امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شیشه سکوریت و انواع شیشه دوجداره

#1
استفاده بهینه از انرژی همواره یکی از مهم ترین مسائلی بوده که ذهن بشر را مشغول نموده و قطعا همه انسان ها در هر زمانی برای اینکه نگران آیندگان خود بوده اند به فکر استفاده بهینه از انرژی و صرفه جویی در مصرف آن بوده اند تا بتوانند برای فرزندان خود انرژی را ذخیره کنند.در فصل زمستان همه ما روش های متفاوتی برای گرم کردن منازل خود انتخاب می کنیم، ولی در کنار این روش گرمایشی، باید بدانیم که روشی را هم برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایشی ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی انتخاب کنیم، بعضی ها ممکن است سراغ عایق ها بروند که این روش هم مزایا و معایب خود را دارد اما یکی دیگر از روش های موثر نصب و کاربرد پنجره دو جداره است. پنجره دو جداره علاوه بر اینکه عایق مناسبی برای برودت و حرارت می باشد، می تواند عایق صدای مناسبی هم باشد و مزایای بسیار دیگری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اولین بار در سال ۱۸۶۵ میلادی در نیویورک یک شیشه فروش شیشه دوجداره را تولید و عرضه کرد و آن را در ایالات متحده به نام خود ثبت کرد. مهم ترین عامل ایجاد چنین شیشه ای برای اولین بار هم درواقع حفظ هوای مطلوب داخل ساختمان و جلوگیری از خروج گرما و سرمای داخل ساختمان بوده است. پنجره های دوجداره یا چند جداره از اتصال دو یا چند شیشه موازی در مقابل یکدیگر بر روی یک چارچوب پروفیل آلومینیومی تشکیل می شود. فریم هایی که بین دو جدار قرار می گیرند، به وسیله مواد رطوبت گیر پر می شوند و سپس دو لبه فریم چسب زده می شود که این کار برای درزگیری و قرار گرفتن اسپیسر بین دو شیشه و چسبیدن آنها به یکدیگر است. پس از چسب زدن، به روی شیشه ها انتقال می یابند و با دستگاه پرس نصب می شوند و همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتیک داخل شیشه دوجداره تزریق می شود و بعد محیط شیشه با چسب پلی سولفید برای درزبندی بیشتر پر می شود. پس از اینکه مراحل ساخت شیشه دوجداره تکمیل می شود، آزمایش های مختلفی روی آن انجام می گیرد؛ از جمله آزمایش پایداری در برابر محیط هایی با رطوبت بالا، آزمون مه گرفتگی، آزمون تعیین ضخامت محفظه هوا و.... نصب این شیشه ها بر روی پنجره بسیار آسان است و از طریق پیچ و مهره کردن آنها به قاب فلزی اولیه یا سازه های سیمانی، آجری و... صورت می گیرد. پنجره های دوجداره را می توان طوری نصب کرد که امکان چرخش آنها در دو محور افقی و عمودی وجود دارد و در حالت مورب هم پنجره یک قاب با زاویه ۱۵ درجه برایتان ایجاد می کند. این پنجره ها حتی قابلیت نصب در اشکال قوس دار و منحنی را هم دارند و علاوه بر این به گونه ای طراحی می شوند که شما بتوانید توری یا پرده های کرکره ای هم برای پنجره نصب کنید. در ضمن پروفیل ها و یراق آلات مورد استفاده در نصب پنجره های دو جداره به دلیل گالوانیزه شدن در برابر زنگ زدگی و خوردگی و همچنین مواد شیمیایی موجود در هوا، بسیار مقاوم هستند و در نتیجه طول عمر بالایی دارند. حفظ و نگهداری از انواع شیشه
شیشه نوعی جدار عایقی با کاربردهای متفاوت است از شیشه به دلیل تنوع در ساخت و استفاده آن، بهرههای فراوانی میتوان برد از بهکارگیری آن بهعنوان یک وسیله تزئینی تا به کارگیری آن بهجای دیوار، ظرف غذا، ظرف آزمایشگاه و... .
شیشه به دلیل ظرافت آن مراقبت و نگهداری مضاعفی را طلب میکند، لذا در تمیز کردن و نحوه نگهداری از آن باید بسیار دقت کرد.
لذا بهخاطر داشته باشید:
۱. از پارچههای نخی و یا کاغذ روزنامه مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید.
۲. از ضربه زدن به آن خودداری نمائید.
۳. از نزدیک کردن مستقیم آتش به آن خودداری کنید مگر آنکه شیشه مخصوص با مقاومت بالا باشد مثل شیشههای بخاری گازی یا ظرف پیرکس.
۴. چنانچه شیشهای بههر دلیل داغ و یا سرد شده بود از نزدیک کردن آن یا هوای سرد و یا آب و هوای گرم خودداری کنید. بهخصوص در زمستان به دلیل سردی هوا، از تمیز کردن شیشه با پارچه گرم خودداری کنید.
۵. برای جلوگیری از صدمه خوردن شیشه حتماً دور آن را با خمیر بتونه پوشانده شده تا از لرزیدن آن خودداری شود.
۶. آئینه هم نوعی شیشه است که با جیوه پوشانده شده است.
ضمن رعایت کلیه موارد مربوط به نگهداری از شیشه سکوریت سعی کنید به جدار جیوه آن صدمه نخورد چرا که شفافیت خود را از دست میدهد. نکته دیگر درخصوص خرید شیشه است، در خرید شیشه سعی کنید نیاز خود را اول بشناسید سپس اقدام به خرید نمائید.
به نکات زیر توجه نمائید:
- در مکانهائی که در معرض دید عموم است از شیشه مشجر استفاده کنید چراکه ضمن پوشش مناسب شما از نور کافی نیز برخوردار خواهید شد.
- چنانچه منزل یا محل کار شما در معرض صد است یا از شیشههای دوجداره استفاده کنید و یا آنکه از شیشههای با ضخامت بالا استفاده نمائید.
- چنانچه محل نصب شیشه مورد استفاده در معرض رفت و آمد زیاد است سعی کنید از شیشههای ایمنی با سکوریت استفاده نمائید که دارای مقاومت بالا هستند.
- چنانچه از شیشه بهعنوان دیوار و یا در استفاده میکنید حتماً روی آن را با علامت x علامتگذاری نمائید تا از صدمه دیدن مردم و متقابلاً شکستن شیشه جلوگیری نمائید.
علاوه بر مزیت هایی از قبیل عایق بودن از نظر حرارتی، برودتی و صدا، پنجره های دو یا چند جداره مزایای بسیاری دارند. یکی از مهم ترین این مزیت ها که قطعا برای خانم های خانه بسیار مهم است، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل خانه است که تا حد قابل توجهی کار گردگیری روزانه یا هفتگی شما تقلیل خواهد یافت و دیگر نیازی نیست نگران میهمان های سرزده وسط هفته باشید. علاوه بر گرد و غبار نفوذ رطوبت هم مساله بسیار مهمی است که در خانه هایی که پنجره هایی معمولی دارند پیش می آید، به دلیل عدم درزگیری مناسب یا عایق نبودن کامل نما هنگام بارندگی رطوبت به داخل ساختمان از اطراف پنجره ها نفوذ می کند یا از طریق خود پنجره به دلیل تعریق دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شیشه سکوریت پنجره، رطوبت را به داخل منتقل می کند و ممکن است دیوار های اطراف آن پنجره دچار نم شده و نمای زشتی را به گچ کاری داخلی ساختمان شما بدهد. پنجره های دوجداره نیازی به رنگ آمیزی مجدد و جلا زدن دوره ای ندارند و با محلول آب و صابون هم به راحتی تمیز می شوند و این امر خود هزینه نگهداری را پایین می آورد. در و پنجره های دوجداره با وجود اینکه بسیار سبک هستند و به خاطر همین سبکی تا حد زیادی از بار مرده ساختمان می کاهند، اما دوام و استحکام بالایی دارند و در صورتی که خدایی ناکرده زلزله بیاید، نسبت به پنجره های معمولی مقاوم تر می باشند. پنجره های دوجداره تنوع رنگی نامحدودی دارند و شما می توانید با توجه به فضای داخلی اتاق مورد نظر رنگ آن را انتخاب کنید. علاوه بر این همان طور که پیش تر هم گفتیم، این پنجره ها در زوایای مختلفی قابلیت باز شدن دارند و حتی این امکان هست که شما برای پنجره تان ریموت کنترل نصب کرده و به وسیله ریموت آن را باز و بسته کنید. یکی از مزایای این پنجره ها ضد اشتعال و برق گرفتگی بودن آنها است که نه تنها دیرتر دچار حریق می شوند، بلکه در صورتی که دچار حریق شوند، به علت استفاده از مواد مولتی فایر با دور شدن منبع آتش، خود به خود خاموش می گردند. دقت داشته باشید که شما در انتخاب انواع شیشه برای این پنجره ها آزاد هستید، اما چند نکته را بد نیست بدانید، اگر جداره رفلکس در شیشه های دو جداره به سمت خارج از ساختمان قرار گیرد، نور آفتاب و گرما را انعکاس می دهد و از گرم شدن هوای میان دو جداره جلوگیری می شود و این مساله را می توان بر اساس اینکه در کدام منطقه آب و هوایی قرار است این پنجره نصب شود تنظیم کرد تا انرژی مناسب دریافت شود. دقت داشته باشید که ضخامت شیشه ها و تعداد جداره ها در مناطق مختلف متفاوت است، اما هرچه ضخامت شیشه و تعداد جداره ها بیشتر باشد، عایق بندی قوی تری خواهید داشت.
این نوع شیشه که محصولی از شیشه پنجره، رنگی، رفلکس دار، چاپ شده و یا لاکی میباشد.
عملیات حرارتی: عملیات حرارتی از گرم کردن یکنواخت جام شیشه تا دمای نرمی شیشه (بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد) میباشد. شیشه گرم شده بوسیله دمیدن هوای سرد به هر دو سطح شیشه سریعاً سرد میگردد. در این فرایند شیشه را تا مرحله نرم شدن در بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده، سپس سریعاً به دو سمت شیشه هوای بسیار خنک وزیده میشود.
در مرحله سرد سازی شیشه، لایههای بیرونی آن سریع تر از لایههای داخلی خنک میگردند که این امر موجب استحکام شیشه میگردد.
در خلال سرد شدن، سطوح شیشه سریع تر از مرکز آن سرد شده که موجب ایجاد تنشهای دائمی و در نتیجه استحکام شیشه میگردد.
مزایای استفاده از شیشه سکوریت
در مقایسه با شیشه خام با ضخامتهای یکسان، شیشه سکوریت در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد، به صورتی که میتوان گفت مقاومت مکانیکی آن بیش از ۵ برابر میگردد.
در صورت شکست شیشه، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبههای صیقلی تبدیل میشود که قدرت برش ندارند. این امر خطر صدمه را کاهش میدهد.
موارد استفاده
شیشه سکوریت در جائیکه استحکام، مقاومت در مقابل حرارت و ایمنی مورد نظر باشد قابل استفاده میباشد. عموماً شیشه سکوریت در صنعت خودرو سازی برای مقابله از خورد شدن شیشه به قطعات بزرگ از شیشه سکوریت در سمتها و عقب خودرو استفاده میگردد.
در جلو از شیشه لمینیت استفاده میگردد چرا که در هنگام ضربه نمیشکند.
هنگامی که پارامترهایی نظیر مقاومت مکانیکی و ایمنی اهمیت قابل ملاحظه پیدا میکند، شیشه مقاوم سازی شده (سکوریت) مورد استفاده قرار میگیرد. معمولترین مورد استفاده این شیشه بدین خاطر که پس از شکست، بصورت قطعات ریز در میآید در صنعت اتومبیل برای شیشههای جانبی و عقب مورد استفاده قرار میگیرد (برای شیشه جلو در عوض از شیشه لمینیت که هنگام شکست جدا نمیشود استفاده میگردد.)
در ساختمان سازی شیشه سکوریت برای سازههای بدون قاب مانند در ورودی و یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد قابل استفاده است.
شیشه سکوریت قابلیت برش و یا فرم دهی را ندارد. تمامی فرایندها مانند برش، سوراخ کردن و... باید قبل از سکوریت کردن شیشه انجام گیرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  *انواع دلایل شب بیداری*
  چرخ گوشت صنعتی در انواع مختلف
  پارکینگ مکانیزه در ایران | انواع پارکینگ طبقاتی
  انواع یخچال ایستاده در اندازه ها و طرح های مختلف
  فروش انواع ماشین آلات صنعتی | ماشین سازی خدری
  فروش ویژه انواع درب ضد سرقت شرکت اتحاد درب
  انواع مختلف طعم های چای
  انواع جوجه های محلی و رام کردن(به این تاپیک پست اضافه کنید وسوالاتتون رو بپرسید)
  هدف جای گذاری نقطه سیاه در شیشه اتومبیل
  ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان