امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا آنتن دهی تلفن‌های همراه ضعیف است؟

#1
[*] دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا آنتن دهی تلفن‌های همراه ضعیف است؟ 1

 در کشورهای دیگر برای آنتن دهی تلفن همراه BTS ها را بر روی بالن نصب می کنند و وسعت جغرافیایی بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد.

در خارج از منزل اگر کمی به اطراف خود نگاه کنیم بلند قامتانی را می بینیم که هر کدام در فواصلی در جای جای شهر قرار گرفتند و این مهمان های شهر برای برقراری یک ارتباط بین افراد ایجاد شده اند،ارتباطاتی که امروز بر پایه تلفن های همراه و مجازی صورت می گیرد.
حال این ارتباطات که اکنون تصمیم گرفته به این صورت عامل ارتباط طرفین باشد گاهی موانعی،کیفیت این ارتباطات را کاهش می دهد و موجب از دسترس خارج شدن ارتباطات می شود.

آنتن  BTS  خطی به آنتن تلفن های همراه ما اضافه می کند؟

ارتباطات تلفن همراه و یا آنتن دهی تلفن های همراه ما از آنتن هایی به نام آنتن BTS صورت می گیرد و با توجه به افزایش مشترکان تلفن همراه  تعداد ایستگاه های آنتن تلفن همراه نیز همچنان در حال افزایش است به گونه ای که نصب آنتن حتی در پشت بام منازل دیده می شود و این در حالی است که هر چه تعداد این دکل ها افزایش می یابد بازگویا نمی تواند رضایت مشترکان خود را جلب کند.
در گوشه ای ازشهردرگفتگو با جوانی اینگونه شنیدیم که من بارها جمله مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد را می شنوم.
فردی دیگرمی گفت که هرچند وزارت ارتباطات طرح های رومینگ ملی و طرح های دیگر را ایجاد کرده اما همچنان آنتن دهی تلفن های همراه ما خوب نیست.

تا کی قرار است تعداد دکل های BTS افزایش یابد؟

حال با توجه به افزایش نصب این آنتن ها در شهر طبیعا رعایت فاصله استاندارد آنها کمی موجب نگرانی می شود و به همین منظور خیلی از شهروندان مانع نصب آنتن BTSمی شوند.

اما داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در خصوص استاندارد بودن آنتن های  BTS گفت :به منظور نصب دکل‌های استاندارد مخابراتی با مالکین و صابحان ملک‌ها مذاکره و مجوز لازم گرفته می‌شود و بنابراین هیچ دکل مخابراتی غیر مجاز نداریم.
وی با اشاره به استانداردبودن آنتن‌های BTS درکشورافزود: دکل‌های غیر استاندارد شبکه آنتن‌دهی را دچار مختل می‌کند بنابراین هیچ اپراتوری نمی‌تواند از شبکه غیراستاندارد استفاده کند ضمن اینکه این دکل‌ها از نظر تشعشعات، قدرت، سرعت وپوشش باحساس‌ترین دستگاه‌ها اندازه‌گیری می‌شوند.

زارعیان در ادامه با اشاره به رعایت فاصله بین دکل‌های مخابراتی ومنازل تصریح کرد:بر اساس استانداردهای اتحادیه جهانی مخابراتی و سازمان بین‌الملی، اگرفاصله نصب دکل‌ها بین ۶ تا ۱۰ مترباشدمشکلی از نظر شبکه و پوشش ندارد و تمام آنتن‌ها این فاصله استاندارد را رعایت می‌کنند.
ممانعت شهروندان از نصب آنتن های  BTS  در حالی است که اپراتور های تلفن همراه سعی بر افزایش دکل های خود دارند ویا گاهی از سوی شهرداری  از نصب این دکلها جلوگیری می شود.

اما هرچند شاید آنتن های استاندارد در شهر نصب باشد اما ممانعت شهروندان از نصب آنتن های  BTS و همچنین گاهی ممانعت شهرداری از نصب این دکل ها مشکلی است که اپراتورهای تلفن همراه با آن مواجه هستند.
با همه این مشکلات ،عدم آنتن دهی تلفن همراه وجود دارد اما این سوال پیش می آید که آیا این آنتن های  BTS  جایگزین دیگری ندارند.

یکی از کارشناسان مخابرات نصب میکرو  BTS ها را پیشنهاد می کند و اینگونه می گوید که میکرو  BTS  ها ،بی تی اس هایی با سایز های کوچک هستند که معمولا در مترو تونل و جاهایی که از نظر پوشش نقطه کور محسوب می شود،نصب می گردد.
این کارشناس به وجود این میکرو BTS ها در کشور اشاره کرد  اما  گویا این آنتن ها فواصل کمتری را می توانند تحت پوشش قرار دهند به همین منظور با تحقیقات بیشتر به نتایج جدیدتری رسیدیم.

یک استاد دانشگاه و کارشناس مخابرات  BTS هایی که بر روی بالن نصب می شوند را جایگزین دکل ها مطرح می کند ومی گوید:این تکنولوژی در فضا قرار می گیرد و می تواند وسعت جغرافیایی وسیعتری را تحت پوشش قرار دهد اما به دلایل اقتصادی و ... هنوز در کشور ما ایجاد نشده است.
گفتنی است به نظر تکنولوژی های جدیدتری وجود دارند و گویا زمان آن فرا رسیده که آنتن های  BTS از خطوط خارج شوند و به جای افزایش تعداد دکلهای BTS  به فکر راهکارهای بهتری باشیم تا آنتن دهی تلفن همراه بهتر شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ماژول دوربین شیائومی می ۱۱ پرو با یک نمایشگر کوچک همراه است
  معرفی Find X3 Neo به همراه نسخه Lite
  افشای رندرهای گوشی K13 لنوو به همراه مشخصات اصلی
  ١٠ نکته برای عکس گرفتن با تلفن‌های هوشمند
  اختصاص بیش از 70 درصد سهم فروش گوشی های همراه به سامسونگ و اپل
  ساعت جدید اپل با قابلیت اتصال مستقیم به شبکه تلفن همراه
  ادعای مجله Which : عمر باتری آیفون 7 ضعیف‌تر از رقبایش است!
  قلم S Pen گلکسی نوت 7 سامسونگ با طراحی جدید و فرمان‌های کاربردی همراه است
  شیائومی ردمی 3 اس معرفی شد؛ تراشه اسنپدراگون 430 همراه با باتری 4,100 میلی‌آمپری
  اپل از سیستم عامل macOS Sierra به همراه سیری رونمایی کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان