امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

باید جهالت را به آموزش، علم و فرهنگ تبدیل کرد

#1
باید جهالت را به آموزش، علم و فرهنگ تبدیل کرد 1


دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: باید جهالت را به آموزش، علم و فرهنگ تبدیل کرد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، سعدالله نصیری قیداری، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در جشنواره ملی فیلمنامه، عکس و فیلم «دریای دوستی، کاسپین» که همزمان با روز جهانی صلح در رشت برگزار شد، روز جهانی صلح را ماهیت سازمان یونسکو دانست و اظهار کرد: این سازمان در سال 1946 و بعد از روزهای پایان جنگ مرارت‌بار و فجیع دوم تشکیل شد.



وی با بیان اینکه بشرِ سر به سنگ خورده، بعد از میلیون‌ها کشته دادن، از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی و نابودی روابط انسانی، به این نتیجه رسید که امکانات و ترتیبات سیاسی، اقتصادی و نظامی تضمین‌کننده صلح و عدالت در جامعه انسانی نیست، افزود: باید جهالت را به آموزش، علم و فرهنگ تبدیل کرد. در واقع به جای جهل در اذهان، باید به علم و فرهنگ متوسل شد و به جای جنگیدن به صلح اندیشید؛ در غیر این صورت در صحنه جامعه جنگ رخ خواهد داد.



وی صلح را صرفا به معنی نجنگیدن و اسلحه به دست نگرفتن ندانست و تصریح کرد: تفسیر واژه «صلح» در جامعه‌ای که یک و نیم میلیارد از مردم آن از سلامت و بهداشت و آموزش بهره‌مند نباشند و یا کشوری که یک میلیارد از جمعیت آن در سرزمین‌های جنگ‌ زده آواره هستند، فرقی با «جنگ» ندارد؛ لذا جامعه جهانی باید به آن عقلانیتی برسد که همراه با نجنگیدن در جامعه، عدالت، برابری، حقوق بشر، رفاه، مهارت‌آموزی، اشتغال و سلامت جسمی، روحی و فکری نیز وجود داشته باشد.



وی با مغرور خطاب کردن بشر، خاطرنشان کرد: همان غروری که جنگ‌های جهانی اول و دوم را رقم زد، همچنان آتش‌افروز و به دور از فضای صلح و عدالت حرکت می‌کند و صدها میلیون انسان از این غرور و نخوت بشر رنج می‌برند. زمانی که آلمان نازی به نژاد برتر خود مغرور شد و نخوت او را گرفت که تولیدکننده علم دنیاست، اسلحه به دست گرفت و به کشورهای همسایه حمله‌ور شد و جنگ جهانی دوم را به راه انداخت و آن همه فجایع را به تاریخ بشر تحمیل کرد.



وی با تصریح بر اینکه بشر هنوز معنی صلح را نفهمیده و بر طبل جنگ می‌کوبد،ادامه داد: امروز در منطقه می‌بینیم که چگونه انسان‌ها، میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی و... در رقابت‌های کور دود می‌شوند و از بین می‌روند؛ لذا «یونسکو» به عنوان یک سازمان خوش‌نام بین‌المللی، از بدو پیدایش به دور از رقابت‌های سیاسی، تلاش کرده تا جامعه بشری را بر پایه آموزش، علم و فرهنگ به صلح برساند و این فضای مبنا را با گفتگو پر کند. باید به جای اسلحه خون‌ریز از سلاح قوی گفت‌وگو استفاده کنیم تا انسان‌ها یکدیگر را بفهمند و به حقوق بشر و کرامت انسانی احترام بگذارند. امیدواریم همه انسان‌هایی که عقلانیت را پاس می‌دارند و به فضای صلح‌آمیز نسل‌های آینده فکر می‌کنند، بتوانند بر این غرور و نخوت غلبه کنند و در راه صلح و دوستی قدم بردارند.



وی جشنواره «دریای دوستی، کاسپین» همزمان با روز جهانی صلح را ابتکاری از سوی شهرداری رشت دانست و خاطرنشان کرد: دریای کاسپین، دریای دوستی و به عنوان یک پیوند میان پنج کشور حاشیه این دریاست. امیدواریم دریادوست و دریادل باشیم و صلابت و شکوه دریای کاسپین بر شخصیت ما تاثیر کافی بگذارد.



به گزارش ایسنا، سمفونی صلح «آوای کاسپین» در این جشنواره و برای نخستین‌بار در رشت طنین‌انداز شد.



انتهای پیام
باید جهالت را به آموزش، علم و فرهنگ تبدیل کرد 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book ♕ کتاب تیزشیم تاریخ مشاوران آموزش
  جدول کلاس _شبکه آموزش سیما_چهارشنبه ۱۰ آذر ١۴٠٠
  برای بی دقتی هایی که در محاسبات داریم باید چه کار کنیم؟
  آموزش ورود به کلاسهای مجازی {ویژه دانشجویان}
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  چرا باید پایه دوازدهم رو با دروس پایه بخونیم؟!
  چجوری باید زمانمون رو داخل آزمون‌ها و کنکور مدیریت کنیم؟
  اصطلاحات انگلیسی با رنگ‌ها آموزش زبان انگلیسی
Rainbow |آموزش زبان های اروپایی|
  آموزش زبان انگلیسی:گرامر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان