امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اختلاف طبقاتی وحشتناک در فوتبال اسپانیا

#1
رئال‌مادرید و بارسلونا که در لیگ خودشان هستند و یک سر و گردن از سایر تیم‌های اسپانیا بالاتر. دانستن اینکه 10 بازیکن پردرآمد لالیگا در این دو تیم بازی می‌کند، شاید قضیه را شفاف‌تر کند. بودجه سالانه بارسلونا برای فصل گذشته 510 میلیون یورو بود در حالی که رئالی‌ها 530 میلیون یورو بودجه داشتند. چنین درآمدی به این تیم‌ها اجازه می‌دهد که ستاره‌های خود، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را به پردرآمدترین بازیکنان فوتبال دنیا تبدیل کنند. در دومین دسته تیم‌های لالیگا باشگاه‌هایی قرار می‌گیرند که باز یک سر و گردن از تیم‌های دسته سوم بالاتر هستند اما نمی‌توانند با تیم‌های انگلیسی رقابت داشته باشند. سویا یکی از تیم‌های این دسته است. این تیم دو سال پیاپی قهرمان لیگ اروپا شده است و امسال جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را دارد اما آندلسی‌ها تابستان امسال مجبور به فروش چند مهره کلیدی خود شدند.
اونای امری، مربی سویا در مصاحبه‌ای که در پایان فصل گذشته با نشریه دیلی‌میل داشت گفت که او در سال 2014 گاستون رامیرس، بازیکن تیم ملی اروگوئه را می‌‌خواست اما او به پیشنهادش جواب نداد چون هال‌سیتی رقم بیشتری به او پیشنهاد داده بود. بودجه سالانه سویا در فصل گذشته 7/99 میلیون یورو بود. بودجه این فصل سویا قطعاً بیشتر خواهد بود و به لطف حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا این تیم توانست ایون کونوپلیانکا را برای رفتن به آندلس ترغیب کند اما هنوز هم تیم‌های اسپانیایی حاضر در لیگ قهرمانان اروپا در رقابت مالی با تیم‌های لیگ برتر عاجز هستند. والنسیا که بودجه فصل گذشته‌اش 89 میلیون یورو بود، نیکلاس اوتامندی را به منچسترسیتی فروخت. دو فصل پیش هم اتلتیکومادرید که بودجه‌اش 170 میلیون یورو بود مجبور شد دیه‌گو کاستا را به چلسی بفروشد. از این دسته که تیم‌های متوسط اسپانیا از نظر قدرت مالی در آن قرار دارند بگذریم، به تیم‌هایی می‌رسیم که کمترین بودجه‌ها را دارند و پایین‌ترین حقوق را به بازیکنانشان می‌دهند. آمار رسمی که ماه اکتبر هر سال منتشر می‌شود، نشان داده است که دو فصل پیش یکسری از بازیکنان شاغل در لالیگا حقوقی به اندازه یک صدم حقوق مسی و رونالدو می‌گرفتند و حتی ستاره آرژانتینی بارسا 130 برابر بعضی از آنها حقوق می‌گرفت.
کل بودجه سالانه بعضی از این تیم‌ها حتی به 20 میلیون یورو هم نمی‌رسد که این حقوقی است که مسی و رونالدو تنها در یک فصل می‌گیرند. به‌عنوان مثال در لوانته، بودجه سالانه 22 میلیون یورو و در ایبار 18 میلیون بوده است و اسپورتینگ خیخون، تیمی که امسال در لالیگا بازی می‌کند، پارسال تنها 8 میلیون یورو بودجه داشت. بیش از نیمی از بازیکنان شاغل در لالیگا حقوقی کمتر از 500 هزار یورو در سال دارند. برای کف حقوق پرداختی به بازیکنان در هر فصل، توافقی میان اتحادیه (فدراسیون‌ها) و سازمان لیگ صورت می‌گیرد و طبق آمارهای ماه اکتبر سال گذشته، این رقم در اسپانیا 129 هزار یورو در هر فصل بوده است. این رقم در دسته دوم فوتبال اسپانیا 65 هزار یورو در سال بود. وضعیت بازیکنان شاغل در دسته‌های سوم و چهارم حتی بدتر است و بسیاری از آنها تنها 100 هزار در ماه دریافت می‌کنند و بسیاری از آنها مجبورند شغل‌های دیگری هم برای امرار معاش داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط marco.r
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  جهانبخش و تنیس فوتبال به جای اردوی تیم ملی(عکس)
  شرم آور؛ تکرار یک اتفاق تلخ در فوتبال انگلیس
Heart روزهای درخشان در انتظار مرد ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی فوتبال ایران!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان