امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهر ژنو - سوئیس

#1
شهر ژنو دومین شهر پر جمعیت سوئیس است و در دهانه خروجی رود رن از دریاچه ژنو واقع شده است. این شهر که پس از لندن و زوریخ سومین قطب مالی اروپا محسوب میشود، یکی از مراکز اصلی سیاست بین الملل است و دفتر مرکزی صلیب سرخ در آن قرار دارد. تاریخچه ژنو به ۱۸۷۱ یعنی زمانیکه اولین اداره پست تاسیس شد برمیگردد. این شهر مملو از سایت های مذهبی ایست که با ژان کلوین، یکی از پیشوایان جنبش پروتستان در ارتباط بوده اند. ژنو با زمستان های ملایم و تابستان های خوشایند آب و هوایی معتدل دارد.
    
در ادامه به توصیف تعدادی از جاذبه های گردشگری و توریستی شهر ژنو می پردازیم
 
دریاچه ژنو
 
دریاچه ژنو یا دریاچه لمان یکی از بزرگترین دریاچه های اروپای غربیست و ۵۹.۵۳% آن به سوئیس، و باقی آن به فرانسه تعلق دارد. عمق آب این دریاچه حدوداً ۳۷۲ متر است و از آب شدن یخ رودها به صورت هلالی، شکل گرفته است. این دریاچه توسط کوه ها احاطه شده و ابرهایی که هر از گاهی ظاهر و ناپدید میشوند، زیبایی این منطقه را چند برابر کرده است.
   
قصر چیلون
 
این قصر زیبا که در ساحل دریاچه ژنو قرار دارد شامل ۱۰۰ ساختمان مستقل است که به مرور به هم متصل شده و یک ساختمان واحد را تشکیل داده اند. تاریخچه بخش های قدیمی قصر به درستی مشخص نیست اما اولین نوشته های مربوط به این بنا به سال ۱۰۰۵ میلادی برمیگردد. از اواسط قرن دوازدهم این قصر محل سکونت کنت های ساووی بوده و توسط لرد بایرون مشهور ساخته شده است.
   
فواره جت دیو
 
یکی از سمبل های مشهور ژنو جت دیو، فواره ای که در هر ثانیه ۵۰۰ لیتر آب را تا ارتفاع ۱۴۰ متری به هوا پرتاب میکند است. این فواره که یکی از بزرگترین فواره های دنیا محسوب میشود در دریاچه ژنو قرار دارد و از سراسر شهر میتوان اوج این فواره را دید. اولین فواره در سال ۱۸۸۶ در این مکان نصب شد و ارتفاع آن تا ۳۰ متر میرسید. فواره فعلی در سال ۱۹۵۱ در این مکان قرار گرفت و از سال ۲۰۰۳ در تمام طول روزهای سال، به جز روزهای بسیار سرد و بادخیز روشن بوده است.
   
کلیسای سنت پیر
 
کلیسای سنت پیر مخلوطی از سبک های مختلف گوتیک، رومانسک و نئوکلاسیک میباشد و داخل آن صندلی چوبی ای قرار دارد که ژان کلوین از آن استفاده میکرده. در حفاری های اخیر محوطه زیر این کلیسا تاریخچه ای غنی از زمان امپراطوری روم و رسیدن مسیحیت به ژنو در قرن یازدهم آشکار شد. از برج شمالی این کلیسا که با بالا رفتن از ۱۵۷ پله به نوک آن میرسید نمای پانورامای زیبایی را میتوانید مشاهده کنید.
   
کاخ ملل
 
این کاخ که در سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۶ ساخته شده، از سال ۱۹۴۶ بعنوان دفتر مرکزی سازمان ملل شناخته شده است. طراحی این بنا را پنج معمار مشهور از ایتالیا، سوئیس، فرانسه و مجارستان به عهده داشتند. بازدید از این مجموعه زیبا فقط از طریق تورهای داخلی با راهنما میسر است و از جمله جاذبه های آن میتوان به تالار گردهمایی ۲۰۰۰ نفره و تالار شورا که با تزئینات و دیوارنماهای طلایی که تقلای انسان برای صلح را به نمایش میگذارد اشاره کرد.
   
شهر قدیمی
 
شهر باستانی ژنو مارپیچی از خیابان های سنگ فرش شده و کوچه هاییست که مملو از کافه ها، بوتیک ها و نمادهای تاریخی بسیار است. قدیمی ترین میدان عمومی ژنو، بورگ د فور که در زمان امپراطوری رم مرکز داد و ستد شهر بوده توسط اغذیه فروشی ها، تراس ها و نقاط محبوب دیگر احاطه شده است. هتل د ویل که تاریخ آن به قرن پانزدهم برمیگردد هم اکنون محل استقرار دولت ژنو میباشد. آرسنال قدیمی و تفرجگاه تریل نیز از جمله جاذبه های این منطقه هستند.
   
موزه بین المللی نهضت
 
این موزه جدید که از سال ۲۰۰۵ کار خود را آغاز کرده المان هایی معنوی و فرهنگی از نهضت پروتستان را به نمایش میگذارد. اشیاء، دستنوشته ها، کتاب های کمیاب، کنده کاری ها و نقاشی های منحصر بفردی که نشاندهنده رابطه نزدیک ژنو و جنبش پروتستان میباشد در این موزه خودنمایی میکنند. بنای این موزه در نزدیکی کلیسای سنت پیر و در طبقه همکف میشون مالت واقع شده و دیدن آن خالی از لطف نیست.
   
موزه آریانا
 
موزه آریانا که به موزه سرامیک و شیشه سوئیس نیز مشهور است، حدود ۲۰ هزار اثر از ۱۲۰۰ سال اخیر را در خود جای داده و توسعه تاریخی، جغرافیایی، هنری و فنی شیشه و سرامیک را در این دوره نشان میدهد. کلکسیون داخل موزه تنها مجموعه از این نوع در سوئیس میباشد. بنای این موزه که بین سال های ۱۸۷۷ و ۱۸۸۴ ساخته شده به سبک نئو کلاسیک و نئو باروک است.
   
موزه هنر و تاریخ
 
موزه هنر و تاریخ ژنو کلکسیونی غنی از هنر های کاربردی و باستان شناسی، مجموعه ای از اسلحه ها و یک گالری عکس تشکیل شده است. در طبقه همکف زیرین، گنجینه های هنر یونان و رم، عتیقه جات خاورمیانه و مدیترانه شرقی، سفال های یونان، رم و اتروسک، و هنرهای مقابر مصری به چشم میخورد. طبقه همکف اصلی نیز کلکسیونی از عتیقه جات و آثاری از ژنو و اطراف آن که از دوران پارینه سنگی و عصر آهن تا عصر رم و قرون وسطی را در برمیگیرد در خود جای داده.
   
بنای تاریخی برانزویک
 
بعد از کوا د مون بلان، بنای یادبود برانزویک، مقبره ای دوک کارل دوم برانزویک (۷۳-۱۸۰۴) که موسیقیدان و سوارکار برجسته ای به شمار میرفت، قرار گرفته است. این دوک تمام اموال خود را به ژنو بخشید. مقبره او دقیقاً شبیه به مقبره خانوادگی اسکالیگری در ورونای ایتالیا که مربوط به قرن چهاردهم است ساخته شده.
   
موزه بین المللی کمیته صلیب سرخ و هلال احمر
 
یکی از بهترین موزه های اروپا که عکس ها و شواهدی از خدمات انسان دوستانه صلیب سرخ و هلال احمر در طی جنگ ها و بلایای طبیعی بیشمار را به نمایش میگذارد. این عکس ها و شواهد بسیار تکاندهنده و تاثیرگذارند.
   
دیوار جنبش پروتستان
 
ساخت دیوار ریفورمیشن یا دیوار نهضت در پارک باسشنز در سال ۱۹۰۹ و همزمان با چهارصدمین سال تولد ژان کلوین و سیصد و پنجاهمین سال تاسیس آکادمی ژنو آغاز شد. این بنا بر دیوار های دفاعی ای که تا اواسط قرن نوزدهم شهر را احاطه کرده بودند ساخته شده است. در مرکز دیوار، ۴ مجسمه بزرگ از شخصیت های مهم جنبش پروتستان به ارتفاع ۵ متر قرار گرفته اند. این دیوار که طول آن ۱۰۰ متری است، ۴۵۰ سال تاریخ مذهب پروتستان را به نمایش میگذارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شهر ژنو - سوئیس 1
شهر ژنو - سوئیس 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان