امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عربستان: تهران شایسته این نیست که به ما پند و اندرز دهد

#1
عربستان: تهران شایسته این نیست که به ما پند و اندرز دهد 1
عربستان: تهران شایسته این نیست که به ما پند و اندرز دهد / ما در برگزاری حج موفق بوده ایم، اجازه نمی دهیم تهران در این مورد علیه ما سخنرانی کند
 نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل با تکرار ادعاهای کشورش درباره ایران و فرافکنی درباره فاجعه منا، گفت: عربستان به ایران اجازه نخواهد داد از حادثه منا برای تحقق اهداف سیاسی بهره برداری و سوء استفاده کند.
پایگاه اینترنتی روزنامه الریاض چاپ عربستان سعودی در شماره امروز خود به قلم احمد حسین الیامی نوشت: عبدالله بن یحیى المعلمی نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد در مصاحبه با این روزنامه گفت: موضع عربستان سعودی ثابت و معروف است و متاثر از اقدامات ایران در مسائل مختلف نیست.
 
 
وی در این مصاحبه افزود: از مهمترین عوامل که برجسته شده، اجازه ندادن به ایران برای سوء استفاده از حادثه دردناکی است که برای حجاج بیت الله الحرام در مشعر منا اتفاق افتاده است.. یعنی جلوگیری از سوء استفاده ایران از این مساله برای تحقق اهدافی سیاسی و همچنین اجازه ندادن به این کشور برای معامله بر سر خون قربانیان و تفسیر و تاویل این مسئله و صحبت از مسئولیت عربستان مد نظر بوده است.
وی مدعی شد: عربستان سعودی از میزان و اندازه مسئولیت خود مطلع است و به این مسئولیت افتخار می کند و در گذشته در طول دهها سال مراسم حج را با موفقیت تمام برگزار کرده بنابراین نمی توانیم بپذیریم که ایران یا هر کس دیگری درباره این مساله صحبت وسخنرانی کند چرا که پرونده ایران به گونه ای است که تهران را شایسته ارائه پند واندرز و درس دادن به دیگران در این زمینه نمی داند.
وی افزود: به شیوه معمول، عربستان سعودی اعلام کرده که برای انجام تحقیقات در این حادثه، شناسایی علت ها و همچنین مجازات مقصران حادثه در صورت وجود مقصر، و اعلام نتیجه آن به صورت شفاف اقدام خواهد کرد.

نماینده عربستان در سازمان ملل درباره محور بحث ها درباره یمن در نشست جدید مجمع عمومی سازمان ملل با حضور عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری این کشور گفت: این مناسبت خوبی برای بحث درباره موضوع یمن با حضور عبدربه منصور هادی بود و همه طرفها در این زمینه بر ضرورت پایبندی کامل به قعطنامه 2216 سازمان ملل که مبتنی بر ضرروت عقب نشینی حوثی ها از پایگاههای اشغال شده در صنعا و دیگر شهرها و استانهای یمن و تحویل نهادهای دولتی به دولت قانونی و به زمین گذاشتن سلاح و آزادی زندانیان سیاسی بازداشت شده است، تاکید داشتند.
نکته دومی که توافق گسترده ای درباره آن وجود داشت، ضرورت آغاز گفتگوی سیاسی میان طرف های مختلف یمنی و عربستان سعودی بوده است برای اینکه عملیات نظامی بالاخره در دوره ای باید با فرایندی دیپلماتیک که نتیجه اقدام نظامی را منعکس کند، به پایان برسد .همچنین باید به راه حل های مناسبی دست پیدا کرد که به همه طرف ها اجازه دهد تا به سمت تلاش مشترک وسازنده برای خدمت به یمن و در جهت تامین منافع و آینده این کشور حرکت کنند .
مساله سوم که بر روی آن اجماع زیادی بود، ضرورت افزایش کمک های انساندوستانه و اجازه ورود این کمک ها به همه مستحقان به کمک، و برداشتن موانع فراروی آن و هماهنگی میان نهادهای امدادی فعال در یمن بوده است.
المعلمی درباره اوضاع سوریه بویژه پس از ورود روسیه به این مساله مدعی شد: ما در این زمینه ، نگرانی عمیق خود را در قبال دخالت های روسیه اعلام کردیم و گفتیم اگر روسها واقعا آن طور که می گویند در صدد مقابله با داعش هستند، ائتلاف بین المللی متشکل از شصت کشور فعال شده و حملات هوایی به پایگاههای داعش را برعهده دارد و روسیه هم می توانست به این ائتلاف ملحق و در آن شریک شود. اما آنطور که مشخص است روسیه اهداف دیگری از دخالت نظامی در سوریه دارد به طوری که اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که نخستین بمباران این کشور که در چند روز گذشته صورت گرفته، علیه تشکیلات داعش نبوده بلکه مخالفان سوریه را در پایگاههایی که بر نیروهای نظام سوریه فشار وارد کرده بودند، هدف قرار داده است.
وی همچنین درباره برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل گفت: این اتفاق تاریخی و مهم را به فال نیک می گیریم. این دستاوردی نمادین و مهم است اما ما را از دستاوردی بزرگتر یعنی برافراشتن پرچم فلسطین در قدس، مسجد الاقصی و حرم مبارک، و در سرزمین های فلسطین پس از آزادسازی،بی نیاز نمی کند.
نبردی را که در سازمان ملل برای احقاق حقوق و برافراشتن پرچم فلسطین در سازمان ملل، داشتیم، نبردی مهم اما اقدامی نمادین است و ما را از اقدام برای تحقق پیشرفتی سیاسی که منجر به دستیابی ملت فلسطین به حقوق کامل در سرزمین شان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف شود، بی نیاز نمی کند.
الریاض نوشت: المعلمی همچنین درباره اقدامات جنایتکارانه کنونی اسرائیل علیه ملت بی دفاع فلسطین گفت: این حدیث شریف نبوی بر اسرائیل صدق می کند که اگر شرم نمی کنی، هر کاری می خواهی بکن ..آنها با همه جهان، با چهره ای که شرم و خجالت نمی شناسد، روبرو می شوند.

سربازان اسرائیلی، شبانه روز در حال اهانت به مسجد الاقصی هستند و نمازگزاران را از نماز در آن منع می کنند و در صدد تقسیم زمانی و مکانی حرم شریف هستند. پیش بینی می کنم که با مواضع قاطع ومشترک کشورهای عربی و اسلامی وهمکاری کشورهای بزرگ و دوست، اسرائیل از این اقدامات دست برخواهد داشت. طبعا همیشه باید هوشیار و مراقب بود تا اطمینان حاصل شود که اسرائیل از این تحریک آفرینی ها دست بر خواهد داشت.
پاسخ
 سپاس شده توسط esiesi ، Silver Sun
آگهی
#2
بلانسبت مردم ایران   گوه خوردی لاشی 


پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیج بچه پولدارا های تهران در اینستاگرام چه خبره ؟+ عکس ها
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  گرانترین لباس دنیا که پوشیدنی نیست ( عکس )
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
  فرود پلیکان غول پیکر در منزل مسکونی در تهران
Heart وقتی فیلم انفجار «فیلادلیفا» با شرق تهران جابجا می شود
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان