امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توضیحات دانشگاه علامه درباره ادعای یک اخراج

#1
توضیحات دانشگاه علامه درباره ادعای یک اخراج 1


معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی با رد ادعای چند تن از دانشجویان این دانشگاه، در خصوص جایگزینی شورای رابطین با شورای صنفی، توقیف یک نشریه دانشجویی و اخراج یک روزه‌ی یک دانشجو در روز جشن دانشجویان جدیدالورود، درباره اتفاقات رخ داده در این روز توضیحاتی بیان کردند.



یکی از دانشجویان این دانشگاه در تماسی با ایسنا در ابتدا با اشاره به انتشار نشریه دانشجویی «سیاه مشق» توسط چند تن از دانشجویان رد صلاحیت شده انتخابات اخیر انجمن‌اسلامی دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبایی در تاریخ 9 خرداد با درخواست انتشار نشریه دانشجویان موافقت و مجوز اولین دو هفته نامه دانشگاه علامه به اسم «سیاه مشق» با موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را صادر کرد. همچنین قرار بر این شد که اولین شماره این نشریه بین دانشجویان جدیدالورود امسال پخش شود، در همین راستا دو تن از دانشجویان یک روز قبل از جشن ورودی به معاونت فرهنگی رفته و مجوز حضور در جشن و پخش نشریه را از معاونت فرهنگی اخذ کردند.



وی با بیان اینکه یکی از مطالب نشریه انتقاد به عملکرد معاونت دانشجوئی دانشگاه بود، اظهار کرد: اما متاسفانه چند دقیقه بعد از پخش نشریه، با ناامید کردن دانشجویان جدید از مسئولان دانشگاه، از توزیع نشریه جلوگیری و حتی فردی که مشغول پخش نشریه بود از دانشگاه اخراج یک روزه شد و همچنین نشریه از طرف حراست و معاونت فرهنگی تهدید به توقیف شد هرچند اکنون ادعا دارند که تهدیدی صورت نگرفته است.



این دانشجو در عین حال با اشاره به برخی مشکلات صنفی دانشگاه از جمله نبود شورای صنفی از برخی شنیده‌ها مبنی بر برنامه معاونت دانشجویی برای انحلال شورای صنفی و تشکیل شورای رابطین که اعضای آن توسط دانشگاه تعیین می‌شود، ابراز نگرانی کرد.





شورای رابطین جایگزین شورای صنفی نیست



دکتر صحرایی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با رد این ادعاها و شنیده ها، به ایسنا گفت: شورای رابطین جایگزین شورای صنفی نیست و من این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم. آیین نامه شورای صنفی در وزارت علوم در حال اصلاح است و در این فاصله تعدادی به عنوان رابط با دانشگاه فعالیت می کنند.



وی به این سوال که چرا انتخابات شورای صنفی بر اساس آیین نامه قبلی صورت نمی‌گیرد، پاسخ داد: آیین‌نامه نیاز به اصلاح دارد و در دانشگاه‌های دیگر هم فعلا انتخابات برگزار نمی‌شود. ضمن آنکه برای انتخاب رابطین نیز به همه دانشجویان اعلام می‌شود تا افرادی که علاقه به همکاری دارند اسامی خود را اعلام کنند.





هیچ دانشجوئی از دانشگاه اخراج نشده است



دکتر غلامرضا ذکیانی، معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی نیز به تشریح حاشیه‌های رخ داده در جشن دانشجویان جدید پرداخت و با تاکید بر اینکه نشریه توقیف و حتی تهدید به توقیف نشده است، به ایسنا گفت: روز جشن باید از حدود 3000 دانشجو استقبال می‌کردیم و برای این امر سالن تربیت بدنی که حداکثر ظرفیت آن 2500 نفر بود را آماده کردیم و امکان نداشت به دانشجویان غیر جدیدالورود هم اجازه ورود داده شود.



وی ادامه داد:در آن روز غرفه در اختیار همه نشریات، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های سیاسی و... گذاشته و قرار شد همه فعالیت‌ها داخل غرفه‌ها صورت بگیرد. دانشجویان دوهفته‌نامه سیاه مشق هم درخواست غرفه کرده بودند.

معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی بااشاره به اینکه به همه دانشجویان اعلام شد که نشریات خود را فقط در غرفه پخش کنند، افزود: متاسفانه این دوستان بدون هماهنگی نشریه سیاه مشق را بین جمعیت پخش کردند. وقتی این شرایط ایجاد شد من شخصا حاضر شدم و اعلام کردم پخش این نشریه در این روز متوقف شود اما از شنبه امکان پخش آن وجود دارد.



معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی همچنین با رد ادعای اخراج دانشجو، افزود: متاسفانه علیرغم درخواست و تذکر دانشگاه، دو فردی که نشریه سیاه مشق را پخش می کردند، مقاومت نشان دادند که از آن ها خواسته شده به خارج دانشگاه بروند، ولی هیچ دانشجویی اخراج نشد.

انتهای پیام
توضیحات دانشگاه علامه درباره ادعای یک اخراج 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  نکته‌هاي مهم [درباره‌ي درس خواندن در ساعت‌هاي مختلف]
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  چند نکته مهم درباره امتحانات نهایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان