امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاسخ قرائتي به شايعه بي اساس پايان دنيا

#1
شايعه بي‌اساس «پايان يافتن دنيا» اولش شوخي بود، اما كم كم ماجرا جدي شد. شايعه‌پردازان وقتي ديدند كه حرفشان طرفداراني پيدا كرده، مجموعه اي از استدلال‌هاي به ظاهر علمي را هم‌رديف كردند.


به گزارش پارس به نقل از جام جم آنلاين، مثلا گفتند كه سياره نيبيرو كه يك سياره افسانه‌اي است، در حال حركت به سوي كره زمين است يا اين كه شهاب سنگ‌هاي پراكنده‌اي قرار است به زمين برخورد كنند؛ سياره‌ها نيز به گونه‌اي همتراز خواهند شد كه زمين تحت تاثير قرار بگيرد؟‌ جالب است كه از نظر شايعه‌پردازان همه اين اتفاقات با هم رخ مي‌دهد و بعد از آن هم پرونده زمين براي هميشه بسته مي‌شود. اين حرف مثل يك گلوله برفي از قله كوه سر خورد و وقتي به پايين رسيد در قالب يك بهمن بزرگ ترسناك خودش را به ديگران نشان داد. وقتي مي‌بينيم عده‌اي از مردم اين حرف را پذيرفته‌اند بي‌اختيار ياد شعر باباطاهر مي‌افتيم كه مي‌گفت:‌ «متاع كفر و دين بي‌مشتري نيست/ گروهي آن، گروهي اين پسندند»



دو روز گذشته حجت‌الاسلام قرائتي در گفت‌وگو با شبكه خبر تلويزيون آب پاكي را روي دست افراد زودباور ريخت و يادآوري كرد كه هيچ فردي جز پروردگار متعال از زمان پايان جهان خبر ندارد.



اين عالم ديني كه سال‌هاست با برنامه تلويزيوني‌اش با تكيه بر آيات و روايات و احاديث، حقايق دين را براي مردم بيان مي‌كند اين بار هم از منظري قرآني به ماجرا نگريست و گفت:‌ وقتي مردم از پيامبر پرسيدند كه پايان دنيا چه زماني است، آيه‌اي نازل شد و خدا در آن اشاره كرد كه زمان قيامت را جز خودش هيچ كسي نمي‌داند.



خداوند اين دنيا را مهندسي كرده و ساخته است. بنابراين فقط خودش مي‌تواند درباره پايانش اظهار نظر كند و حتي پيامبران هم از زمان پايان دنيا اطلاعي ندارند.



حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي با بيان اين كه شايعاتي كه در اين باره گفته مي‌شود؛ اعـــتباري نـــــدارد و بيـــان آن از قول هر شخصي بي‌ارزش است؛ اضافه كرد: كسـاني كه از قرآن اهل بيت (ع) جدا مي‌شوند، گرفتار اين شايعات مي‌شوند.در بخش ديگري از اين گزارش تلويزيوني حجت‌الاسلام مهدي طائب، استاد حوزه و دانشگاه نيز با اشاره به قصه قرآني اولين ساكنان زمين، يعني آدم و حوا دروغ بودن شايعه اخير را فاش ساخت.



خلاصه حرف او اين بود كه اين دنيا با خوب‌ها آغاز شده و با اكثريت انسان‌هاي خوب نيز به پايان مي‌رسد. منظور اين استاد دانشگاه از خوب‌ها آدم و حوا بود كه پس از آمدن روي زمين توبه كردند و رستگار شدند.



طائب به اين نكته اشاره كرد كه هر بنده گنهكاري كه گريه كند محبوب درگاه الهي است و آدم و حوا نيز با همين استدلال در رديف خوب‌ها قرار مي‌گيرند.



او ادامه داد:‌ وقتي حضرت وليعصر (عج) ظهور كنند جهان پر از عدل و داد مي‌شود و خدا از آسمان و زمين بركت نازل مي‌كند. در آن زمان عمرها طولاني و بابركت مي‌شود و... بنابراين پايان دنيا حادثه اي است پس از ظهور امام زمان(عج).



پاسخ اين روحاني به شايعه‌پردازان غربي هم جالب توجه بود. او گفت: آنهايي كه اين شايعه را درست كرده اند خودشان به پايان رسيده‌اند. آنها كه به يأس رسيده اند غرق مي‌شوند؛ چون به خدا اعتقادي ندارند. اما آمادگي و فهم در امت اسلام لحظه به لحظه بيشتر مي‌شود.



به هر حال هر چند در كشور ما اين شايعه دستمايه شوخي ‌هاي پيامكي قرار گرفته، اما جالب است بدانيد كه در غرب خيلي‌ها خودشان را در برابر اين قصه دروغين باخته‌اند.



مثل جماعت هيجان‌زده اروپايي و آمريكايي كه شال و كلاه كرده اند تا به روستاي «بوگاراش» فرانسه پناه ببرند و خودشان را نجات دهند. تا چند روز ديگر اين بار با آمدن زمستان و نه رفتنش​«روسياهي به زغال مي‌ماند» مسلما آنهايي كه دلشان به نور ايمان روشن شده و باورهاي معنوي مستحكمي دارند ، هيچگاه تسيلم اين حرف‌هاي بي‌اساس نخواهند شد.
دیوار کعبه رو بشکن
ولی دل کسی رو نشکن
دیوار رو خلیل ساخت
ولی دل رو خدای خلیل
پاسخ
 سپاس شده توسط بر پشت شیر،خورشید اثر
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یافتن بر اساس افاعیل
Star به حج برویم یا به فقرا کمک کنیم / پاسخ به یک شبهه قدیمی
  منازل بیست و هشتگانه قمر – رصد منازل قمر+ پرسش و پاسخ./
  پاسخ به ۱۰ سوال کلیدی از دینداران (شبهه)
  شاهکار پاسخ امیرالمومنین به یک سوال
  بررسی سوالات احکام با پاسخ
  نظر امام محمد باقر درباره ایرانیان منتظر/پاسخ قاطع کودک چهارساله به یزید
  پاسخ به چند شبهه از اهل سنت
  خداوند به خندوانه پاسخ می ‌دهد!
  پاسخ به ابهامات دفن شهدای گمنام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان