امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نانو داروی ایرانی ضد سرطان صادر شد

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نانو داروی ایرانی ضد سرطان صادر شد 1

فناوری نانو؛
نانو داروی ایرانی ضد سرطان صادر شد
محققان کشور با تولید داروی ضدسرطان «دوکسوروبیسین» در تلاش برای عرضه این دارو به بازارهای جهانی هستند.
 دکتر مهناز قمی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این دارو و از محققان این طرح با بیان این که در این شرکت تاکنون سه دارو با استفاده از فناوری نانو تولید شده است، گفت: اولین داروی تولید شده در این شرکت،‌ داروی فرموله شده فرم لیپوزومال داروی «دوکسوروبیسین» است که به صورت تزریقی عرضه شد.

 
وی این دارو را یک داروی ضد سرطان دانست و اظهار داشت: این دارو، جزو داروهای اصلی شیمی درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان و تخمدان به شمار می‌رود ضمن آن که این ترکیب ضد سرطان برای درمان سرطان مغز استخوان و بیماری کاپوسی سارکومای همراه در بیماران مبتلا به ایدز موثر است.
 قمی با اشاره به عوارض داروهای شیمی درمانی، خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها در هر دو خانواده یک بیمار سرطانی وجود دارد و ما در این مطالعات تلاش کردیم تا با استفاده از فناوری نانو عوارض داروهای شیمی درمانی را کاهش دهیم.
 
این محقق با بیان این که فرم غیرنانویی این دارو اثرات سمیت قلبی و کبدی را در پی دارد، گفت: بسیاری از بیماران سرطانی زمانی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند دچار ریزش مو و کاهش قدرت سیستم ایمنی می‌شوند.
 وی اضافه کرد: سینادوکسوزوم، نانولیپوزوم‌های حاوی داروی ضد سرطان دوکسوروبیسین است که با مکانیسم افزایش نفوذ پذیری و ماندگاری، بافت تومور را مورد هدف قرار داده و موجب افزایش تاثیر و کاهش عوارض جانبی دارو می‌شود.
 
قمی با بیان این که در حال حاضر این محصول با نام تجاری «سینا دوکسوزوم» (SinaDoxosome) تولید شده است، افزود: این دارو در سال 90 تولید و پس از طی مراحل مختلف در وزارت بهداشت، موفق به دریافت مجوزها و عرضه آن به بازار شدیم.
 وی رها سازی هدفمند دارو را از مهمترین مزایای این دارو عنوان کرد و گفت: افزایش اثر بخشی درمان، ‌کاهش سمیت دارو، کاهش غلظت دارو در سلول‌های سالم، کاهش اندازه تومورها و از بین برنده سلول‌های سرطانی از دیگر مزایای این دارو است.
 
قمی با اشاره به این که ایران پنجمین کشور صاحب دانش فنی این دارو در دنیاست، تصریح کرد: دارو هم اکنون در مرحله «همسنگی زیستی» (تست دارو با بررسی میزان تاثیر گذاری نسبت به نمونه خارجی) در بیمارستان فیروز گر تهران است که پس از پایان این مرحله و با توجه به صدور مجوز تولید این دارو از سوی وزارت بهداشت، نانو داروی ضد سرطان سینا دوکسوزوم به مرحله تولید صنعتی و ورود به بازارهای جهانی خواهد رسید.
 قمی با تاکید بر این که کارآزمایی‌های بالینی این دارو بر روی 170 بیمار اجرایی شده است، توضیح داد: در این مطالعات یک دوز از برند خارجی این داروی به بیمار تزریق و پس از 72 ساعت پلاسمای خون بیمار اندازه گیری می‌شود و در نوبت دیگر، داروی سینادوکسوزوم تزریق و پلاسمای خون بیمار مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
 
به گفته وی تاکنون نتایج تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که غلظت این دارو در خون در هر دو نمونه ایرانی و خارجی (آمریکایی) یکسان بوده است.
 وی با بیان این که قیمت نمونه ایرانی این دارو 700 هزار تومان بوده و دارای پوشش بیمه‌یی است، اظهار داشت: نمونه خارجی این دارو با قیمت‌های هزار و 300 پوند، هزار و 200 دلار و 700 دلار عرضه می‌شود.
 این محقق با تاکید بر این که این دارو به صورت دوره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: بیماران در هر دوره سه ویال استفاده می‌کنند.
 
قمی با اشاره به فروش این دارو در کشور، اظهار داشت: اولین بچ صنعتی این دارو به میزان 150 ویال در سال 90، دومین بچ به میزان 2715 ویال در سال 92 و سومین بچ به میزان 9780 دویال در سال 93 در بازار سلامت ایران به فروش رسیده است.
 محقق این طرح در ادامه از صادرات این دارو به سوریه به میزان دو میلیارد و 700 میلیون ریال خبر داد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  خال هایی که نشانه ی سرطان دارند !
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود
  سرطان لب: علائم، راه های پیشگیری و روش های درمان آن
  علائم و راه‌های جلوگیری از سرطان پوست در کودکان
  سیگار و سرطان
Star خروپف شایدعلامت سرطان باشد
  سرطان روده کوچک و بهترین روش درمان آن از نظر پزشکان
  داروی جدید حملات میگرن را کاهش میدهد
  داروی “ویتاگنوس” برای بانوان عوارض و کارکرد این دارو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان