امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روزانه 230,000، هر دقیقه 160 و هر ثانیه 2.66 بدافزار جدید شناسایی می‎شود

#1
طبق اطلاعات ارائه شده از سوی کمپانی امنیتی PandaLabs، بین ماه آوریل تا ژوئن امسال ۲۱ میلیون بدافزار جدید از سوی این لابراتوار شناسایی شده است. به عبارتی روزانه ۲۳۰,۰۰۰، هر ساعت ۹,۵۰۰، هر دقیقه ۱۶۰ و هر ثانیه ۲.۶ بدافزار جدید یافت می‌شود.

روزانه 230,000، هر دقیقه 160 و هر ثانیه 2.66 بدافزار جدید شناسایی می‎شود 1
بر اساس بررسی‌های پژوهشگران PandaLab، اکثریت این بدافزار‌ها را تروجان‌ها تشکیل می‌دهند که به ۷۱.۱۶ درصد  از مجموع ۲۱ میلیون بدافزار‌ها یافت شده طی فصل مذکور می‌رسد. در فاصله زیادی از تروجان‌ها، ویروس‌های معمولی قرار می‌گیرند که تنها ۱۰.۸۳ درصد را به خود اختصاص می‌دهند. اکثریت بدافزارهای جدیدی که یافت می‌شوند؛ گونه‌های جهش یافته‌ای هستند که به منظور جلوگیری از شناسایی توسط نرم افزارهای امنیتی، تغییراتی در کد منبع آن‌ها صورت می‌گیرد. 
میزان آلودگی به گونه‌های مختلف بدافزار‌ها تقریبا با تعداد بدافزارهایی که روزانه شناسایی می‌شوند برابری می‌کند و اکثریت آلودگی‌ها با ۷۶.۲۵ درصد  به تروجان‌ها مربوط می‌شود. بیشترین آلودگی‌ها را کاربران چینی با ۴۷.۵۳ درصد از کل آلودگی‌ها به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن ترکیه با ۴۳.۱۱درصد، پرو با ۴۱.۷۹ درصد، روسیه با ۴۱.۱۵درصد و آرژانتین با ۴۰.۹۳درصد در جایگاه‌های بعدی و در لیست کشورهای با بیشترین آلودگی کاربران به بدافزار‌ها جای می‌گیرند. در ادامه این لیست بولیوی، گواتمالا، السالوادور و اکوادر قرار گیرند. اما در آن سو سوئد با ۲۱.۵۷ درصد در صدر کشورهای با کمترین آلودگی به بدافزار‌ها قرار گرفته است. پس از سوئد، نوروژ با ۲۲.۲۲درصد، ژاپن با ۲۳.۵۷درصد سویس با ۲۴.۴۱ و انگلستان با ۲۵.۷۱ در لیست کشورهایی با کمترین آلودگی قرار گرفته‌اند. در ادامه این لیست آلمان، فرانسه، بلژیک، پرتغال و هلند به چشم می‌خورد. 
با نگاهی ساده بر این آمار به خوبی می‌توان دریافت که کاربران آسیایی و آمریکای شمالی بیشترین سهم از آلودگی به بدافزار‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. متاسفانه تهیه و ارائه آمارهای امنیتی مربوط به ایران ممکن نیست.
شاید جالب باشد که بدانید اکثر بدافزار‌ها را دانشجوها و آنهایی که به تازگی برنامه نویسی را فرا گرفته‌اند، طراحی می‌کنند. پژوهشگران دلیل اصلی این اقدام دانشجوها را غرور و به رخ کشیدن توانایی‌های خود می‌دانند. با این حال هرچه که باشد؛ سالیانه حداقل با میلیون‌ها دلار هزینه برای کاربران در سراسر جهان همراه است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان