امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انویدیا خود تشریح می‌کند: Pascal سال 2016، Volta سال 2018

#1
همه ما به خوبی می‌دانیم معماری آتی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا Pascal نام دارد و با بکارگیری نسل دوم از حافظه‌های با پهنای باند بالا HBM، برای غلبه بر ارتش سرخ سال 2016 روانه میدان نبرد می‌شود. اما معماری پس از Pascal با اسم رمز Volta چگونه خواهد بود؟

انویدیا خود تشریح می‌کند: Pascal سال 2016، Volta سال 2018 1
سال 2018 شاهد رقابتی سخت میان تیم سرخ و سبز آنهم با پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر حافظه‌های HBM خواهیم بود، چرا که انویدیا رسماً اعلام داشته معماری Volta، دو سال پس از عرضه Pascal در سال 2016، روانه بازار می‌شود. آنطور که پیداست انویدیا در ژاپن نقشه راه جدیدی را عرضه کرده است و شایعات پیشین را تایید می‌کند و سال 2016 معماری Pascal و در سال 2018 معماری Pascal از راه می‌رسند. 
همانطور که می‌دانیم، پردازنده‌های آتی انویدیا با خط تولید دوست دیرینه انویدیا، TSMC و با فناوری FinFET و لیتوگرافی 16 نانومتری تولید می‌شوند. پیش‌تر تصور می‌شود که معماری Volta سال 2017 از راه برسد اما اکنون می‌دانیم که یک سال به تعویق افتاده و به 2018 موکول شده است. 
در حال حاضر جزئیات زیادی نسبت به معماری Pascal در دست نیست، بجز آنکه می‌دانیم پردازنده‌ای از این نسل با اسم رمز GP100 به نسل دوم از تراشه‌های حافظه HBM مجهز خواهد بود و حداقل تا دو برابر حافظه بیشتری را نسبت به محصولات مبتنی بر HBM رقیب ارائه می‌کند. به گفته وب سایت Wccftech؛ این پردازنده متشکل از 17 میلیارد ترانزیستور است و پهنای باند حافظه‌ای نزدیک به یک ترابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند. 
در نبود جزئیات رسمی، بدون شک آنچه که گفته می‌شود صرفاً گمانه زنی است، در همین حال می‌دانیم معماری Pascal با فناوری NVLINK ارائه می‌شود و با بکارگیری فیبر نوری، 5 تا 10 برابر شکاف‌های توسعه PCIe فعلی، پهنای باند را ممکن می‌کند. به عبارتی دیگر گلوگاه فعلی میان پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی رده بالا از میان برداشته می‌شود و دیگر محدودیتی وجود نخواهد داشت. NVLINK امکان ارتباط میان چندین پردازنده را در داخل یک بلاک HPC به منظور دست یابی به کارایی بالا‌تر ممکن می‌سازد. 
با ارائه چنین فناوری نوینی به بازار مصرف کنندگان در سال 2016، آنچه که Volta پس از Pascal به ارمغان می‌آورد؛ مطمئناً دیدنی و البته یک معما خواهد بود. همه این‌ها در حالی است که طبق خبرهای جدید و برخلاف شایعات پیشین، سامسونگ در کنار SK Hynix تامین کننده تراشه‌های HBM2 برای محصولات پیش روی انویدیا است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ρυяρℓє_ѕку
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قدرت کارت گرافیک 500 دلاری RTX 2070 SUPER انویدیا معادل پلی استیشن 5 است؟
  انویدیا رقیب را دست کم گرفته بود
  کاهش قیمت 20 درصدی کارت‎های GTX 980 ،GeForce GTX 980 Ti و 970 توسط انویدیا
  تراشه GP100 انویدیا زیر ذره‎بین، معماری پاسکال را بهتر بشناسید
  معرفی تجهیزات شبکه جدید لینک‌سیس در CES 2016
  ستاره قطبی، مقصد بعدی AMD در سال 2016
  یورش چینی‌ها باعث کمبود و افزایش قیمت کارت‌های گرافیک انویدیا شده است
  GDDR6 کنار کشید؛ سال 2016 منتظر کارت‌های گرافیک با حافظه GDDR5X باشید
  شایعه: کارت گرافیک GeForce GT 930 با قیمت 60 دلار اوایل 2016 عرضه می‌شود
  یک خبر بد برای گیمرهای ایرانی: دریافت درایورهای جدید انویدیا سخت‎تر می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان