امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خانه‌های آینده چه تكنولوژی‌هایی خواهند داشت؟

#1
خانه‌های آینده چه تكنولوژی‌هایی خواهند داشت؟ 1




شركت مایكروسافت در مركز نمایشگاهی خود در شهر ردموند واقع در ایالت واشنگتن آمریكا مدل‌هایی از خانه‌های پیشرفته را به نمایش گذاشته است كه این روزها نمی‌توان آنها را در دنیای واقعی پیدا كرد، اما قرار است این خانه‌ها كه به فناوری‌های خانگی مایكروسافت برای دنیای آینده مجهز شده‌اند، جنبه حقیقی پیدا كنند.

در این خانه‌های هوشمند و پیشرفته به سوی چشم‌انداز مایكروسافت به آینده الكترونیكی باز می‌شود و در آن بخش‌های معمولی خانه از جمله دیوارها، رابط كاربری هوشمند را در خود جا داده‌اند و شامل فناوری‌های مختلف مانند حسگرها، نمایشگر LED، سیستم‌های حركت‌سنج، صفحات چند لمسی و سیستم‌های انتقال صدا و تصویر سه‌بعدی هستند تا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشیم. در زیر مهم‌ترین فناوری‌های مایكروسافت كه قرار است در خانه‌های هوشمند آتی مورد استفاده قرار گیرد، آورده شده است:

قفسه الكترونیكی: این قفسه كه می‌تواند در بخش‌های مختلف خانه نصب شود، قابلیت شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الكترونیكی را دارد و می‌تواند اطلاعاتی مانند زمان، دمای هوا و میزان شارژ باتری دستگاه‌های الكترونیكی را نمایش دهد.
میز پیشخوان با دستورالعمل طبخ غذا: با استفاده از فناوری حسگر، میز پیشخوان در آشپزخانه منازل آینده می‌تواند فهرست مربوط به مواد اولیه موجود در یخچال را در اختیار داشته باشد و بر اساس آنها پیشنهادات غذایی و نحوه طبخ آنها را ارایه دهد.

نمایشگر شخصی آشپزخانه: این نمایشگر داخل آشپزخانه نصب می‌شود و به نرم‌افزار و خدماتی مجهز است كه می‌تواند اطلاعات شخصی از جمله تقویم كاری هر یك از اعضای خانواده‌، پیام‌های شخصی و قرارهای ملاقات را نمایش دهد.

نمایشگر هوشمند خدمات پزشكی: این نمایشگر كه مجزا از نمایشگر شخصی آشپزخانه است، اطلاعات مهم دیگری را در اندازه بزرگ‌تر به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگر سابقه پزشكی هر یك از اعضای خانواده، روش‌های درمانی جدید برای تمام مشكلات احتمالی و حالت‌های اورژانسی و درمان‌های معمول در دسترس و نحوه مراجعه به بهترین متخصصان در نزدیك‌ترین فاصله به منزل موجود است.

اتاق نشیمن الكترونیكی: در اتاق نشیمنی كه مایكروسافت برای خانه‌های آینده طراحی كرده است، شما می‌توانید به صورت مجازی یك گالری هنری یا فروشگاه را داخل منزل خود در اختیار داشته باشید. با فناوری ویژه این بخش كه نمایشگر بزرگی را روی دیوارهای منزل شما به نمایش می‌گذارد، شما می‌توانید تصاویر 360 درجه‌ای را از آنچه كه مدنظرتان است در اختیار داشته باشید. این نمایشگر بزرگ به اینترنت متصل است و امكان خریدهای آنلاین را نیز برای شما فراهم می‌كند و قادر است هر اثر هنری را به خانه شما بیاورد.

میز ناهارخوری الكترونیكی: در اتاق پذیرایی خانه‌های آینده، شما می‌توانید میزی را در اختیار داشته باشید كه در مقابل محل استقرار هر فرد، تصاویر مربوط به او را نمایش دهد. این تصاویر می‌تواند به صورت كاملا شخصی روی سطح میز به نمایش درآید و بر اساس سلیقه فرد، در مقابل او تصویر مجزایی را پخش كند، این در واقع مثل مانیتورهای روی صندلی‌های هواپیماهاست.

دیوار الكترونیكی در اتاق پذیرایی: در این اتاق نمایشگری به اندازه كل دیوار موجود است كه شامل خدمات اینترنتی است تا با نمایش اطلاعات بهداشتی و تغذیه‌ای، سلامت هر وعده غذایی، میزان كالری آن و فواید آنچه را مصرف می‌كنید را به شما نشان دهد.

اتاق خواب الكترونیكی: در اتاق خواب نوجوانان آینده، كلیه دیوارها و سطوح پیرامون می‌توانند با او تعامل داشته باشند. این اتاق خواب به صورت هوشمند به كلیه سرویس‌های سرگرمی و اجتماعی متصل است و دیوارهای آن نمایشگرهای بزرگی لمسی هستند كه فضا را بر اساس سلیقه كاربر تغییر می‌دهند.

نمایشگر اصلی خانه: نمایشگر اصلی خانه می‌تواند برنامه‌های شخصی بر اساس سلیقه هر یك از افراد خانواده را نمایش دهد، فیلم‌های سینمایی مورد علاقه آنها را پخش كند، بازی‌های رایانه‌ای مناسب را ارایه دهد، اطلاعات مورد نیاز هر یك از اعضای خانواده را در اختیار آنها بگذارد و برنامه‌های سرگرمی ارایه كند.
پاسخ
 سپاس شده توسط justin.l
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نشانه هایی که میگوید شما فردی جذاب هستید
  فنگ شویی چیست و قوانین فنگ شویی در خانه
  حقیقت هایی که نمیدونستید
Lightbulb دانستنی هایی جالب و شگفت انگیز درمورد برج ایفل !
  مکان هایی که در آن UFO دیده شده است
  واقعیت هایی درباره الکتریسیته
  دانستنی هایی جالب درباره هواپیما
  لباس‌هایی که نمی‌توانید در دنیای واقعی بپوشید
  دانستنی هایی درباره پشه ها
  دانستنی هایی در خصوص گیاه بامبو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان