امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شطرنج با نوازنده‌ای که به ایرلند خیانت کرد

#1
آثار نویسندگان مشهور جهان در مجموعه کتاب‌های «کلاسیک‌های مدرن» با عناوینی همچون «شطرنج» و «نوازنده‌ای که به ایرلند خیانت کرد» منتشر و روانه بازار نشر شد.

شطرنج با نوازنده‌ای که به ایرلند خیانت کرد

مجموعه کتاب‌های «کلاسیک های مدرن» آثار نویسندگان مطرح از کشورهایی نظیر آمریکای لاتین، ژاپن، انگلیس، روسیه و غیره است. آثاری از نویسنده‌های شاخص ادبیات خارجی که تا به امروز مجال چندانی برای معرفی نیافته‌اند و اغلب آنها تحت تأثیر سایه نوشته‌های مشهور این نویسنده‌ها کمتر مطرح شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به «استفان زویگ»، «فرانک اوکانر»، «اچ.جی.ولز» و «جوزف کنراد» اشاره کرد. با توجه به لزوم آشنایی دوستداران ادبیات با آثار نویسندگان مطرح، حدود 40 جلد کتاب از این مجموعه به تدریج در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد که برخی از این آثار در قالب داستان کوتاه و بعضی دیگر در قالب مجموعه‌های داستانی یا داستان بلند منتشر شده و یا خواهند شد. در ادامه معرفی 3 کتاب از این مجموعه به نقل از فارس را می‌خوانید:

کتاب «جوانی» نوشته «جوزف کنراد» با ترجمه «پریسا همایون‌روز» از جمله کتاب‌های «کلاسیک‌های مدرن» به شمار می‌رود که داستان اینگونه آغاز می‌شود: این ماجرا در هیچ جایی به جز انگلستان اتفاق نمی‌افتد؛ جایی که انسان و دریا یکی می‌شوند و دریا جزئی از زندگی بسیاری از مردم است.این مردم دریا را به خاطر تفریح، سفر یا امرارمعاش تا حدودی یا به طور کامل می‌شناسند. ما دور میز قهوه‌ای و براقی که تصویر چهره‌هایمان را منعکس می‌کرد، نشسته بودیم. گروه کوچک‌مان عبارت بود از مدیر شرکت، حسابدار، وکیل، مارلو و من.مدیر روزگاری ملوان بود و حسابدار چهار سال در دریا خدمت کرده بود. وکیل، عضو قدیمی حزب محافظه‌کار، روحانی کلیسای جامع، رفیقی خوب و مایه افتخار، در روزهای خوش گذشته، زمانی که دست کم دو دکل کشتی‌ها، بادبان‌های چهارگوش داشتند و کشتی‌هایمان قبل از وزش بادهای موسمی موافق به دریای چین می‌رسیدند، در نیروی دریایی افسر فرمانده بود.هر پنج نفرمان زندگی را در ناوگان تجاری شروع کرده بودیم، همگی پیوند عمیقی با دریا و کشتی داشتیم و این با علاقه به قایق‌رانی، دریا گردی و سایر تفریح‌های دریایی متفاوت است، زیرا یکی از مشغولیت زندگی و دیگری خود زندگی است.کتاب «جوانی» نوشته «جوزف کنراد» با ترجمه «پریسا همایون‌روز» در 91 صفحه و با قیمت 3500 تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

کتاب «نوازنده‌ای که به ایرلند خیانت کرد» یکی دیگر از سری کتاب‌های «کلاسیک‌های مدرن» است که توسط «فرانک اوکانر» نوشته و با ترجمه «محمد قصاع» منتشر شده است. «فرانک اوکانر» که به عنوان چخوف ایرلند بسیار مورد تحسین قرار گرفته، استاد داستان کوتاه است. از یک گروه موسیقی آماتوری که به خاطر افکار سیاسی از هم می‌پاشد تا سربازان انگلیسی که با زندانبانان ایرلندی خود صمیمی می‌شوند و از کودکی که به شیوه‌ای طنزآلود به گناهانش اعتراف می‌کند تا پایان یک دوستی در شهری کوچک، این چهار داستان طنزآلود حقایقی جهانی را از دل ایرلند قرن بیستم بازتاب و بیان می‌کنند.

مجموعه کتاب‌های «کلاسیک های مدرن» آثار نویسندگان مطرح از کشورهایی نظیر آمریکای لاتین، ژاپن، انگلیس، روسیه و غیره است. آثاری از نویسنده‌های شاخص ادبیات خارجی که تا به امروز مجال چندانی برای معرفی نیافته‌اند و اغلب آنها تحت تأثیر سایه نوشته‌های مشهور این نویسنده‌ها کمتر مطرح شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به «استفان زویگ»، «فرانک اوکانر»، «اچ.جی.ولز» و «جوزف کنراد» اشاره کرد.

از داستان‌های این کتاب می‌توان به «داستانی نوشته موپاسان»، «مهمانان کشور»، «نخستین اعتراف» و «نوازنده‌ای که به ایرلند خیانت کرد» اشاره کرد.داستان «مهمانان کشور» این گونه شروع می‌شود: هنگام غروب بلچر، مرد انگلیسی تنومند، پاهایش را تکان می‌داد و از میان خاکسترها بیرون می‌آورد و می‌گفت: «خوب رفقا، موافقید؟» و نوبل یا من پاسخ می‌دادیم: «بسیار خوب، رفیق» (چون ما از بعضی تکیه کلام‌های آنها استفاده می‌کردیم) و مرد انگلیسی کوچک‌تر، هاوکینز، چراغ را روشن می‌کرد و ورق‌های بازی را بیرون می‌آورد.گاهی جرمیا دو نووان می‌آمد و بازی را تماشا می‌کرد، و از ورق‌های خوب هاوکینز، که خیلی بد با آنها بازی می‌کرد، هیجان‌زده می‌شد و طوری بر سر او فریاد می‌زد که گویی یکی از ما بود: «ای احمق، چرا آن یکی را بازی نکردی؟». کتاب «نوازنده‌ای که به ایرلند خیانت کرد» نوشته «فرانک اوکانر» با ترجمه «محمد قصاع» را در 110 صفحه و با قیمت 3500 تومان منتشر شده است.

از دیگر سری کتاب‌های «کلاسیک‌های مدرن» می‌توان به کتاب «شطرنج» اشاره کرد که این اثر نیز توسط «استفان زویگ» نوشته و با ترجمه «محمد قصاع» منتشر شده است. «استفان زویک» در 28 نوامبر سال 1881 در اتریش و مرگ وی 22 فوریه 1942 بوده است که این داستان نخستین بار پس از مرگ زویگ، در 1942 در بوئنوس آیرس به چاپ رسید.داستان اینگونه آغاز می‌شود: شلوغی و تکاپوهای آخرین لحظه پیش از حرکت، بر عرشه کشتی مسافربری که قرار بود نیمه شب نیویورک را به مقصد بوئنوس آیرس ترک کند، حاکم بود. کسانی که از دور و نزدیک آمده بودند تا دوستان‌شان را بدرقه کنند، درهم می‌لولیدند و یکدیگر را هل می‌دادند.پادوهای حامل تلگراف با کلاه‌های کج، به سرعت در تالارها حرکت می‌کردند و اسم‌هایی را صدا می‌زدند؛ چمدان‌ها و گل‌ها به کشتی آورده می‌شدند، بچه‌های کنجکاو از پله‌ها بالا و پایین می‌دویدند و گروه نوازندگان روی عرشه با خونسردی و پیوسته موسیقی می‌نواختند.

من کمی دور از این شلوغی و هیاهو بر عرشه تفریحی ایستاده بودم و با دوستی صحبت می‌کردم که ناگهان نزدیک ما دو یا سه بار نوری قوی درخشید. به نظر می‌رسید پیش از حرکت کشتی، خبرنگاران و عکاسان با عجله با شخصی برجسته مصاحبه می‌کردند. دوستم به آن سو نگریست؛ لبخندی زد و گفت: «آه، شما پرنده‌ای کمیاب روی کشتی دارید. او چنتوویک است» و چون این گفته‌اش واکنشی در من ایجاد نکرد، کمی بیشتر توضیح داد: «میر کو چنتوویک، قهرمان شطرنج جهان. او آمریکا را از ساحل شرقی تا غرب دور زده و در مسابقه‌ها شرکت کرده است و حالا برای کسب پیروزی‌های بیشتر به آرژانتین می‌رود»».کتاب «شطرنج» نوشته «استفان زویگ» و با ترجمه «محمد قصاع» را در 124 صفحه و با قیمت 3500 منتشر و روانه بازار نشر شده است.



منبع: خبر آنلاین
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جمله ای در رابطه با خیانت..
Heart خیانت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان