امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Xiaomi Mi4

#1
گوشی شائومی ام آی 4 با بهره مندی از آندروید کیت کت و رابط کاربری زیبای MIUI یکی از برترین گوشی های هوشمند محسوب می شود. تمام این امکانات با قیمتی بسیار مناسب در اختیار کاربر قرار می گیرند. ام آی 4 از ساخت بهتر، دوربین با کیفیت عالی، و شارژ طولاتی مدت باتری برخوردار است. امکاناتی که افراد از تولید کنندگان برتر گوشی انتظار دارند.


معرفی

Xiaomi به هیچ وجه قصد کم کاری را ندارد و Mi 4 برای جایگزین شدن با یکی از معروف ترین تلفن های هوشمند چینی یعنیMi3، عرضه شده است. با موج جدیدی از پرچمداران ساخت چین نظیر Oppo، Meizu و Huawei، این مدل نیز در نظر دارد که همانند نمونه پیشین خود، بازار را تحت تاثیر قرار دهد.
XiaomiMi 3 با طراحی بی همتا، ساخت با کیفیت، سخت افزار قوی و رابط کاربری MIUI توانست راه را برای مدل های بعدی این گوشی هموار سازد. یکی از دلایل محبوبیت Xiaomi قیمت مقرون به صرفه آن می باشد. Mi 3 همچنان یکی از پرچمداران Xiaomi در بازار می باشد اما مدل جدید ارائه شده از محبوبیت Mi 3 خواهد کاست.
XiaomiMi 4 ساختار مشابهی با مدل پیشین دارد و از صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت 1080p و از نوع IPS برخوردار است. ببینیم امکانات جدید آن چست: این مدل از کاور شیشه ای برای پشت گوشی استفاده می کند و می توان آن را با انواع طرح های مختلفی که در بازار موجود می باشند تعویض کرد. یکی از برجسته ترین طراحی های این گوشی استفاده از چارچوب فلزی می باشد که حس خوبی را برای کاربر القا می کند. Mi 4 اندکی کامپکت تر از Mi 3 نیز می باشد.

به عنوان یک پرچمدار جدید، تغییراتی نیز در سخت افزار این گوشی اعمال شده است. این گوشی همانند نمونه پیشین خود از چیپست Snapdragon 801 استفاده می کند اما پردازنده گرافیکی آن به Adreno 330 و حافظه آن به 3 گیگابایت ارتقا یافته است. Xiaomi همچنین اتصال LTE و فیلم برداری با کیفیت 4K را نیز به امکانات این گوشی افزوده است. دوربین ثانویه موجود نیز از کیفیت 8 مگاپیکسلی برخوردار است که به شما امکان گرفتن سلفی های با کیفیت را فراهم می سازد.
XiaomiMi 4 از رابط کاربری MIUI v5 استفاده می کند و به آندروید 4.4.3 کیت کت ارتقا یافته است اما به احتمال زیاد قابل ارتقا به نسخه های بعدی آندروید نیز می باشد. MIUI v6 دارای طراحی زیبایی همانند iOS7 می باشد و امکانات متعددی را فراهم می آورد. کاربران Mi 3 نیز نگران نباشند زیرا این نسخه برای آنها هم ارائه خواهد شد.

بیایید به بررسی ویژگی های اصلی XiaomiMi 4 بپردازیم.

ویژگی های اصلی

  +صفحه نمایش لمسی خازنی 5 اینچی با رزولوشن 1080p و از نوع IPS، تراکم پیکسلی 441ppi
  +آندروید 4.4.3 کیت کت به همراه رابط کاربری MIUI v.5، قابل ارتقا به MIUI v.6
  +پردازنده چهارهسته 2.5 GHz از نوع Krait 400، 3 گیگابایت رم، پردازنده گرافیکی Adreno 330، چیپست Qualcomm Snapdragon 801
  +دوربین 13 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8، فلاش LED، قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K، فیلم برداری HDR، کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 720p با سرعت 120 فریم بر ثانیه
  +دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 1080p
  +حافظه داخلی 16/64 گیگابایتی
  +حذف نویز به همراه میکروفون ثانویه
  +باتری 3080mAh


معایب اصلی

─ بدون Gorilla Glass
─ عدم بهره مندی از کارت حافظه microSD
─ باتری غیرقابل تعویض
─ فاقد NFC

نداشتن محلی برای کارت حافظه microSDتعجب برانگیز نمی باشد. هیچ کدام از نسخه های Mi به جز اولین نمونه آن دارای کارت حافظه نبوده اند.
علی رغم همه چیز، این گوشی در رده پرچمداران قرار می گیرد. Xiaomi تلاش بسیاری برای طراحی Mi 4 انجام داده است. گزینه های شخصی سازی بعد از Moto X در رده دوم قرار می گیرد و بعد از iPhone می تواند گزینه مناسبی محسوب شود.
به هر حال، این بررسی برای تعیین جایگاه این گوشی در میان گوشی های دیگر می باشد. اکنون بعد از بررسی طراحی بیرونی به بررسی دیگر ویژگی های آن خواهیم پرداخت.


سخن پایانی

در این زمان یک پرچمدار زیبا از سوی شرکت های چینی موضوع شگفت انگیزی نمی باشد و این موضوع برای XiaomiMi 4 نیز صدق می کند. شاید بزرگترین سورپرایز این است که Xiaomi در کمتر از یک سال نسل جدید خود را ارائه داده است.
موارد ارتقای این گوشی نسبت به مدل Mi 3 بیشمار نیستند اما همین چند ارتقا نیز مزایای متعددی را برای گوشی جدید به ارمغان آورده اند. پشتیبانی از 4K و اتصال به شبکه 4G از ویژگی هایی می باشند که منجر به استفاده از نام M4 برای این گوشی شده اند. چیپست جدید امکاناتی نظیر اتصال LTE و فیلم برداری UHD را فراهم آورده است. دوربین ثانویه 8 مگاپیکسل بوده و دارای درگاه IR و خروجی تلویزیون می باشد.

این گوشی با بهره مندی از آندروید کیت کت و رابط کاربری زیبای MIUI یکی از برترین گوشی های هوشمند محسوب می شود. تمام این امکانات با قیمتی بسیار مناسب در اختیار کاربر قرار می گیرند. Mi 4 از ساخت بهتر، دوربین با کیفیت عالی، و شارژ طولاتی مدت باتری برخوردار است. امکاناتی که افراد از تولید کنندگان برتر گوشی انتظار دارند.
Xiaomi با هدف برتری دوربین طراحی نشده است اما شایان ذکر است که این گوشی اولین تلفن همراهی است که از دوربین با دیافراگم f/1.8 برخوردار است که به عکاسی در نور کم کمک می کند.

بیایید به مرور نتایج بررسی بپردازیم:

نتایج بدست آمده از تست گوشی XiaomiMi 4

◄ کیفیت ساخت عالی بوده و رنگ بندی متفاوتی دارد
◄ کیفیت صفحه نمایش خوب بوده و در نور خورشید به خوبی دیده می شود
◄ طول عمر باتری خوب می باشد
◄ شامل انواع اتصال به شبکه ها از جمله LTE، اتصال به تلویزیون و رادیوی FM
◄ بلندی صدای اسپیکر را پایین تر از متوسط ارزیابی کردیم
◄ رابط کاربری MIUI برای آندروید کیت کت ساخته شده است و گزینه های شخصی سازی متعددی را فراهم می کند اما نه به اندازه ی سایر تولیدکننده ها
◄ رتبه benchmark عالی می باشد اما گوشی بعد از بازی طولانی مدت اندکی گرم می شود.
◄ کیفیت صدای خروجی خوب می باشد (همانند Mi 3)
◄ دوربین عکس ها و فیلم های خوبی ارائه می دهد
◄ پخش کننده ویدئویی آن از تمام فرمت های صوتی و تصویری به جز WMV پشتیبانی می کند.

شائومی به تولید Mi 4 به عنوان یک پرچمدار افتخار می کند و این گوشی می تواند در سطح بالایی با گوشی های دیگر رقابت داشته باشد. قیمت مقرون به صرفه نیز یکی از مهمترین عوامل محبوبیت آن می باشد. تعداد سفارشات آن در آسیا سرسام آور بوده اند. شائومی حق دارد که به خود ببالد حتی از طرف ما نیز موردتقدیر قرار گرفته است.
پاسخ
آگهی
#2
چه شرکتهایی پیدا میشن باووو!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان