 x 800 را نیز عرضه کرد. این مدل متوسط با انتقاد کمتری در مقایسه با نسخه بزرگتر گردید و دلیل آن رزولوشن بود که بر روی صفحه نمایش کوچکتر منجر به تراکم پیکسلی بیشتری می گردد و بدین دلیل بود که Lenovo مجبور شد مدل 10 اینچی را تغییر دهد.


پایه

Lenovo این پایه را بر روی Yoga Tablet 10 HD+ طراحی کرد تا استفاده از آن در چندین حالت تسهیل یابد. پایه این دستگاه را می تواند تا کرده و آن را بر روی سطح زمین قرار داده و تایپ کرده یا وب گردی نمایید. و یا می توانید با تا کردن پایه آن را در حالت ایستاده استفاده نمایید. این تبلت به دلیل ساختار ارگونومیک همانند کتاب یا مجله تا شده در دست قرار می گیرد. با استفاده از پایه می توانید تبلت را در حالتی قرار دهید که برای نمایش فیلم مناسب باشد.

دکمه ها و پورت ها

به دلیل طراحی مدرن، این تبلت دکمه ها و فیش های بسیار کمی دارد. گوشه سمت راست حاوی دکمه کنترل بلندی صدا و سمت چپ نیز محل قرار گیری درگاه microUSB می باشد. فیش هدفون در سمت راست و دکمه خاموش/روشن نیز در سمت چپ قرار دارد.
در پشت این تبلت فقط دوربین جای گرفته است که در کنار پایه قرار دارد. محل جایگیریmicroSD و microSIM در زیر پایه قرار دارند (مدل Wi-Fi فاقد محل سیم کارت می باشد).
تمام دکمه ها لمسی خازنی می باشند و دوربین سلفی نیز در بالای صفحه نمایش قرار دارد. حسگر نور محیط در کنار صفحه نمایش بوده و اسپیکرهای استریو نیز بر روی قسمت برآمده قرار دارند.


سخن پایانی

در پاسخ به نظرات کاربران، Lenovo ایرادات اولین نسخه Yoga Tablet 10 اینچی ـ رزولوشن صفحه نمایش و چیپست ضعیف ـ را برطرف کرد و مدل متوسط جایگزینی را به بازار عرضه کرد. به دلیل صفحه نمایش بهتر، عملکرد بهتر ، بدنه ای راحت و مدرن، Lenovo Yoga Tablet 10 HD+ می تواند با دستگاه های گران قیمت نیز رقابت کند.
اما همچنان نکاتی برای بهبود باقی مانده اند. نرم افزارهای بیهوده متعددی که حجم زیادی را اشغال کرده اند وجود دارند و دوربین علی رغم سخت افزار خوب، دارای کیفیت متوسط می باشد.
این مدل Lenovo، قیمت متوسط خود را توجیه می کند. در واقع، بر خلاف مدل پیشین، Yoga Tablet 10 HD+ یکی از بهترین تبلت های با قیمت مناسب به نسبت محصول می باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط narjesshabani ، موناجون خوشگل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی تخصصی ASUS ZenPad S 8.0
  نسل جدید از تبلت‌های آی‌پد اپل همراه با نمایشگری بزرگ‌تر و قیمتی کمتر عرضه می‌‌شوند
  تبلت های جدید و متفاوت از سامسونگ
  آموزش روت و نصب ریکاوری تبلت با استفاده از Odin
  آموزش تعمیر تبلت
  تصاویر بزرگترین تبلت دنیا
  تبلت تاشوی سامسونگ با یک صفحه کلید و پایه در پتنت جدیدی نشان داده شد
  آپدیت اندروید مارشمالو برای تبلت ال جی جی پد ایکس 10.1 منتشر شد
  تبلت گلکسی Tab A 8.0 H آپدیت اندروید مارشمالو را دریافت کرد
  تبلت ASUS ZenPad Z8 با نمایشگر 7.9 اینچی 2K معرفی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان