امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

غذاهای مفید برای تقویت حافظه

#1
یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار برای داشتن مغزی شاداب و سالم داشتن حافظه قوی می باشد. یکی از راه های تقویت حافظه خوردن مواد غذایی موثر در این زمینه می باشد.


پژوهشگران دریافتند اگر به دنبال بهتر کردن حافظه و بهبود تمرکز خود هستید راه حل آن ممکن است در نوع برنامه غذایی ونحوه تغذیه در شما باشد. با توجه به تحقیقات اخیری که انجام شده است شواهدی وجود دارد که نشان می دهند اجزای خاصی از سبزیجات، میوه ها، غلات، و انواعی از ماهی ها می توانند خطر از دست دادن حافظه را در سنین بالا کاهش دهند.

پس می توان با انتخاب یک رژیم غذایی صحیح وسالم باعث تقویت حافظه شد.مواد غذایی موثر در بهبود عملکرد حافظه و مغز عبارتند از:

تخم مرغ:

زرده تخم مرغ منبع غنی از کولین است که این ماده یک نوع ماده مغذی از خانواده ویتامینBمیباشد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که از مواد غذایی حاوی کولین بیشتر مصرف می کنند امتیازات بالاتری رادر آزمون های حافظه ی کلامی وبصری دریافت می کنند. کولین همچنین در کاهش سطح میزان خونی که میتواند باعث بیماری های قلبی ،سرطان و زوال عقلی شود مفید است. پس همواره سعی کنید که تخم مرغ را بیشتر در وعده صبحانه خود جای دهید.

انواع توت ها:

توت ها با داشتن آنتوسیانین ها، فیتوکمیکال های قدرتمندی در زمینه تقویت حافظه به شمار می آیند پس می توان با مصرف تمشک، زغال اخته ،توت فرنگی همراه با ماست و یا غلات ویا نان های شیرینی باعث تقویت عملکرد مغز شد.

گل کلم و بادام زمینی:

سیتی کولین ها که یک نوع ماده طبیعی هستند با مصرف گل کلم و بادام زمینی در دسترس سلول های بدن قرار می گیرند. این دو ماده غذایی هر دو از منابع کولین می باشند که در مغز تبدیل به سیتی کولین ها می شوند.وجود حداقل ۵۰۰ میلی گرم از مکمل سیتی کولین در روز (که با مصرف ۱۶ میلی گرم بادام زمینی در روز برای مردان و ۱۴ میلی گرم در روز برای زنان ویا مصرف روزانه یک کلم متوسط بصورت خام ویا یک ونیم گل کلم به صورت آب پز تامین می شود) کمک بسیار زیادی به تقویت میزان انرژی ذهن می کند.

ماهی:

مطالعات نشان می دهند که از خواص مهم اسید چرب امگا ۳ تقویت حافظه می باشد که در نوع خاصی از ماهیان مانند ماهیان آزاد ،ساردین ، ویا شاه ماهی وجود دارد. خوردن این نوع از ماهی ها در یک روز از هفته نقش بسیار مهمی در جوان نگه داشتن فکر و حافظه شما دارند.

قهوه:

محققان دریافتند که مصرف قهوه به دلیل داشتن کافئین نقش بسیار مهمی در بهبود مهارت های حافظه، زمان واکنش و عملکردنورون ها دارد.

چغندر:

تحقیقات نشان می دهند که نیترات طبیعی موجود در چغندر باعث بهبود تمرکز افراد می شوند، همانطور که افزایش سن باعث کاهش جریان خون می شود ، می تواند باعث کاهش سطح توانایی مغز شود اما تحقیقات نشان می دهند نیترات می تواند باعث گشاد شدن عروق خونی و بهبود جریان خون در مغز شود که باعث بهبود عملکرد مغز می شوند.البته باید توجه داشت که میزان بالای نیترات در بدن با تبدیل به نیتروزآمین قابلیت سرطان زایی را در گونه های مختلف جانوری بوجود می آورد.

میزان آب موجود در مغز:

مطالعات اخیر نشان می دهند که حتی از دست دادن میزان کمی از آب بدن می تواند باعث کاهش انرژی ذهن و اختلال در عملکرد مغز شود. بنابراین هرفرد بایستی در طول روز حداقل ۴لیتر آب (حدود ۸ لیوان) مصرف نماید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا خواص آبغوره برای لاغری مفید است ؟
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  تقویت چشم با تغذیه ای کاملا گیاهی
  آموزش بالایام یا یوگای ناخن برای تقویت موی سر
  حرکات مفید یوگا برای افراد مبتلا به دیابت
  فواید سلامتی غذاهای تند چیست؟
  ماسک جلبک دریایی برای مو | رشد، تقویت و بازسازی موها
  تقویت ارنج دست.
  ارده و عسل، دوستِ خوشمزه خانم‌ها خواص ارده و عسل تسکین دردهای عادت ماهانه، تقویت قوای
  اثر منفی مصرف غذاهای ناسالم بر یادگیری کودکان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان