امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 3.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این همان دریای عجیبی است که در قرآن آمده است!! + عکس

#12
وب سایت AlaskaDispatch در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۳ در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقاله‌ای به قلم Ben Anderson نویسنده و پژوهشگر آلاسکایی تبار به توضیح این رویداد طبیعی پرداخت که به طور خلاصه چنین می‌گوید:
«این رویداد زمانی رخ می‌دهد که آب‌های مملو از رسوبات ناشی از آب‌شدن یخ‌ها یا رودخانه‌ها به آب‌های باز اقیانوس می‌ریزد و این دو جریان آب در خلیج باعث پدید آمدن چنین رویدادی می‌شود. عنوان جذابی که برای این عکس گذاشته شده با نام «محل اتصال دو دریا»، باعث شده است اشتباهاتی در توضیح این عکس پیش بیاید و گاهی نیز در کنار لینک‌ها و تصاویر دیگر گذاشته شود که مشهورترین آن مرتبط کردن این عکس با یک عنوان اشتباه به صورت «محل اتصال دریای بالتیک و شمال» است. اما عکس مشابهی که قبل‌تر و در سال ۲۰۰۷ منتشر شد باز هم از همین محل بود و توسط گروهی از پژوهشگران دریایی از جمله پروفسور Ken Bruland از دانشگاه کالیفرنیا با هدف بررسی نقش آهن در خلیج آلاسکا بود و اینکه آهن چطور می‌تواند به نقاطی از این خلیج برسد.
که چطور جریان‌های بزرگ و آرام از سواحل آلاسکا تا شعاع‌های صدکیلومتری خلیج آلاسکا می‌چرخند و پیش‌می‌روند. این جریان‌های متلاطم مقادیر زیادی از رسوبات یخی را با کمک رودخانه ۲۸۶ مایلی آلاسکا حمل می‌کند و به خلیج می‌ریزد و این جریان سنگین و پر رسوبات آب در مواجهه با آب اقیانوس در زمان‌های خاصی باعث پدید آمدن این منظره شده که کاملا موقتی است و پس از مدتی آب‌ها با هم مخلوط می‌شوند. ضمنا این مرز هیچگاه ثابت نبوده و بر اثر جریان آب و میزان رسوبات در زمان‌های مختلف محل آن تغییر می‌کند و یا کلا ناپدید می‌شود. ضمنا فقط جریان رودخانه نیست که این رسوبات را وارد خلیج می‌کند بلکه وزش بادهای سنگین نیز در این منطقه از دیگر عوامل انتشار رسوبات به داخل خلیج آلاسکاست.»
پاسخ
 سپاس شده توسط saeedrajabzade ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: این همان دریای عجیبی است که در قرآن آمده است!! + عکس - mr.destiny - 25-07-2015، 12:46

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یکی دو آیه از قرآن
  تفسیر های قرآن
Star نکاتی مهم که باید درباره قرآن بدانید
  قرآن و تحریف
  فایل تحت وب کتاب قرآن به ترجمه فارسی
  استفاده از قرآن و سنت در راستای ساخت جامعه قرآنی ضروری است
  ترتیب و چینش سوره های قرآن بر چه اساسی است؟
  برابری زنان و مردان در قرآن کریم
  برده داری در قرآن و اسلام
  چرا خداوند در قرآن كريم به عصر، سوگند ياد كرده است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان