امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس

#1
 معبدهای معروف در بانکوک تایلند : بیش از 400 وات یا معبد در سرتاسر بانکوک وجود دارد، اما معروف ترین آن ها سه معبد می باشند: معبد پرا کاو ، معبد آرون و معبد پو. اما بعد از آن شما به کجا می روید؟ آیا معابد دیگر ارزش دیدن را دارند و چرا؟ آن ها کجا هستند؟ هیچ راهی برای دیدن همه آن ها وجود ندارد، اما ما بیشتر آن ها را دیده ایم، از جمله معبد غیر معروف دیوید بکهام ( بله واقعا وجود دارد)  یکی توسط درختی غول پیکر بلعیده شده و حتی یکی دیگر برای اعدام استفاده می شد. در اینجا 10 معبدی که ارزش دیدن را دارند به شما معرفی می شود در حالی که در بانکوک و خوشبختانه اکثر آن ها در نزدیکی کاخ بزرگ واقع شده اند، و برای یک روز اکتشافی و سرگرم کننده مناسب می باشند. تنها دوربین خود را نیاورید بلکه شلوار رنگ روشن و بلند و تی شرتی که شانه های شما را بپوشاند و کفش مناسب بپوشید، آب زیاد بنوشید و کلاه به سر کنید، بیرون از اینجا می تواند بسیار داغ باشد.





10 معبد پرایون (Wat Prayoon)



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


معبد پرایون

 
معبد پرایون یا معبد روئا لِک (Wat Rua Lek) در سمت غربی رودخانه چائو پرایا قرار دارد. این معبد در طول سلطنت پادشاه راما سوم ساخته شد، ویژگی های برجسته این معبد شامل یک زنگ برعکس بزرگ به شکل بتکده می باشد و کوه لاک پشت دارای حوضی است که در آن بازدیدکنندگان می توانند به لاک پشت ها غذا بدهند. معبد در سمت تُنبوری پای پل یادبود (Memorial Bridge) واقع شده است. این منطقه در لبه جنوبی جامعه قدیمی پرتغالی، منطقه ای که در اوایل دوره راتاناکسین برای بازرگانان پرتغالی و مقامات دولتی طراحی شده بود قرار دارد.(پس از اینکه آیوتایا نابود شد، راما اول پایتخت جدیدی را در تُنبوری تاسیس کرد)





9  معبد بنجامابهوبیت (معبد بنجا) (Wat Benjamabhopit (Wat Benja) 



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


معبد بنجا

 
معبد بنجامابهوبیت که اغلب معبد بنجا نامیده می شود، در سال 1900 توسط پادشاه راما پنجم ساخته شد، و برای بیش از یک دلیل مشهور می باشد. نام مستعار آن به دلیل اینکه همه دیوارهای خارجی معبد اصلی از سنگ مرمر وارداتی از ایتالیا ساخته شده "معبد سنگ مرمر" می باشد، همچنین تصویر این معبد پشت سکه های 5 باتی برجسته شده است! این معبد در نزدیکی بسیاری از دفاتر دولتی و کاخ ها قرار دارد و بسیار مورد احترام است و اغلب مقامات عالی رتبه از آن دیدن می کنند.





8  معبد سوتات (Wat Suthat)



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


معبد سوتات

 
معبد سوتات بیشتر به خاطر برج بزرگ قرمز رنگ در حال چرخش در ورودی اش شناخته شده می باشد، و یکی از قدیمی ترین و چشم گیرترین معابد در بانکوک است. این معبد دارای کلیسایی کوچک و زیبا با سقف گسترده ، نقاشی های دیواری باشکوه و درهای چوبی کنده کاری شده با دست می باشد. ساخت و ساز توسط پادشاه راما انجام شد، به عنوان پناهگاه تصویر برنزی بودا با قایق از سوکوتائی به اینجا آورده شد، اما در نهایت در زمان پادشاه راما سوم به پایان رسید. این معبد در شهر قدیمی، درست در شرق مزرعه سلطنتی قرار دارد و شما به راحتی می توانید بازدید از معبد سوتات را با معبد بودای زمرد ، کاخ بزرگ و معبد پو ترکیب کنید.





7  معبد ماهاتات (Wat Mahatat) 



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


معبد ماهاتات

 
معبد ماهاتات در طول دوره آیوتایا ساخته شده بود. این یکی از 10 معبد سلطنتی از بالاترین طبقات در بانکوک است ، و به خاطر موقعیت استراتژیکی آن بین کاخ بزرگ و کاخ سلطنتی برای مراسم سلطنتی استفاده می شد. در محوطه معبد ، قدیمی ترین موسسه آموزش عالی برای راهبان بودایی در تایلند و یک مرکز مهم برای مطالعه بودیسم و مدیتیشن قرار دارد. این معبد تبدیل به یک مکان محبوب برای یادگیری مدیتیشن ویپاسانا (Vipassana Meditation) به همراه برخی از کلاس های انگلیسی شده است. 







6  لوها پرسات (Loha Prasat)



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


لوها پرسات

 
بانکوک پر از معابد باشکوه است تمام آن ها زیباتر و چشم گیر تر از بعدی می باشند، اما لوها پرسات با هویت معماری منحصر به فردش واقعا برجسته است. همچنین این معبد را "قلعه فلزی" هم می نامند. لوها پرسات بر روی زمین معبد راچانادارام قرار دارد که در سال 2005 به یونسکو ارائه شد و تبدیل به میراث جهانی گردید، و اهمیت تاریخی معبد برجسته می باشد. در حالی که این عنوان هنوز به آن داده نشده است. این معبد در نزدیکی معبد ساکت و بنای یادبود دموکراسی قرار دارد، و اگر شما در اطراف جاده کائو سان بودید حتما باید این معبد را ببینید.





5  معبد ترایمیت (Wat Traimit) 



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


معبد ترایمیت

 
ترایمیت معبدی سفید و طلایی زیبا واقع در ابتدای جاده یوورات است و نقطه شروع مناسبی برای اکتشاف محله چینی ها می باشد. جاذبه اصلی در معبد ترایمیت نه تنها معماری زیبا آن است بلکه مجسمه های بودای ساخته شده از طلا که در داخل معبد نشسته و در نوع خودشان بزرگترین در جهان می باشند. مجسمه ای با 5 متر ارتفاع و پنج نیم تن وزن ، مدتی ندانسته زیر پوششی از گچ پنهان شده ،که بین قرن 13 و 14 درست شده بود، اما این طلای مخفی شده به طور تصادفی در سال 1955 مشخص گردید! هزینه ورود به موزه که در نیمه راه پله ها واقع شده کم است اما دیدن بودای طلایی در بالا رایگان می باشد. 





4  معبد ساکت (Wat Saket)



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


معبد ساکت

 
ساکت معبدی است که شما بی تردید می توانید از آن کوه طلایی را به طور کامل مشاهده کنید. این معبد بالای تپه ای در شهر قدیمی بانکوک ساخته شده ، این ساخت و ساز گسترده دارای سابقه ای طولانی و سخت بوده است. این معبد برای اولین بار توسط پادشاه راما سوم (1787-1851) ساخته شد، اولین تلاش شکست خورد ، و به دلیل ماهیت نرم زمین به طور کامل فرو ریخت و ساخت و ساز رها شد. کوه طلایی که امروز شما می بینید ، در زمان سطنت پادشاه راما چهارم و راما پنچم ساخته شد. با طی کردن 300 پله به تراس بالا می رسید، و کوه طلایی دارای یک یادگاری از بوداست که از هند آورده شده است.





3  معبد آرون (Wat Arun)



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


معبد آرون

 
آرون ، نمادی ترین معبد در بانکوک است که در سمت تُنبوری ،تقریبا مقابل کاخ بزرگ و معبد پو قرار دارد. این معبد در طول قرن هفدهم در ساحل رودخانه چائو پرایا ساخته شد. شکل متمایز معبد آرون شامل یک برج به سبک خمر می باشد که توسط چهار برج کوچکتر که همه از سفال تشکیل شده اند احاطه شده است. پله ها برای رسیدن به بالکن در برج اصلی کاملا شیب دار هستند، و بالا رفتن معمولا آسان تر از پایین آمدن است، اما دیدن چشم انداز از بالا واقعا ارزشش را دارد. این معبد در غروب آفتاب بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد. از طریق کشتی در سرتاسر رودخانه چائو پرایا به اسکله ماهاراچ به راحتی می توانید به این معبد برسید و هزینه ورودی به معبد 50 بات است.







 


معبد پو


معبد پو بعد از یک صومعه هندی که اعتقاد بر این بود بودا در آن می زیست نام گذاری شد ، و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد بودایی در بانکوک است. همچنین معبد پو به عنوان معبد بودای خوابیده با 15 متر ارتفاع و 43 متر طول پوشیده شده با ورقه های طلا شناخته شده می باشد. این معبد درست کنار کاخ بزرگ قرار دارد، و همچنین دارای هزار تصویر بودا و 91 گنبد از جمله گنبد بسیار چشمگیر اختصاص داده شده به چهار پادشاه چاکری می باشد. همچنین این معبد دارای اولین مدرسه ماساژ تایلندی است که در آن پزشکان انجمن سنتی در سالن هوای آزاد خارج از معبد ماساژ تایلندی را تدریس می کنند. هزینه ورودی اینجا 100 بات است.





1  معبد پرا کاو (معبد بودای زمرد) Wat Phra Kaew (Temple of Emerald Buddha)



معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس 1

 


معبد پرا کاو

 
معبد پرا کاو یا معبد بودای زمرد داخل محوطه کاخ بزرگ ساخته شد، و یکی از مهم ترین و پر بازدید ترین معابد در بانکوک است. یکی از برجسته ترین ویژگی های این معبد ، بودای زمرد می باشد ، بلوکی 66 سانتی متری حکاکی شده از یشم سبز. این مورد بسیار محترم برای اولین بار در سال 1464 وقتی که پناهگاه معبد بر اثر رعد و برق تخریب شد در چیانگ رای کشف شد. و قبل از اینکه به چیانگ مای برگردانده شود به لائوس برده شد، و در نهایت خانه دائمی آن در بانکوک ساخته شد که شما می توانید آن را تحسین کنید. این معبد مکانی فوق العاده برای اکتشاف می باشد، به ویژه گالری 2 کیلومتری با نقاشی های زیبای دیواری که 178 صحنه از داستان های رامایانا را به تصویر کشیده اند. این معبد تنها تا ساعت 3 بعد از ظهر باز و هزینه ورودی حداقل 400 بات است. حجاب سفت و سختی در اینجا اعمال می شود، نباید شلوار کوتاه یا تی شرت بدون آستین بپوشید.

شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین زمان برای سفر به تایلند
  دانشگاه تایلند با درختان منحصر به فرد +عکس
  جاذبه های دیدنی خیابان معروف روستاولی در تفلیس
  معروف ترین بنا‌های تاریخی در اروپا
  شهری که به شهر گربه ها معروف است!
  همه چیز درباره جشن بادبادک ها در تایلند
  موزه های دیدنی و جذاب بانکوک پایتخت تایلند
  هتل ارزان در تایلند
  تور تایلند
  سفر به تایلند و معرفی جزیره های آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان