امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لذت نوشیدن کافه لاته قهوه را از دست ندهید

#1
لذت نوشیدن کافه لاته قهوه را از دست ندهید 1
در مورد انواع قهوه و طرز تهیه نوع ایتالیایی آموزش هایی آورده ایم و می خواهیم به شما انتقال دهیم کافه لاته قهوه را تاکنون میل کرده اید؟درمورد طرز تهیه آن راهنمایی های مفیدی آورده ایم با ما همراه باشید


 کافه لاته (به ایتالیایی: caffè e latte) نام نوعی نوشیدنی با پایهٔ قهوه‌است که از ترکیب قهوهٔ اسپرسو با شیر تهیه می‌شود.کافه لاته در لغت به معنای قهوه (کافه) و شیر (لاته) می‌باشد و برای تهیهٔ آن قهوهٔ اسپرسو را با شیر داغ یا جوشیده ترکیب کرده و رویش را با کف شیر می‌پوشانند. این نوشیدنی معمولاً در فنجان یا لیوان شیشه‌ای بلند سرو می‌شود.
تفاوت کافه لاته با کاپوچینو معمولا در نسبت قهوه به شیر آن است بدین صورت که در کاپوچینو این نسبت‌ها مساوی است اما در کافه لاته قهوه به نسبت یک به سه شیر جوشیده اضافه می‌شود. و نیز در کاپوچینو حتما از اسپرسو استفاده می‌شود که در لاته این امر اجباری نیست. دیگر آن که کف شیر در لاته حدود ۱۲ میلی‌متر است ولی در کاپوچینو ۲ سانتی‌متر است.

کافه لاته می تواند یک نوشیدنی بسیار خوب برای شروع روز و یا یک نوشیدنی گرم و دلچسب برای یک بعد از ظهر خنک باشد.با این میزان مواد می توان 2 فنجان کافه لاته در 25 دقیقه تهیه نمود. استفاده از دستگاه اسپرسو ساز باعث می شود که شیر هم داغ شود و هم مقداری کف کند.

مواد لازم:
  • شیر سرد    ¼ 2 پیمانه
  • اسپرسو     1 پیمانه
  • پودر وانیل    به میزان لازم

طرز تهیه:
با یک دستگاه قهوه‌ساز مناسب و قهوه تازه ۳۰ سی‌سی قهوه دم‌کشیده اسپرسو بگیرید و آن را به همراه پودر وانیل در فنجان بریزید، سپس شیر را به وسیله یک شیرجوش بجوشانید و آن را روی قهوه بریزید؛ این یک کافه لاته مناسب و لذیذ است.

فوت آشپزی:

اگر با ماشین قهوه‌ساز صنعتی کار می‌کنید، می‌توانید از شیر مقداری کف مخملی بگیرید که این نوشیدنی‌تان را لذیذتر می‌کند.

نکته:

در حقیقت، قهوه اسپرسو، قهوه ای است که از طریق یک فرآیند خاص که در آن آب جوش تحت فشار زیادی از روی دانه های قهوه عبور می کند و قهوه ای  با عطر و طعم منحصر به فرد وبسیار غلیظ درست می شود. اسپرسو یک نوع قهوه است که به شکل پایه برای تهیه بسیاری از انواع دیگر قهوه مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت بین قهوه و اسپرسو چیست؟

در ساده ترین عبارت، قهوه آشامیدنی است که با ریختن آب جوش بر دانه های قهوه به دست می آید ، در حالی که اسپرسو یک نوع خاص از قهوه است که با ریختن آب داغ تحت فشار بر روی دانه های ریز قهوه ، آشامیدنی غلیظی بدست می آید که طرفداران زیادی بین دوستداران قهوه در سراسر جهان دارد.همه اسپرسو ها قهوه هستند ولی همه قهوه ها اسپرسو نیستند.زمان دم کشیدن اسپرسو بسیار کوتاه تر قهوه است.یک فنجان اسپرسو گران تر از قهوه است چراکه نیاز به دما و فشار بسیار بالا دارد و از دستگاههای گران قیمتی برای تهیه آن استفاده می شود.اسپرسو محبوب ترین و سریعترین نوع قهوه از لحاظ رشد مصرف است.

وب سایت خوراک
لذت نوشیدن کافه لاته قهوه را از دست ندهید 1


پاسخ
 سپاس شده توسط گریس ، •ДmịrHoSsiŋ•
آگهی
#2
منتفل شد آشپزي!!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان