امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تعامل دانشگاه‌ها با شهرداری دچار مشکل است

#1
تعامل دانشگاه‌ها با شهرداری دچار مشکل است 1


معاون مالی اداری و مدیریت منابع دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تعامل دانشگاه‌ها با شهرداری دچار مشکل است اظهار کرد: مصداق این امر بحث عوارض است که دانشگاه‌ها نباید عوارض پرداخت کنند اما شهرداری پیگیر این امر است.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدحسین گلدان ساز در گردهمایی معاونین اداری مالی و منابع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با تاکید بر اینکه انتظار جامعه از دانشگاه‌ها برطرف کردن نیازهای نسل جوان است افزود: برای برآورده کردن این نیاز زیرساخت‌هایی لازم است اما زیرساخت‌های دانشگاه ها عمدتا آموزشی بوده، درحالیکه اکنون نیاز جدی این است که دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات جامعه پیش روند.



وی با بیان اینکه برای این امر مدیریت توانمند باید حاکم باشد افزود یکی ابزارهای مهم در مدیریت مسائل بودجه است. آموزش عالی سهم واقعی خود را از بودجه عمومی کشور دریافت نمی‌کند. از طرف دیگر بخشی از درآمدهای دانشگاه‌ها باید از طریق خیرین تامین شود که این کار در حال انجام است. برای این امر باید یک رابطه متقابل بین خیرین و دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.



معاون مالی اداری و مدیریت منابع دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به وضعیت اساتید دانشگاه‌ها اظهار کرد: نیروهای قراردادی در دانشگاه‌ها بهینه سازی نشده‌اند در همین راستا در دانشگاه تهران چند اقدام برای ساماندهی نیروهای انسانی انجام شده است. با وجود اینکه تعداد نیروهای انسانی در دانشگاه‌ها افزایش یافته است به دلیل اینکه به آموزش ضمن خدمت توجهی نشده کارکنان به دنبال تحصیل در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف روی آوردند که باید این امر ساماندهی شود.



در همین راستا در دانشگاه تهران مصوبه‌ای از سوی هیات امنا تصویب شده که طبق آن برای کارکنان کف و سقفی از نظر مقطع تحصیلی در نظر گرفته شده و آن به این صورت است که این کارکنان حداقل باید دارای مدرک کاردانی و حداکثر کارشناسی باشند.



گلدان ساز ادامه داد: تقاضا این است که بخشی از نیروهای قراردادی تبدیل به نیروهای پیمانی شوند. با وجود اینکه اکنون تعداد نیروها بسیار زیاد است اما در مواردی نیاز به نیروی کارشناسی است.



تعامل دانشگاه‌ها با شهرداری دچار مشکل است



وی در ادامه با تاکید بر اینکه تعامل دانشگاه‌ها با شهرداری دچار مشکل است اظهار کرد: مصداق این امر بحث پرداخت عوارض است. دانشگاه‌ها نباید عوارض پرداخت کنند اما شهرداری پیگیر اخذ عوارض از دانشگاه‌ها است.



معاون مالی اداری و مدیریت منابع دانشگاه تهران با بیان اینکه انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی و جامعه از دانشگاه‌ها این است که خود را در جامعه نشان دهند اظهار کرد: اما این امر با این وضعیت مالی دانشگاه‌ها امکان پذیر نیست و برای ایجاد ساختار استفاده از بخش خصوصی یک تقاضای جدی است. از طرف دیگر فرسودگی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌ های بزرگ بی‌حد و حصر است و در این امر به همه دانشگاه‌ها مخصوصا دانشگاه‌های بزرگ باید توجه ویژه‌ای شود.



همچنین در این مراسم رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه آینده نگری در حاکمیت و اداره امور بحث مهمی است افزود: افرادی که می‌خواهند آینده نگری کنند باید انسان‌های عالمی باشند و از افق آینده نکات روشن استخراج کنند.



دکتر امیرحسین تهرانچی با اشاره به رتبه بندی دانشگاه‌ها در سطح جهان اظهار کرد: تا صحبت از رتبه بندی می‌شود ذهن ما به طرف مسائل آموزش و پژوهشی می‌رود در صورتی که از میان 13 شاخه سه شاخص درآمدهای پژوهشی درآمدهای سرانه هر دانشجو در آموزش و نسبت درآمد پژوهشی به اعضای هیات علمی مستقیما به عبور مالی مربوط است.



وی با بیان اینکه آموزش عالی برای پیشرفت و آینده کشور است افزود: دانشگاه هم محیط آموزشی و هم آموزش محیطی برای دانشجویان است. دانشگاه مکانی نیست که صرفا به مسائل آموزشی، فرهنگی، پژوهشی بپردازد بلکه اگر می‌خواهیم آینده کشور سازمان اداری داشته باشد باید این امر را از دانشگاه‌ها آغاز کنیم.



رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها دارای نقش چند وجهی هستند اظهار کرد: باید بررسی شود که قوانین مالی و اداری در راستای نقش چند وجهی تحول یافته است یا خیر. متاسفانه ما هنوز در قالب یک دانشگاه آموزشی فرو رفته‌ایم و سازمان اداری مالی هنوز تحول نیافته است.



انتهای پیام
تعامل دانشگاه‌ها با شهرداری دچار مشکل است 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  با صورت سوالات عربی مشکل دارید؟_تیتر سوالات ٢_ عربی کنکور
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان