امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تحلیل روز؛ بیل را بگیر!

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تحلیل روز؛ بیل را بگیر! 1

بعد از تساوی در ال مونینون، انتقادات زیادی از بنیتز به دلیل چینش جدید رئال شد. خیلی ها اعتقاد داشتند که حضور بیل به عنوان هافبک نفوذی باعث سوختن این ستاره خواهد شد. اما در پایان هفته سوم ثابت شد که این رئال با تکیه بر حضور بیل در میانه زمین حریف، بُرَنده تر از همیشه است. در حالیکه سیتی زن‌ها در پایان هفته پنجم 11گله شدند و صدر نشین لالیگا هم با آن همه قدرت و تسلط در زمین تنها 4 گل به ثمر رسانده، رئال با مدل جدید تهاجمی خود 11 گله شده و اگر اتفاقات و حاشیه ها مانع این تیم نشوند، امسال شاهد آتش بازی‌های متعدد رئال و به خصوص کریستیانو رونالدو خواهیم بود.

حضور گرت بیل عنوان بازیکن آزاد در بین مهاجمان رئال، هرگونه نیاز این تیم را در مرکز زمین حریف برطرف می‌کند. قدرت، سرعت و جنگندگی بالا، از بیل آتشفشانی ساخته که به هیچ وجه مهار شدنی نیست. قبلا این همه انرژی فقط صرف حرکت از کناره ها و سانتر برای رونالدو یا بنزمای اسیر شده در دفاع حریف می‌شد اما اکنون فوجی یامای ولزی بیدار شده و رئال را از میانه زمین با خود به جلو می‌کشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تحلیل روز؛ بیل را بگیر! 1

او تعامل خوبی با هافبک های دفاعی دارد. دریافت توپ در مرکز زمین و انتقال سریع آن به یار خودی در هر فضای خالی که دیده شود، مهمترین ویژگی بیل است. مهارت در کنترل توپ به همراه سر و گردن برافراشته به او کمک می‌کند که حفره های دفاعی حریف را به خوبی ببیند و بازیکن هم تیمی را در فضای خالی صاحب توپ کند. اما این تمام ماجرا نیست و او استعداد عجیبی در نفوذ به حفره‌های دفاعی حریف دارد. در صحنه پنالتی دیشب دیدیم که با حرکت در میانه زمین و صاحب توپ کردن بنزما در فضای خالی سمت چپ حریف، خودش با سرعت بالا دفاع روبرو را دور زد و از پشت او به داخل خط دفاعی حریف سُر خورد تا در 18 قدم توپ را از بنزما دریافت کند و پنالتی بگیرد. در واقع میتوان گفت که در این صحنه بنزما پس از دریافت توپ فقط صبر کرد تا بیل کار خود را تمام کند و توپ را به او بازگرداند!

بودن او در مرکز ثقل خط حمله رئال باعث آزاد شدنش می‌شود و این ولزی پرسرعت راحت به همه جای زمین سرک می‌کشد. همین امر باعث می‌شود که دیگر مهاجمان رئال مخصوصا رونالدو بتوانند با جا به جا شدن خود را از بند پرس حریف رها کنند. گل سوم روی سانترِ اُریب و بی نقص بیل که دقیقا در جای رونالدو قرار گرفته بود و نفوذ رونالدو که کاملا به سمت راست رفته بود، به ثمر رسید. یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد بیل سانترها و پاس های رو به جلوی اوست که حداقل برای رونالدو لذت بخش است!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تحلیل روز؛ بیل را بگیر! 1

گل چهارم نقش بیل در طراحی حملات مادرید را بیش از پیش به ما نشان می‌دهد. باز هم پا به توپ شدن بیل در میانه زمین و حرکت با حفظ فاصله از مهاجمان جلویی خود با عث شد که رونالدو زمان کافی برای نفوذ به 18قدم حریف را داشته باشد. با پاس دقیق بیل از میانه زمین حریف، رونالدو در 18قدم اسپانول صاحب توپ شد و پاس گل چهارم را داد. نکته مهم نحوه ی پاس دادن بیل است. چرا که او بعد از تصاحب توپ صبر می‌کند تا مهاجم هم‌تیمی خودش را در موقعیت فرار و نفوذ قرار دهد. او چند متری را پا به توپ حرکت کرد تا رونالدو فرصت رها شدن از دفاع مستقیم و نفوذ را پیدا کند و درست در لحظه ایی که رونالدو کاملا رو به دروازه حریف شد و استارت زد، بیل با پاسی دقیق و زمینی توپ را جلوی رونالدو و در عمق دفاع حریف قرار داد.

گل پنجم را شاهکار این شاهزاده ولزی بدانید. توپ گیری در زمین خودی و طی مسافتی در حدود 30 متر با سرعت بالا باعث شد که 8نفر از تیم اسپانول در زمین رئال جا بمانند. همکاری ایسکو و بیل در این صحنه می‌تواند نوید بخش ظهور زوجی بازیساز در خط حمله رئال باشد. بیل توپ را به ایسکو سپرد. پاس او به سمت راست اگرچه کار ایسکو برای تصاحب توپ را کمی سخت کرد اما باعث شد که دفاع حریف باز شود و در مدت کوتاهی که طول کشید تا ایسکو به توپ برسد بیل باز هم با بازی بدون توپ خود بین خط دفاعی اسپانول قرار گرفت. این نفوذ بیل بسیار هوشمندانه بود. در این گونه مواقع اکثر مهاجمان بدون توجه به خط دفاعی حریف سریعا به داخل 18قدم نفوذ می‌کنند اما بیل با هوش بالای خود ابتدا اجازه داد تا دفاع حریف کاملا روی یک خط قرار بگیرد و درست در لحظه ایی که حریف یک خط دفاعی 3نفره را تشکیل داد بیل با دست به ایسکو مسیر پاس را نشان داد و با استارت خود از بین مدافعین عبور کرد. با تصاحب توپ در 18قدم حریف، دومین پاس گلش را با یک ضربه بیرون پای دقیق داد تا شبی رویایی برای کریستیانو رونالدو رقم بخورد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تحلیل روز؛ بیل را بگیر! 1

می‌توان گفت بنیتز بهترین جای ممکن را برای بیل پیدا کرده و او که در ساوت‌همپتون به عنوان مدافع به کار گرفته می‌شد اکنون به عنوان طراح حملات رئال و در نقش هافبک نفوذی قابلیت ها و استعداد های خودش را بیش از قبل و زمانی که فقط یک وینگر بود، نشان می‌دهد. دقت بالا در پاس(زمینی و بلند) و شوتزنی از دیگر قابلیت‌های این چپ پای ولزی است. با اضافه شدن فاکتور سرعت به کلیه‌ی قابلیت‌های او، به نظر می‌رسد که سرمربی رئال برگه‌ی آس خود را برای گره گشایی در بازیهای سخت، پیدا کرده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان