امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور

#1
BenQ برندی قدیمی و نام آشنا در دنیای کامپیوتر و تکنولوژی محسوب می‌شود. برندی که فراز و نشیب زیادی را در حوزه‌های مختلف داشته است، اما اکنون توانسته به لطف ارائه محصولات همگام با نیازهای جهانی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. یکی از شاخه‌هایی که BenQ در آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، صنعت ابزارهای Gaming است که اینبار یک مانیتور حرفه‌ای از آن را با بررسی مختصری به شما معرفی خواهیم کرد، با ما و BenQ RL2755HM همراه باشید.

برند تایوانی BenQ با طیف وسیعی از محصولات اعم از پروژکتور‌ها، اسمارت فون‌ها، نمایشگرهای ساینیج و... در بازار حضوری متفاوت را تجربه می‌کند. در ایران نیز این برند بیشتر یادآور نمایشگر‌ها و ویدئوپروژکتور‌هایش برای کاربران است. به هر حال BenQ برند دست و پا بسته‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار محصولاتی که تولید می‌کند، گذشت کرد و آن را نادیده گرفت. یکی از نقاط قوت مانیتورهای BenQ فارغ از مشخصات فنی و ویژگی‌های آن، پشتیبانی شرکت آواژنگ از آنهاست که می‌تواند یک فاکتور بسیار مهم برای خریداران محسوب شود.
بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور 1
در بین نمایشگرهای مخصوص بازی این برند سری‌های مختلفی همچون RL، XL و XR به چشم می‌خورد، در حقیقت هر سری از نمایشگرهای BenQ برای هدف مشخصی ساخته شده‌اند. سری XL پیشرفته‌ترین مانیتورهای مخصوص بازی BenQ را شامل می‌شود که در مدلهای رده بالای آن دارای رزولوشن QHD بوده و از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره‌مند هستند.
بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور 1
سری RL که مدل RL2755HM را برای بررسی به شما تقدیم خواهیم نمود، بهترین مدل سری RL است که دارای قطر صفحه‌ای 27 اینچی است و تماماً به رنگ مشکی ساخته شده است و تنها در برخی نقاط آن از رنگ قرمز، برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده شده است. بهتر است پیش از هر چیزی به بررسی سطحی و مختصر مشخصات فنی این مانیتور بپردازیم.
مشخصات فنی
RL2755HM یک مانیتور صفحه عریض 27 اینچی است که طبق ادعای سازنده با هدف کاربران گیمینگ ساخته شده است. هرچند امروزه با کمک GPU‌های فوق پیشرفته و سیستم‌های خنک کننده بسیار کارآمد، صحبت از اجرای بازی‌ها در رزولوشن‌های بالا‌تر از Full HD است، اما BenQ ترجیح داده است تا سری RL را برخلاف XL در رزولوشن Full HD نگه دارد.
به هر حال رزولوشن چیزی نیست که BenQ روی آن مانور تبلیغاتی داده باشد، بلکه فاکتورهای بسیار مهم دیگری نظیر زمان پاسخ دهی، زاویه دید و دیگر پارامترهایی که برای گیمر‌ها بسیار مهم هستند، از جمله نقاط قوت وعده داده شده در این مانیتور می‌باشند.
بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور 1
مهم‌ترین فاکتوری که در یک مانیتور مخصوص بازی می‌تواند اهمیت بسیاری داشته باشد، سرعت پاسخگویی پیکسل هاست که باعث می‌شود در بازی‌هایی که سرعت جابجایی تصویر بالایی دارند از بوجود آمدن سایه‌ها و رد پیکسل‌ها جلوگیری شود. RL2755HM در این زمینه می‌تواند سرآمد تمامی مانیتورهای بازار باشد، زیرا می‌تواند برای هر پیکسل در حالت GTG یا جابجایی از رنگ خاکستری به خاکستری تنها 1 میلی ثانیه زمان لازم داشته باشد.
بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور 1
1ms GTG فاکتوری است که تنها در مانیتورهای اعلا و رده بالای بازار امکان برخورداری از آن وجود دارد، در عین حال این تنها ویژگی مهمی نیست که RL2755HM به خریدار عرضه می‌کند. چیزی که در اولین لحظه نگاه به این مانیتور کاربری با شور و علاقه بازی را جذب خود می‌کند، طراحی ویژه مخصوص بازی آن است. BenQ در جای جای این مانیتور علائم خاصی را بدین منظور گنجانده است تا کاربر گیمینگ با دید متفاوتی به این محصول نگاه کند، تمامی این موارد را در صفحات بعد با هم مرور خواهیم کرد، پیش از هر چیز بطور خلاصه مشخصات فنی این مانیتور را ببینیم:
  • سایز: 27 اینچ / 68.5 سانتیمتر
  • رزولوشن: 1920*1080 FullHD
  • تراکم پیکسل: 82ppi
  • نوع پانل: TFT TN با روکش مات
  • نوردهی پس زمینه: LED
  • حداکثر روشنایی: 300cd/m2
  • حداکثر کنتراست: 1:1000
  • کنتراست دینامیک: 1:20M
  • زاویه دید: 170 درجه افقی - 160 درجه عمودی
  • زمان پاسخ: 1 میلی ثانیه GTG
  • تفکیک رنگ: 16.7 میلیون
  • وسعت رنگ: 72% NTSC
  • ورودی ها:  HDMI*2 + VGA + DVI
  • اسپیکر: 2*2W

مهم‌ترین ویژگی چشمگیری که در لیست مشخصات فنی این مانیتور به چشم می‌خورد‌‌ همان Response Time 1ms GTG است که به آن بعد و شخصیت یک محصول گیمینگ را می‌دهد. بدون اغراق بگوییم استفاده از پانل TFT TN در این نمایشگر تا حدودی ما را نا‌امید کرد، در مقایسه با نمایشگرهای رقیب و محصولاتی که از پانل‌های IPS استفاده می‌کنند، کیفیت و زاویه دید نمایشگرهای TFT TN چنگی به دل نمی‌زند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور 1 [url=http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/pmr/rl2755hm/m/01.jpg][/url]

در زمینه تعداد ورودی‌های تصویر و تنوع آن‌ها، با محصولی نسبتاً خوب مواجه هستیم هر چند نبود پورت Display Port این روز‌ها برای کاربران حرفه‌ای و گیمینگ تبدیل به یک نیاز شده است، اما باز هم امیدوار کننده است که این محصول 2 ورودی HDMI به انضمام ورودی DVI را دارا می‌باشد.
در درون بسته بندی این محصول، BenQ تنها لوازم جانبی که عرضه کرده است یک کابل HDMI، یک کابل 3. 5 میلیمتری صدا و یک کابل برق است. در صورتی که نیاز به استفاده از ورودی‌های دیگر مثل DVI را داشته باشید باید جداگانه کابل آن را تهیه کنید. همچنین یک DVD حاوی نرم افزارهای اختصاصی این محصول هم در درون جعبه گذاشته شده است. این DVD حاوی دفترچه راهنمای محصول، راه انداز‌ها، نرم افزارهایی نظیر Adobe Acrobat Reader و ICC پروفایل مخصوص کد رنگ نمایشگر است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  ۲۵ مدل کیبورد مخصوص بازی زیبا و ارزان
  بررسی و ساختار cpu
  بررسی تخصصی کیس MSI AEGIS؛ اژدهای کوچک
  بررسی فن کنترلر Aerocool V12XT
  نقد و بررسی هارد دیسک‌های ADATA
  مادربردهای B150 مخصوص گیمینگ جدید MSI
  سامسونگ با فروش بیش از یک میلیون مانیتور خمیده، یکبار دیگر شگفتی آفرید
  مانیتور MG28UQ ایسوس، ‌‌نهایت لذت گیمینگ و دیگر هیچ!
  مادربورد ASUS Maximus VIII Formula معرفی شد؛ محصولی شگفت انگیز برای گیمرهای حرفه ای

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان