امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایرانیان به «مرگ بر اسرائیل» اعتقادی ندارند!

#1
دستاوردی از حضور رسانه‌های معارض در ایران

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جاسوسی که با مجوز آمد: ایرانیان به «مرگ بر اسرائیل» اعتقادی ندارند!

مجوز سفر به خبرنگاران رسانه‌های معارض به خصوص نشریه فوروارد، روزنامه یهودیان آمریکا به‌عنوان یک روزنامه حامی اسرائیل، یک اتفاق غیر معمول بود که نه تنها اعتراض فعالان فرهنگی داخلی را به همراه داشت، حتی تعجب رسانه‌های معارض را نیز به دنبال داشت.
 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«ایران با دادن مجوز به رسانه‌های خارجی به دنبال جلب توجه یهودیان آمریکا است» ؛ عنوان مطلبی بود که درخصوص این موضوع در حلقه وصل منتشر شد. در این مطلب به بازخورد داخلی و خارجی این اقدام پرداخت شد و مراتب اعتراض فعالان فرهنگی به صدور مجوز تهیه خبر برای لاری کوهلر، خبرنگار Jewsih Daily Forward بیان شد.

ایرانیان به «مرگ بر اسرائیل» اعتقادی ندارند! 1
اکنون که اولین گزارش این خبرنگار منتشر شد، شاید مسئولان دولتی متوجه علت اعتراض فعالان فرهنگی انقلاب شوند و به این نتیجه رسیده باشند که رسانه‌های معارض که با هزینه‌های هنگفت دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند، نیت و قصد جز براندازی و توطئه علیه انقلاب اسلامی ندارند.
رادیو صدای اسرائیل در گزارشی بیان کرد، خبرنگار مهم ترین روزنامه یهودیان آمریکا که در روزهای گذشته با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایران سفر کرده بود تا به تهیه گزارش از ایران اقدام کند، در نخستین گزارشی که در باره این سفر منتشر کرده است، به تمجید از شور و ایستادگی ایرانیان و بویژه جوانان زبان گشوده و نوشته است که با وجود ادعای یک حکومت خودکامه در این کشور، مردم رژیم را عقب رانده و آن را وادار به پذیرش برخی از خواسته‌های ملت کرده‌اند.
ایرانیان به «مرگ بر اسرائیل» اعتقادی ندارند! 1
رادیو دولتی رژیم اشغالگر قدس به نقل از لاری کوهلر گفت: حکومت ناچار است که صدای انتقاد کردن‌های فزاینده مردم را تحمل کند به گونه‌ای که مردم و بسیاری از جوانان در ملاء عام از حکومت و شیوه‌های حکومتمداری و سیاست‌های آن انتقاد می‌کنند و بر خلاف شعارهایی که در غرب علیه جامعه ایران نیز به گوش می‌رسید و کلیشه‌هایی که از مردم ایران ترسیم می‌گردد، وی جامعه ایران را پویا و رفتار مردم را کاملا بر خلاف ارزش‌هایی دیده است که حکومت آن را رسما تبلیغ می‌کند.
روزنامه نیویورک تایمز نیز که در بزرگ ترین شهر یهودی‌نشین آمریکا منتشر می‌شود، ضمن استقبال از نخستین گزارش این خبرنگار صهیونیستی، در گزارشی درباره سفر خبرنگار روزنامه «جوییش دیلی فوروارد» به تهران می‌نویسد، این خبرنگار تاکید کرده است که شعارهایی که از رژیم شنیده می‌شود، شعارهای زبانی است و مردم ایران با آن همراه نیستند و بویژه کسی از مردم ایران را ندیده است که برای نابودی اسرائیل در راستای شعار حکومتی «مرگ بر اسرائیل» بخواهد اقدام کند و او دلایل ناچیزی که نمایانگر هدف جمهوری اسلامی انهدام اسرائیل است، به دست آورده است.
ایرانیان به «مرگ بر اسرائیل» اعتقادی ندارند! 1
این روزنامه آمریکایی همچنین به نقل از این خبرنگار یهودی تاکید کرده است که حتی در میان روحانیون و مقامات مهم سیاسی از سیاست‌های حکومت ایران در ارتباط با اسرائیل که به نزاعی عمیق مبدل شده است، به سختی انتقاد می‌شود و ایرانیان عادی نیز می‌گویند نه تنها علاقه‌ای به ستیز با اسرائیل ندارند بلکه زندگی عادی و تامین معیشت خودشان برایشان اهمیت دارد.
این نشریه آمریکایی نوشت: در حالی که درباره دولت اسرائیل و سیاست آن دولت درباره فلسطینیان شدیداً انتقاد و اعتراض می‌کنند چند تن از رهبران بلندپایۀ مذهبی به طور خصوصی به این روزنامه‌نویس گفته‌اند که موافق ایجاد دو کشور در خاک فلسطین می‌باشند.
روزنامه انگلیسی گاردین هم ضمن خرسندی از گزارش لاری کوهلر اِسِس خبرنگار نشریه فوروارد Forward نوشت: کوهلر نخستین خبرنگار یک نشریه یهودی حامی اسرائیل است که از زمان انقلاب 1979 در تهران گذرنامه سفر به این کشور را دریافت کرده است.
ایرانیان به «مرگ بر اسرائیل» اعتقادی ندارند! 1
روزنامه گاردین در گزارشی به قلم آماندا هولپوچ نوشت: در حالی است که تنها یک ماه تا رأی گیری اعضای کنگره آمریکا درباره توافق نامه هسته‌ای ایران باقی مانده است. کوهلر در مقاله‌ای نوشت زمانی که در ایران بود سخنانی در مخالفت شدید با سیاست‌های رسمی ایران علیه اسرائیل شنیده است. او نوشت: «فراتر از مطالب کلیشه‌ای که درباره دولت اسلامی فاشیست می‌شنیدم، دریافتم که در این کشور یک نوع پویایی بین دولت مذهبی و مردمی که اغلب در مقابل آن مقاومت می‌کنند و آن را نادیده می‌گیرند؛ وجود دارد.»
این نشریه دولتی انگلیسی به نقل جین ایسنر، سردبیر نشریه فوروارد افزود: کوهلر اِسِس سال‌ها برای دریافت گذرنامه ایران تلاش کرده بود و زمانی که کوهلر ویزای ایران را دریافت کرد، این روزنامه مشتاق بود گزارش‌هایی درباره موضوعات مهم در جامعه یهودیان همانند تأثیر توافق نامه هسته‌ای 14 ژوئیه و نقش ایران در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) منتشر کند. ما برای تأیید شک و تردید‌های خود گزارش نمی‌کنیم بلکه گزارش می‌دهیم تا روشن شویم.
گاردین نوشت: کوهلر اسس قبل از انقلاب 1979 در ایران، چند سالی در این کشور زندگی کرده بود، زمانی که به عنوان معلم زبان انگلیسی در ایران فعالیت می‌کرد.
در ادامه گزارش این رسانه معارض آمده است: در حالی که مسئولان نشریه فوروارد نمی‌دانند چگونه این تحولات بر روند دریافت گذرنامه از سوی کولر اسس تأثیر گذاشتند اما ایسنر گفت به آنها گفته شد نامه‌ای که یکی از اعضای جامعه یهودیان در ایران در حمایت از این امر نوشته شده بود، بسیار موثر بوده است.
ایسنر در مطلبی در نشریه فوروارد به خوانندگان آن اطمینان داد که بحث‌ها در ارتباط با توافق هسته‌ای پیشنهادی به ایران «برای یهودیان آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.» او گفت، این روزنامه هیچ دستورالعملی ندارد «مگر آن که مطالبی حساس را با دقت و بر اساس واقعیت بازگو کند.» کوهلر اسس می‌بایست تأییدیه دولت را دریافت می‌کرد، اما گفت که می‌توانست مطالب و موضوع مصاحبه‌هایش را خودش انتخاب کند.
ایسنر گفت، به نظر نمی‌رسید دولت دسترسی کوهلر را به افراد مورد مصاحبه اش محدود کرده باشد و او به بخش‌های مختلف این کشور سفر کرد و تا جایی که می‌توانست با مردم مصاحبه کرد.
سردبیر نشریه فروراد تأکید کرد:‌ «من و بسیاری از ما مشتاق درک بهتری از ایران هستیم و هیچ راهی وجود ندارد مگر آن که فردی در ایران داشته باشید که می‌تواند سوالات دشواری از مردم بپرسد و با هر کسی از آیت الله‌های عظمی گرفته تا قصاب و پیش‌خدمت گفت‌وگو و تلاش کند به برداشتی از احساسات آنها برسد.»
ایرانیان به «مرگ بر اسرائیل» اعتقادی ندارند! 1
سردبیر نشریه فوروارد همچنین گفته است: «برای ابراز اطمینان از امنیت کوهلر اسس، مقامات نشریه فوروارد منتظر ماندند تا او به آمریکا باز گردد و سپس اعلام کردند او در حال تهیه گزارش در ایران بوده است. نخستین گزارش او در حال ترجمه به زبان عبری است و روز جمعه منتشر خواهد شد».
گفتنی است روزنامه «جوییش دیلی فوروارد» برای تهیه گزارش از ایران 20 روز مجوز گرفته بود که این ویزای کاری برای مهم‌ترین روزنامه یهودیان آمریکا از هر رسانه دیگر غربی در دوره اخیر طولانی‌تر است.
لازم به ذکر است لاری کوهلر خبرنگار اعزامی به ایران که نزدیک به شصت سال سن دارد، اندکی قبل از انقلاب ایران، دو سال در شیراز و اصفهان تدریس و زندگی کرده بود و ایران برای وی آشنا بوده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیت‌الله نوری‌همدانی: نیمی از مساجد کشور امام جماعت ندارند/ لزوم فعالیت مسجد در شبانه
  کدام روزه‌ها کفاره ندارند؟
  رویارویی مسالمانان با ایرانیان
  هیات حاکمه اسرائیل و معضلی به نام یهودیان ارتدوکس
  نظر امام محمد باقر درباره ایرانیان منتظر/پاسخ قاطع کودک چهارساله به یزید
  امام ندارند و...............
  فلسطینی ها هدیه ایرانیان را آتش زدند!
  چرا «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»؟!
  10دروغ بزرگ رسانه‌ای درباره اسرائیل غاصب
  پپسی و اسرائیل ...

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان