امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اشتون کارتر اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به سوریه را ممکن دانست

#1
اشتون کارتر اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به سوریه را ممکن دانست 1

چند روز پس از آنکه کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه استقرار یگان کوچکی از نیروهای عملیات ویژه در سوریه را صادر کرده، رئیس پنتاگون تاکید کرد، اگر آمریکا بتواند نیروهای محلی تواناتر و ماهرتری را برای همکاری در مبارزه با داعش پیدا کند، قطعاً نیروهای آمریکایی بیشتری به سوریه اعزام خواهند شد.

 اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ای.بی.سی نیوز گفت: اگر گروه‌های بیشتری را پیدا کنیم که به مبارزه با داعش تمایل داشته و ماهر و با انگیزه باشند، نیروهای آمریکایی بیشتری به سوریه اعزام خواهیم کرد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل خود را در این مورد نشان داده و من نیز قطعاً به ایشان توصیه می‌کنم در شرایط مذکور این کار را انجام دهد اما برای این کار باید نیروهای محلی ماهر و با استعداد داشته باشید. این مساله کلیدی برای پیروزی پایدار محسوب می‌شود.

علی‌رغم بیانیه‌های اوباما در سال 2013 میلادی مبنی بر اینکه نیروهای زمینی آمریکایی را در سوریه مستقر نمی‌کند، کاخ سفید ماه گذشته میلادی اعلام کرد، تقریباً 50 نیروی عملیات ویژه در سوریه مستقر خواهند شد.

کارتر در ادامه مصاحبه گفت: کاری که این نیروها در سوریه انجام می‌دهند این است که برای نیروهای محلی یعنی ترکیبی از کردها، سوری‌ها و عرب‌ها که می‌خواهند با داعش مبارزه کنند، امکانات لازم را فراهم کنند. در نتیجه این گروه کوچک اما بسیار زبده قصد دارد تمامی قدرتی که آمریکا دارد از نظر اطلاعاتی، قدرت هوایی و غیره را به کار گرفته تا به این نیروهای محلی با انگیزه، ماهر و با استعداد کمک کند و این چکیده‌ای از کل استراتژی ماست. ما باید داعش را شکست دهیم. ما این گروه تروریست را شکست خواهیم داد. قلب داعش در سوریه و عراق است.

اگرچه ماموریت اصلی این نیروهای عملیات ویژه آمریکایی که در سوریه مستقر می‌شوند، توصیه و کمک به گروه‌های مخالفان سوری ویژه است، اما ممکن است شرایط سربازان آمریکایی را وادار کند تا وارد ماموریت‌های جنگی شوند. به طور مثال ماه گذشته میلادی در عراق جایی که نیروهای آمریکایی نقش مشاور را ایفا می‌کنند، سرگروهبان جاشوآ ویلر در جریان حمله‌ای کشته شد.

کارتر گفت: ماموریت ویلر انجام حمله نبود. ماموریت او پشتیبانی از این حمله بود. اما هنگامی که دید وضعیت رو به وخامت است، وارد عمل شد. در نتیجه این بخشی از دستورات ماموریتش نبود بلکه نشانه‌ای از شجاعت شخصی‌اش بوده است. ما آنها را به جای خطرناکی اعزام می‌کنیم و ممکن است شرایط به یک ماموریت جنگی تبدیل شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
Heart مسکو: اطلاعات موثق داریم که شماری جنگجو از سوریه به قره باغ انتقال یافته اند
Heart رئیس‌جمهور ارمنستان:حوزه قفقاز در حال تبدیل به سوریه‌ دیگر است
Heart ترامپ: ممکن است بایدن برنده شود/بعضی‌ها مرا دوست ندارند
Heart نباید سناریوی سوریه در لیبی تکرار شود
Heart کشته شدن فرمانده نیروهای دولت منصور هادی در "مأرب"
Heart تصور اینکه بدون مبارزه شوروی علیه نازیسم، چه بر سر جهان می‌آمد، ممکن نیست
Heart  گفت‌و‌گو با آمریکا بر خروج نیروهای این کشور از عراق متمرکز بود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان