امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا شما هم تنبل هستید؟

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا شما هم تنبل هستید؟ 1
[url=http://www.beytoote.com/psychology/test/are-you3-lazy.html]
تنبلي از آن مشكلاتي است كه همه ما با آن دست به گريبان هستيم، عده‌اي از ما مي‌توانيم بر آن غلبه كنيم براي همه ما پيش آمده كارهايمان را از امروز به فردا مي‌اندازيم. دلايل زيادي هم مي‌توانيم براي اين تصميم‌مان بياوريم. از سردرد گرفته تا مشغله‌هاي روزانه اما اين دلايل فقط به يك نقطه ختم مي‌شوند؛ تنبلي! براي اينكه متوجه شويد شما آدم تنبلي هستيد يا خير، تنها كافي است به اين سؤال پاسخ دهيد: آيا كار نيمه‌تمام داريد؟ اگر جواب‌تان مثبت است به‌طور قطع شما هم جزو انسان‌هاي تنبلي هستيد كه به بهانه‌هاي مختلف از زيركار فرار مي‌كنند.
 
شما جزو كدام دسته از تنبل‌ها هستيد؟
اصولا كساني كه در انجام كارهايشان موفق نمي‌شوند، بهانه‌هاي زيادي مي‌آورند. اولين قدم برای غلبه بر تنبلی، پيدا كردن بهانه‌اي است كه براي فرار از كار مي‌تراشيد.
 
1. دوست ندارم اين كار را انجام بدهم!
بله، بدون‌شك، كاري كه شما از انجام دادنش لذت نمي‌بريد، جزو كارهاي عقب‌افتاده شماست. اما آيا با گذشت زمان خوشايندتر مي‌شود؟ یا برعكس هرقدر شما زمان بيشتري را تلف كنيد، وضع بدتر خواهد شد. از آن گذشته وجدان راحتي هم نخواهيد داشت. با خودتان صادق باشيد، آيا مايل نيستيد فردا صبح كه از خواب بيدار شديد خبري از اين كار غيرقابل تحمل نباشد؟
 
اگر شما جزو گروه اول بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
شما فردي هستيد كه ميل به پذيرفتن حقايق ندارد و به قول معروف از شنيدن حرف راست ناراحت مي‌شويد. بيشتر در رؤيا زندگي مي‌كنيد و دوست داريد اصولا همه‌چيز طبق ميل شما پيش برود. روحيه حساسي داريد و اهل جنگ و بحث نيستيد و به دنبال يك زندگي آرام و بي‌دغدغه هستيد.
 
2.حالا حوصله ندارم انجام بدم...
اگر بهانه شما اين است، بايد به خود ثابت كنيد كه بنده، عقيده روحيه و ميل خود نيستيد. نقطه شروعي مشخص كنيد، نفس عميقي بكشيد و شروع كنيد. مطمئنا وقتي تصميم محكم مي‌گيريد روحيه شما به كلي تغيير مي‌كند. بي‌ميلي شما ناشي از كاري كردن نيست، برعكس آن ناشي از كاري نكردن است، بنابراين راه مبارزه با بي‌ميلي و بي‌حالي فعال شدن آن است.
 
اگر جزو گروه دوم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
شما از آن دسته آدم‌هايي هستيد كه احتياج به يك نيروي محركه براي پيشرفت دارد. علاقه زيادي به ايجاد زندگي مشترك نداريد اما زندگي مشترك مي‌تواند همان نيروي محركه‌اي باشد كه به آن نياز داريد. به آينده فكر نمي‌كنيد و بيشتر در زمان حال زندگي مي‌كنيد. خاطرات‌تان را به‌راحتي فراموش مي‌كنيد، زياد مي‌خوابيد و از غذا خوردن لذت مي‌بريد.
 
3. سرم درد مي‌كند
اين بهانه ممكن است درست باشد اما به‌جاي کنار گذاشتن كار، دليل سردرد خود را پیدا کنید. اگر سردرد شما ناشي از استرس در ارتباط با فعاليت به‌خصوصي بود، مثلا اگر هربار مي‌خواهيد كاري را شروع كنيد سردرد مي‌گيريد، سعي كنيد علت اصلي اين استرس را بيابيد. وقتي فهميديد كه چرا از انجام اين كار به‌خصوص ناراحتيد، به جاي كنار گذاشتن کار، با آن برخورد كنيد. اما فراموش نكنيد كه در بسياري از موارد بهترين راه برخورد با استرس سردرد، روبه‌رو شدن با كار نگران‌كننده است.
 
اگر جزو گروه سوم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
شما خيلي احساساتي هستيد. عاشق رنگ‌هاي شاد و طبيعت هستيد. زندگي ماشيني با روحيات شما خيلي سازگاري ندارد، انسان مهرباني هستيد اما بايد مراقب باشيد تا از مهرباني شما سوء‌استفاده نشود. به اطرافيانتان بيش از حد توجه مي‌كنيد و اين توجه باعث ايجاد نگراني در شما مي‌شود. حضورتان به ديگران آرامش مي‌دهد اما خودتان اين آرامش را تنها از طبيعت مي‌توانيد دريافت كنيد.
 
4. فعلا سرم شلوغ است
اين هم يكي از آن توجيهات بسيار متداول كساني است كه انجام كارهايشان را به بعد موكول مي‌كنند. حتي اگر سرتان به‌راستي هم شلوغ نباشد براي خودتان كار تراشي مي‌كنيد. ظاهرا خشنودكننده هم هست چون مي‌توانيد با اين توجيهات خود را فريب دهيد. در اينگونه مواقع يك سؤال اساسي از خودتان بپرسيد: آيا اهميت كاري كه براي خود تراشيده‌ايد بيشتر از اهميت كاري است كه مدت‌ها نيمه‌تمام رها شده است؟ اگر پاسخ شما مثبت است در اين صورت مانعي ندارد اما در بيشتر مواقع اين پاسخ منفي است.
 
اگر جزو گروه چهارم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
خيلي آدم مورداعتماد و كمي هم دم‌دمي مزاج هستيد.اطرافيان، شما را انساني خودخواه مي‌نامند اما شما به هيچ‌‌عنوان با اين نظر موافق نيستيد تا جايي كه بتوانيد به ديگران كمك می‌كنيد اما به شرطي كه به كارها و برنامه‌ريزي‌تان لطمه‌اي وارد نشود. مديريت قوي داريد و مي‌توانيد در آن واحد، چندكار را انجام دهيد.
 
5. هنوز فرصت دارم...
بسيار خب، با اين حساب شما مشكلي نداريد، كاري داريد كه بايد انجام دهيد و طبق گفته خودتان فرصت هم داريد، بنابراين مي‌توانيد به سرعت دلخواه خود كار كنيد، نه برده ساعت باشيد و نه تابع تقويم، در اين صورت پيش اطرافيانتان روسفيد مي‌شويد مسلما اگر ببينيد كار ناخوشايندي را به‌راحتي و به سرعت انجام مي‌دهيد در مقام تحسين شما برمي‌آيند.
 
اگر شما جزو گروه پنجم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
ذاتا بدقول هستيد و به قول معروف همه كارهايتان را در دقيقه 90 انجام مي‌دهيد. حس مسئوليت‌‌پذيري داريد اما اين حس خيلي پررنگ نيست. انساني اجتماعي هستيد و مورداعتماد. جلب رضايت اطرافيان برايتان اهميت دارد، اصولا خوش‌لباس هستيد، از هيجان خوش‌تان مي‌آيد و ترجيح مي‌دهيد زندگي‌تان كمي مهيج باشد اما به‌شرطي كه برايتان ايجاد تنش نكند.
آیا شما هم تنبل هستید؟ 1
6. ديرتر هم انجام بدهم اتفاقي نمي‌افتد:
احتمالا اين مرسوم‌ترين توجيه است. اين طرز فكر از اعتمادبه‌نفس شما مي‌كاهد و عادت بدي را تقويت مي‌كند كه مطمئنا روي حل و فصل ساير مشكلات شما هم تاثير نامساعد مي‌گذارد. از سوي ديگر به ياد داشته باشيد كه در بيشتر مواقع ديرتر انجام دادن كارها مي‌تواند ارزش کار را از بین ببرد.
 
اگر جزو گروه ششم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
دركل‌، آدم بي‌توجهي بوده و نسبت به بسياري مسائل بي‌دقت هستيد. اين بي‌توجهي ممكن است سلامت شما را هم به خطر بيندازد. اهل ريسك كردن نيستيد. فيلم ديدن از تفريحات موردعلاقه شماست. رفيق‌باز هستيد، ترجيح مي‌دهيد در تعطيلات آخر هفته به جاي سفر در خانه بنشينيد. خانواده‌دوست هستيد.
 
7. امروز خيلي دير شده
اين هم بهانه‌ ديگري است تا تنبل‌ها كارهايشان را انجام ندهند. براي اينكه شما را متقاعد كنيم، بهتر است اين جمله را به ياد داشته باشيد كه هيچ‌كس آنقدر وقت ندارد كه تنها از لحظات ايده‌آل استفاده كند. از همه دقايق عمر بايد بهترين استفاده را كرد زيرا به هر صورت گرانبها هستند.
 
اگر شما جزو گروه هفتم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
ذاتا انسان‌ آرامي هستيد و هروقت بخواهيد كاري را انجام دهيد خيلي وقت و حوصله براي آن صرف مي‌كنيد. عجول نيستيد و اصولا سعي مي‌كنيد از انجام هر كاري لذت ببريد. كمي وسواس داريد اما اين نوع وسواس قابل كنترل است. به نظم علاقه داريد اما براي رسيدن به نظم موردنظرتان كم تلاش مي‌كنيد.
 
8. خيلي سخت است
اگر به اين بهانه دست از كار بكشيد واقعا مشكل تنبلي داريد. اما در چنين شرايطي به ياد داشته باشيد كه شما پيش از اين هم كارهاي دشواري را انجام داده‌ايد. از آن گذشته آيا اگر حالا اين كار را انجام ندهيد ساده‌تر مي‌شود؟ هرگز اجازه ندهيد كه دشواري كار مانع از اقدام شما شود. به هر زحمت كه شده از خود بپرسيد با به تاخير انداختن كار چه نصيب شما مي‌شود؟
 
اگر جزو گروه هشتم بهانه‌هاي متداول هستيد پس:
شما انسان راحت‌طلبي هستيد. به خوردن غذاهاي فست‌فودي علاقه‌مند هستيد، وقتي به خريد برويد از اولين مغازه تمام آنچه نياز داريد را خريداري مي‌كنيد. سختگير نبوده و اهل جروبحث كردن با اطرافيان‌تان نيستيد. خوش‌سليقه و به انجام كارهاي هنري علاقه‌مند هستيد. از طرفداران زندگي مدرن هستيد و از تكنولوژي استقبال مي‌كنيد.
 
9. نمي‌دانم از كجا شروع كنم؟
گاهي اوقات كارهايي كه نيمه‌تمام رها شده‌اند به‌قدري زياد هستند كه نمي‌دانيد از كجا بايد شروع كرد و به بهانه اينكه نمي‌توانيد در اين مورد تصميم بگيريد از انجام آن طفره مي‌رويد. بايد سعي كنيد كارتان را به اجزاي كوچك‌تر تقسيم كنيد و يك به يك آنها را انجام دهيد. اين را به خاطر داشته باشيد كه نه تنها شما، بلكه هيچ كسي قادر نيست كارهاي تلمبار شده را يك جا و با هم انجام دهد.
 
اگر جزو گروه نهم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
شما كمي فراموشكار هستيد اما اين مشكل خيلي جدي نيست. خوشفكر هستيد و همه‌چيز را در ذهن خودتان دسته‌بندي مي‌كنيد. هم اهل خانواده هستيد و هم دوستان زيادي در اطرافتان داريد اما اين دو گروه هيچ‌وقت با هم يكي نمي‌شوند. دركل روابطي تعريف شده داريد. از انجام بازي‌هاي فكري لذت مي‌بريد. خيلي از مكان‌هاي تفريحي شلوغ خوش‌تان نمي‌آيد اما گذراندن تعطيلات دركنار اعضاي خانواده از علايق شماست.
 
10. اول كمي‌ غذا مي‌خورم بعد شروع مي‌كنم
اين كار اشتباهي است، شما مي‌خواهيد به اصطلاح گرسنگي‌تان را برطرف كنيد اما درحقيقت وضع را از آنچه بوده خراب‌تر مي‌كنيد. بايد سعي كنيد وعده غذايي يا تنقلاتي را كه قصد خوردن آن را داريد به بعد از كار ناتمام‌تان موكول كنيد. در غير اين صورت مطمئنا بعد از رفع گرسنگي‌تان احتياج به استراحت خواهيد داشت و اگر همين‌طور پيش برويد كار به جايي خواهد رسيد كه امروز هم كار نيمه‌تمام‌تان را انجام نخواهيد داد.
 
اگر جزو گروه دهم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
خوابيدن براي شما يكي از لذت‌هاي زندگي است. دركل انساني هستيد كه تفريحات را خيلي دوست دارد و براي آن برنامه‌ريزي مي‌كند. از نظر اخلاقي تاحدودي به سنت‌ها پايبند هستيد اما آنها را به چشم قوانين نگاه نمي‌كنيد. اهل ريسك كردن هستيد و دوست داريد زندگي‌تان كاملا مهيج باشد.
 
11. تلويزيون برنامه جالبي دارد
خيلي‌ها اعتقاد دارند كه تلويزيون وسيله‌اي براي تلف كردن وقت است كه البته ممكن است شما با اين گفته موافق نباشيد اما لحظه‌اي با خودتان صادق باشيد، جانبدارانه راجع به تلويزيون (اين پديده محبوب) قضاوت نكنيد، در اين صورت خواهيد ديد كه تلويزيون مسئول بسياري از كارهاي ناتمام مانده و مسئول بسياري از تنبلي‌هاست.
 
اگر جزو گروه يازدهم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
خصلت ماجراجو بودن از بارزترين ويژگي‌هاي شماست. البته توجه داشته باشيد كه حس كنجكاوي در شما باعث بروز اين خصوصيت شده است. عاشق سفر كردن هستيد و كمي هم بي‌احتياط. زياد به سلامت جسم‌تان اهميت نمي‌دهيد اما از روحيه خوب و شادي برخورداريد و اين شادي و انرژي را مي‌توانيد به‌راحتي به اطرافيان‌تان منتقل كنيد.
 
12. تا خواستم شروع كنم تلفن زنگ خورد
احتمال وقوع اين اتفاق به حدي ضعيف است كه باورش مشكل خواهد بود، بنابراين در بيشتر مواقع شما منتظر تماس مي‌شويد و اگر هم كسي با شما تماس نگيرد مطمئنا دليل ديگري را جايگزين ‌آن خواهيد كرد. اين بهانه‌اي نيست كه شما بتوانيد با عنوان كردنش كسي را قانع كنيد و از زير كارتان فرار كنيد. حتي اگر در مواقعي چنين شرايطي هم پيش بيايد به‌راحتي مي‌توانيد با جواب ندادن به تلفن اين مشكل‌تان را حل كنيد.
 
اگر جزو گروه دوازدهم بهانه‌هاي متداول هستيد، پس:
شما فردي منفعت‌طلب هستيد و به دنبال آرامش و آسايش اما براي به‌دست آوردن آن كوچك‌ترين تلاشي انجام نمي‌دهيد. به‌دنبال ماديات هستيد و پول در زندگي‌تان نقش مهمي را ايفا مي‌كند. دوستان زيادي داريد اما با هيچ‌كدام صميمي نيستيد. زود عصباني مي‌شويد اما قلبي مهربان داريد. عكس‌العمل شما در برابر مسائل پيش آمده بيش از حد و كمي با اغراق است.

نظر+سپاس
                                                                                                                                                                                                                    [img=538x367]http://www.flashkhor.com/forum/دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا شما هم تنبل هستید؟ 1 [/img]
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تست افسردگی آیا شما افسرده هستید؟
Heart تست روانشناسی ایا عاشق هستید یا نه؟ بعداز انجام تست عشقتو تگ کن
  تست خودشناسی: سمعی، بصری یا لمسی هستید؟
  فرزند چندم خانواده هستید
  از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟
  شما میوه چه درختی هستید؟ (طالع بینی)
Rainbow تست کنید ببینیدحسود هستید یا نه؟
  شما چقدر مهربان هستید؟
Question آیا فکر میکنید ادم هواس پرتی هستید؟
  شخصیت شناسی ، شما شاد هستید یا غمگین؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان