امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهر زوریخ - سوئیس

#1
شهر زوریخ  بزرگ‌ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهر در کشور  سوییس و مرکز ایالت زوریخ می‌باشد. این شهر در شمال مرکزی سوییس، در دامنهٔ کوه های آلپ جای گرفته‌است. زوریخ، مهمﺗﺮین قطب اقتصادی سوییس ﺑﻪشمار رفته و گاه از آن ﺑﻪعنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود؛ حالﺁنکه پایتخت سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود.زوريخ با جمعيتي معادل 366 هزار و 145 نفر بزرگترين شهر سوئيس محسوب مي شود.
البته جمعيت اين شهر با احتساب حومه و نواحي اطراف آن به يك ميليون و 91 هزار و 732 نفر مي رسد. اين شهر مركز كانتون زوريخ است. زوريخ اصلي ترين مركز تجاري كشور سوئيس نيز محسوب مي شود. اين شهر همچنين در زمره مهمترين شهرهاي جهان قرار دارد.ريشه نام شهر از واژه سلتيك توروس گرفته شده است. در زمان رومي ها نيز نام توريكم بر شهر اطلاق شده بود.از نظر جغرافيايي شهر زوريخ در محل تلاقي درياچه زوريخ با رودخانه ليمات قرار دارد.درياچه زوريخ نيز از همه طرف از سوي تپه هاي سرسبز احاطه شده است.زوريخ و سوئيس هر دو نام هايي هستند كه واژگاني نظير بانكداري و شكلات سازي را در ذهن تداعي مي كنند. در واقع معتبرترين بانك هاي جهاني در سوئيس قرار داشته و سياستمداران و شخصيت هاي مطرح جهاني در اين بانك ها داراي حساب مالي هستند.
 
در ادامه مطلب تعدادی از جاذبه های توریستی و گردشگری شهر زوریخ را به شما معرفی می کنیم
 
   دریاچه Lake Zürich
 
یک دریاچه در جنوب شرقی سوئیس است. آب دریاچه زوریخ بسیار تمیز است. در تابستان، درجه حرارت حدود °C 20 می باشد که شنا کردن در سواحل این دریاچه بسیار محبوب است. آب این دریاچه خالص است خالص و برای سیستم آب زوریخ به کار میرود و قابل شرب است.
 
 
 
   کلیسای Fraumünster
 
این کلیسا در زوریخ بر روی بقایای یک صومعه سابق که متعلق به زنان اشرافی بود توسط لوئیس در سال 853 برای دخترش هیلدگارد ساخته شد.این کلیسا یکی از سه کلیسای اصلی در زوریخ است. شامل 5 طرح روی پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی بزرگ می باشد که  توسط هنرمند مارک شاگال ساخته شده و در سال 1970 نصب شده. هر یک از این 5 طرح یک داستان مسیحی را به تصویر می کشد. از چپ (دیوار شمالی) به سمت راست، این 5 اثر عبارتند از:
 
پیامبران، صعود ایلیا را به آسمان به تصویر می کشد
 
یعقوب، نمایش رزمی ، و آرزوی بهشت
 
مسیح، نشان دادن صحنه های مختلف زندگی مسیح
 
صهیون، نشان دادن فرشته trumpeting و پایان جهان
 
قانون، موسی، نظر به سمت پایین و دیدن درد و رنج مردم 
 
 
 
   گالری هنری Kunsthaus Zürich
 
یک گالری هنری در شهرستان سوئیس زوریخ است. این یکی از مهم ترین مجموعه های هنری در سوئیس و اروپا است. این مجموعه  شامل هنر معاصر، با تاکید بر هنر سوئیس است. این گالری در 1910 افتتاح شد. در سال 2013 این موزه حدود 315.000 نفر بازدیدکننده داشت.
 
 
 
 
 
   کلیسای پروتستان Grossmünster
 
یک کلیسای پروتستان در زوریخ، سوئیس است. این یکی از سه کلیسای بزرگ در زوریخ است. این کلیسا در حدود سال 1100 آغاز و در حدود 1220 افتتاح شد.
 
 
 
   باغ جانور شناسی Zürich Zoologischer Garten یا Zürich Zoological Garden
 
این باغ جانور شناسی ، باغ وحشی در زوریخ آلمان است. این باغ در سال 1929 افتتاح شد و تا سال 2004،2200 نمونه از 300 گونه جمع آوری شد. یکی از رویدادهای محبوب در این باغ وحش رژه پنگوئن ها بعد از ظهر هاست در صورتی که درجه حرارت بیرون کمتر از 10 درجه باشد. 
 
 
 
   موزه ملی سوئیس  Swiss National Museum
 
یکی از مهم ترین موزه های هنری از تاریخ فرهنگی در اروپا و جهان است، ساختمان موزه در سال 1898 در سبک تاریخی توسط گوستاو گل به سبک رونسانس فرانسه ساخته شد. معماری چشمگیر این موزه با برج ها، دادگاه ها و پارک شگفت آور خود که در جزیره ای بین رودخانه Sihl و Limmat واقع شده است تبدیل به یکی از مناظر اصلی منطقه شهر قدیمی زوریخ شده است. 
 
 
 
   موزه Rietberg Museum
 
موزه ای در زوریخ که به هنر آسیایی، آفریقایی، آمریکا و قاره اقیانوسیه پرداخته است. این تنها موزه هنر فرهنگهای غیر اروپایی در سوئیس و سومین موزه بزرگ در زوریخ می باشد. در 1952 می 24 افتتاح شد. 
 
 
 
   قبرستان Fluntern Cemetery
 
به عنوان  Friedhof Fluntern هم شناخته می شود. این قبرستان در منطقه Zürichberg واقع شده است.
 
 
 
   کوه  Üetliberg
 
یک کوه در فلات سوئیس به ارتفاع 869 متر و نمایی از کل زوریخ و دریاچه زوریخ ارائه می دهد. همچنین یک هتل به نام Uto Kulm در این کوه کوچک وجود دارد. دو برج در این کوه قرار دارد که  یک برج مراقبت (بازسازی 1990) و برج تلویزیون (186 متر، بازسازی شده در 1990). این منطقه به راحتی با قطار از زوریخ در دسترس است.
 
 
 
   رودخانه Zürichhorn 
 
این رودخانه به همراه بخشی از پارک ها و اسکله های اطرافش یکی از مناطق تفریحی محبوب در زوریخ هستند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شهر زوریخ - سوئیس 1
شهر زوریخ - سوئیس 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان