امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با قدرت به"پرسپولیس" بر می‌گردم

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با قدرت به"پرسپولیس" بر می‌گردم 1


هافبک دفاعی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اصلا نمی‌توانم باور کنم کسی بخواهد حق 40 میلیون هوادار را ناحق کند چون این کار تاوان دارد و دوست ندارم به کسی تهمت بزنم.
مهرداد کفشگری در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به سوالاتی پاسخ داد، با این گفتگو همراه باشید.

 
 
بدشانسی آوردی و بازی شروع نشده، مصدوم شدی، چه اتفاقی روی داد؟

هنگام گرم کردن در حال استارت زدن بودم که ناگهان پشت پایم گرفت. قرار است امروز بررسی کامل‌تری توسط کادر پزشکی انجام شود اما خودم احساس می‌کنم موضوع جدی است و در بازی بعد هم نیستم. البته اسمش را بدشانسی نمی‌گذارم. آسیب‌دیدگی هم بخشی از فوتبال است، می‌توانست بدتر از این باشد. وجدانم راحت است که سالم زندگی می‌کنم و سهل‌انگاری نکردم. کم نمی‌آورم و حتما با قدرت بر می‌گردم. باز خدا را شکر که تیم پیروز شد، بعد از برد تیم ناراحتی من هم از بین رفت.
 

ولی این بازی تلفات زیادی هم برای بازی با تراکتورسازی و هم برای بازی بعدی جام حذفی داشت؟

خدا بزرگ است. البته این حرف هم درست است. امیدوارم از بچه‌های مصدوم نفراتی به بازی بعدی برسند، البته در تیم ما واقعا اینطور است که فاصله بین بچه‌ها زیاد نیست. نگرانی عمده ما هم به جام حذفی بر می‌گردد. به هر حال سوشا مکانی و مهدی طارمی را نداریم. طارمی الان خیلی آماده شده و خودش یک تیم است اما به عنوان مثال بازیکن دیگری مثل علی علیپور داریم که او هم خیلی خوب است. هر چند کمتر بازی کرد ولی هر وقت در زمین حاضر بود تاثیر خیلی خوبی گذاشت و کاری کرد.

  

شب قبل از بازی در جریان مراسم رونمایی از پیراهن، این شائبه برای بعضی پیش آمد که از نرفتن روی صحنه ناراحت شده‌ای؟

ناراحتی در کار نبود. من که بچه نیستم به خاطر چنین مساله‌ای آن هم شب قبل از بازی اعصاب خودم یا جو تیم را بر هم بریزم. برای نفراتی که روی صحنه رفتند معیارهایی تعریف شده بود و آنهایی که بالا رفتند بر اساس همین معیارها بودند.

  
محمود خوردبین در اینباره توضیحی داد؟

چیزی نبود که نیاز به توضیح داشته باشد. من کنار محمود خان نشسته بودم و ایشان همینطور که صحبت می‌کرد، گفتند شش نفر بر چه اساسی انتخاب شدند. بعد هم به من گفت ناراحت نشوی. من هم گفتم اصلا دلیلی برای ناراحتی نیست. ما یک تیم هستیم و آنقدر یک دل هستیم که چنین مواردی هیچ مساله و مشکلی ایجاد نکند.
 

درباره بازی بگو، رقابت سنگین و نزدیکی از کار در آمد، البته بعد از اینکه از برتری خودمان برابر حریف به گل نرسیدیم؟

تعطیلی لیگ، یک مقدار به ما ضربه زد و آن روند قبلی را قطع کرد. ما قبل از تعطیلات شاید نتیجه نمی‌گرفتیم اما در تمام بازی‌ها سرتر از حریفان بودیم. در بازی‌هایی که برابر ذوب آهن و فولاد انجام دادیم در اوج بودیم ولی دیروز شاید آنطور که خودمان انتظار داشتیم نبودیم اما نتیجه گرفتیم. این پیروزی از نظر روحی و روانی خیلی خوب بود. به هر حال استرس زیادی داشتیم و تیم ما چند پیروزی پیاپی نیاز دارد تا اعتماد به نفس و آرامش لازم را پیدا کند.
 

نکته مشخص در بازی پرسپولیس این است که در دو دیدار اخیر به ویژه در نیمه‌های اول از آن بازی‌های کوبنده قبلی خبری نبود، چرا؟

همانطور که گفتم یک بخش کار مربوط به همین تعطیلی می‌شد. بالاخره استرس هم روی روح و روان و تمرکز تاثیر می‌گذارد. اگر این فشارها نباشد راحت‌تر تصمیم‌گیری می‌کنیم. برانکو مربی بزرگ و کارش ستودنی است. او در این مدت هیچگاه نیامد تقصیرها را به گردن بازیکن بیندازد. تحت فشار‌ها مرتب مسیرش را عوض نکرد و حرفه‌ای‌گری خود را به شکل‌های مختلف نشان داده است. مطمئن باشید با کسب چند پیروزی هیچ تیمی جلودار ما نخواهد بود. این حرف را از روی احساسات و غرور نمی‌گویم بلکه واقعیت تیم ما است. متاسفانه در این فصل به طور مرتب مشکلاتی داشتیم. مثلا دیر اضافه شدن بعضی نفرات که بالانس بدنی تیم را خراب کرد. بعد هم با محرومیت و مصدومیت روبرو بودیم.

 این روزها این شائبه در ورزشگاه‌ها مطرح می‌شود که تیم‌های شهر خاصی تحت حفاظت هستند و بعضی هم اخطار به مکانی و اخراج سختگیرانه طارمی را با این موضوع مرتبط می‌دانند

به عنوان یک بازیکن چنین احساسی داری؟

این مساله به قدری برای من عجیب است که نمی‌توانم آن را باور کنم. یعنی با وجود تمام مسائلی که روی می‌دهد، نمی‌خواهم آن را باور کنم. چون اگر اینطور باشد واقعا انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند. من هنوز با خودم کلنجار می‌روم و این مسائل را باور نکرده‌ام. یکسری اتفاقات روی می‌دهد که باور و فکر شما را به این سمت، سوق می‌دهد ولی ترجیح می‌دهم همه آنها را نادیده بگیرم. با خودم می‌گویم، مگر ممکن است کسانی پیدا شوند که برای چنین کاری برنامه‌ریزی کنند؟ مگر می‌شود احساسات و حق 40 میلیون نفر را نادیده گرفت و کاری کرد که پرسپولیس نتیجه نگیرد؟ هر چند هر اتفاقی روی می‌دهد علیه این باور است ولی این سوالات باعث می‌شود با خودم بگویم نه، حتما همه اینها، اتفاقی است. اصلا در فکر من نمی‌گنجد یک داور بخواهد به عمد کاری کند که یک تیم مثلا بازی را واگذار کند یا برای دیدار بعدی خود تضعیف شود. اگر یک روز به این باور برسم که اشتباه می‌کردم باید به حال فوتبال گریه کرد. من دوست ندارم به کسی چنین تهمتی بزنم. چون اگر یک روز چنین باشد، آن روز باید فوتبال را جمع کرد. اصلا چطور ممکن است کسی حق 40 میلیون نفر هوادار را ناحق کند و یک جایی در زندگی خود تاوان ندهد.

با تمام حرف‌هایی که مطرح می‌شود و باوری که داری، کدام تیم را برای مرحله بعد ترجیح می‌دهی؟

ما در بازی قبل ذوب آهن را اسیر خودمان کرده بودیم ولی آنها روی دو موقعیت دو گل زدند. از نظر فنی سوار بازی بودیم، پس اینطور نیست که از این جهت نگران باشیم. حتی به خاطر آنکه یحیی گل محمدی را دوست دارم و برای جبران بازی قبل، دوست دارم ذوب آهن بالا بیاید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  بازگشت سجاد به گلزنی پیش از نبرد با پرسپولیس
  رسانه قطری: منتظر شکست پرسپولیس نباشید!
  خط‌کشی نیم متری روی پای ستاره پرسپولیس!
Wink شجاع مقابل پرسپولیس نیمکت‌نشین می‌شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان