امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زنگ کتاب‌

#1
مروری بر کتاب های تازه بازار نشر.

زنگ کتاب‌

كودكان و نوجوانان

«یادگار عاشورا» گذری بر زندگی امام سجاد‌(ع) به روایت حمید گروگان توسط انتشارات قدیانی منتشر شده است. تصویرگر این كتاب نرگس دلاوری است. نویسنده با استفاده از آثار سیدجعفر شهیدی، عبدالمحمد آیتی، شیخ مفید، جواد محدثی، ابی مخنف و... به زبانی شیرین و ساده زندگی امام سجاد را توصیف می‌كند. «مدرسه سالم» كتابی به قلم سایمون بلیك و جولیا برد، لین گرلاج با ترجمه زهرا بازرگان توسط انتشارات سخن به بازار آمد. كتاب حاضر صدای دانش‌آموزان را در مورد نیازها و انتظارات آنان از بزرگسالان در خانه، مدرسه و جامعه منعكس می‌كند و وظیفه عمده مدرسه را در تامین نیازهای عاطفی و اجتماعی آنان و در ارائه و تثبیت ارزش‌ها آشكار می‌كند. همین ناشر كتاب دیگری با عنوان «انضباط موثر برای كودكان 12-2 ساله» نوشته توماس دبلیو، فیلان با ترجمه دكتر مهدی دوایی و شیرین كوهپایه به بازار عرضه كرد این كتاب به والدینی توصیه می‌شود كه به جای لبخند و شادی با كودكان خود زمان بیشتری را صرف عیب‌جویی و داد زدن به ‌آن‌ها می‌كنند.

«هفت‌خوان و خرده‌ای» رمانی برای نوجوانان است به قلم احمد اكبرپور و تصویرگری مرجان ثابتی كه توسط نشر افق منتشر شد. این كتاب مجموعه ‌ای از داستان‌های كوتاه و به هم پیوسته است كه دركنار هم داستان بلندی را تشكیل می‌دهند. «مقررات» رمان دیگری از همین ناشر نوشته سینتیاد لرد، برگردان كیوان عبیدی آشتیانی است كه داستان پسری هشت ساله مبتلا به بیماری اوتیسم را روایت می‌كند و كاترین خواهر دوازده‌ساله‌اش را كه چگونه در خانه برای برادرش مقررات وضع می‌كند.

«دارو دسته دارعلی» عنوان كلی كتابی سه‌جلدی است كه اكبر صحرایی نویسنده آن است و مسعود كشمیری تصویرسازی‌اش را انجام داده است. «آمبولانس شتری» و «گردان بلدرچین‌ها» و «برانكارد دربستی» عناوین این سه جلد است. این مجموعه شامل داستان‌های كوتاه طنز است كه برای نوجوانان نوشته شده. انتشارات قدیانی از مجموعه چراهای تاریخ، ششمین جلد را به «ایران در عصر صفویه» اختصاص داده كه محمدعلی علوی‌كیا روایتگر آن و امیر نساجی تصویرگر آن است. جلد نهم این مجموعه هم به «ایران در عصر قاجاریه» اختصاص دارد به قلم زهرا مروتی و تصویرگری فرهاد جمشیدی، این كتاب‌ها در قطع رحلی با تصاویر رنگی عرضه شده‌اند.
شعر

«تغییر تمدن» مجموعه شعرهای سپید مهدی مظاهری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. شعرهای سپید و كوتاه این مجموعه زبانی ساده دارند و مضمون‌های نو با نگرشی عاشقانه كه خواننده را در لذت متن شریك می‌كند. انتشارات سوره مهر مجموعه اشعار معصومه مهری را به نام «و سیب سهم خداست» منتشر كرد كه شامل غزل سرودهای نو با مضامین عرفانی است. در این شرایط كه كمتر ناشری تن به چاپ مجموعه شعر می‌دهد، انتشار این مجموعه‌ها برای علاقه‌مندان به شعر و شاعران جوان غنیمت است.

«یادگار عاشورا» گذری بر زندگی امام سجاد‌(ع) به روایت حمید گروگان توسط انتشارات قدیانی منتشر شده است. تصویرگر این كتاب نرگس دلاوری است. نویسنده با استفاده از آثار سیدجعفر شهیدی، عبدالمحمد آیتی، شیخ مفید، جواد محدثی، ابی مخنف و... به زبانی شیرین و ساده زندگی امام سجاد را توصیف می‌كند.

«كوتاه بیا، عمرم به نیامدنت قد نمی‌دهد» مجموعه شعری سروده كامران رسول‌زاده است كه انتشارات مروارید به بازار فرستاد. شاعر در مورد این مجموعه می‌گوید: یكی دیگر از مۆلفه‌های اساسی ساختار شعر، دستور زبان یا گرامر است، بستری كه زبان در آن شكل می‌گیرد. نام این گونه شعر را «هولوگرامریك» یا چند دستوری گذاشته‌ام كه در كتاب حاضر نمونه‌هایی از آن وجود دارد. «گزیده افسانه شاعر گمنام» سروده محمدعلی سپانلو شاعر، مترجم و منتقد كتابی است كه نشر افق منتشر كرده است، سپانلو در این منظومه زبانی ساده و بی‌تعقید دارد و روایتگر بخشی از تاریخ این سرزمین است.

«به خاطر آوازهای یك عاشق» مجموعه شعرهای ایلیا فابیان شاعر ایتالیایی است كه گروهی از مترجمان آن را به فارسی برگرداندند و حسن شكاری گردآوری، معرفی و ویرایش این مجموعه را به عهده داشت. ایلیا فابیان مادری ایرانی تبار دارد و در ایران به دنیا آمده و سال‌های كودكی را در مسكو و بوداپست گذرانده، نوجوانی را در مادرید و لیسبون و... و با فرهنگ ایران و شعر كلاسیك فارسی عجین است.

نشر پژواك ناشر این كتاب است. «آبی كوچك عشق» گزینه اشعار عاشقانه جهان با ترجمه و انتخاب چیستا یثربی توسط انتشارات پیام امروز منتشر شد.

یثربی در این مجموعه خواننده را با شعر و شاعرانی آشنا می‌كند كه كمتر از آن‌ها در ایران شناخت داشته‌ایم. «چهارفصل» مجموعه‌ای از هایكوهای اتریشی سروده ایمافون بود مهرزهوف است كه با ترجمه علی عبداللهی توسط نشر گل‌آذین همراه با متن آلمانی منتشر شده است.
داستان و رمان

چاپ دوم رمان «آوای صحرا» از عبدالرحمن اونق از سوی انتشارات سوره مهر به بازار آمد. حوادث داستان در دوران قاجاریه و صدارت میرزا تقی خان امیركبیر می‌گذرد كه روس‌ها به منطقه تركمن صحرا حمله كردند و... نویسنده از یك رویداد تاریخی اثری جذاب و خواندنی خلق كرده است. «حق نداری بهش فكر كنی» رمانی به قلم فرزانه عاری است كه نشر پیكان به بازار فرستاد. این رمان داستان زندگی چند دختر دانشجو را در خوابگاه دانشجویی روایت می‌كند. «میراث» رمانی به قلم حسن شكاری توسط انتشارات به ‌نگار منتشر شده كه با اعتراف راوی در طرح و اجرای اندیشه پدركشی و رهایی‌اش از سلطه جبارانه پدری خودكامه آغاز می‌شود و با روایتی سیال از توهم و واقعیت، دروغ و حقیقت، گذشته و حال در خانه‌ای متروك و روستایی ادامه می‌یابد.

«رود راوی» به قلم ابوتراب خسروی كه در سال 82 برنده بهترین رمان بنیاد گلشیری شناخته شد، توسط نشر ثالث به چاپ چهارم رسید. سه چاپ اول این رمان را ناشر دیگری منتشر كرده بود. ابوتراب خسروی چندی پیش رمان «ملكان عذاب» را توسط همین ناشر به بازار فرستاد. «پیله‌های شیشه‌ای» رمانی به قلم سعید افشار توسط نشر البرز منتشر شد. راوی داستان كه پسر جوانی از طبقه مرفه اجتماعی است، وارد دوران خدمت مقدس سربازی در اهواز می‌شود و...

برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب رمانی به قلم معصومه عیوضی است به نام «عقربه‌ها خوابشان می‌آید» كه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. داستان این‌گونه آغاز می‌شود: الآن است كه بابا به خاطر سرك كشیدن توی كوچه‌های دیگر بزند پس گردنم و دهان گلش باز شود. شاید فكر كند به خاطر دختر چادری كوپه بغلی سرك می‌كشم. «دوستم دارد، دوستم ندارد» مجموعه دوازده داستان كوتاه از نویسندگانی چون باخمن، هاینریش بل، همینگوی، جویس، لنتن و همچنین مقالاتی از آدلر، آدورنو، ماكس فریش، فروم، راسل است. مقالات و قطعات پایانی كتاب درباره عشق و دوست داشتن است كه موضوع اصلی داستان‌های كوتاه این مجموعه را تشكیل می‌دهند. این كتاب را مهشید میرمعزی ترجمه كرده و ناشرش مۆسسه انتشارات نگاه است. نشر نیك كتاب «همه اسب‌های زیبا» رمان معروف كورمك مك كارتی را با ترجمه كاوه میرعباسی راهی كتابفروشی‌ها كرد.

این رمان ماجراجویی‌های دو جوان را در امریكای پس از جنگ دوم جهانی به تصویر می‌كشد كه به سمت مكزیك می‌تازند تا درس امید و تجربه بیاموزند. رۆیایی كه به كابوس بدل می‌شود. «شطرنج باز» اثر نویسنده بزرگ اتریشی اشتفان تسوایك است كه دكتر محمد مجلسی آن را به فارسی برگردانده و نشر دنیای نو ناشر آن است. تسوایك وقتی قدرت روزافزون و تسلط هولناك نازی‌ها را به چشم دید، در سال 1934 دیگر طاقت نیاورد كه در اتریش بماند. پس راهی لندن شد و پیش از مرگش رمان «شطرنج باز» را نوشت و در كشوی میزش پنهان كرد و هرگز فكر نمی‌كرد پس از مرگش این رمان در كنار آثار ارزشمند و برجسته ادبیات جهان قرار گیرد. «گربه‌های آدمخوار» اثر هاروكی موراكامی نویسنده ژاپنی شامل شش داستان كوتاه است كه با ترجمه مهدی غبرایی توسط نشر نیكو در مشهد منتشر شد و اكنون چاپ چهارم آن به بازار آمد. «كبوتر انگلیسی» رمانی به قلم استفن كلمان نمایشنامه‌نویس انگلیسی است كه در سال 2011 منتشر شد و همان سال در فهرست نهایی جایزه بوكر قرار گرفت و بعد از آن نامزد چهار جایزه ارزشمند دیگر شد. این رمان حالا با ترجمه محمد جوادی توسط نشر افق به بازار آمد. این رمان بازگوكننده وضعیت قشر نوجوان در جامعه امروز انگلستان است و نویسنده موضوع مهاجرت، تضاد فرهنگی دو كشور انگلستان و غنا، سازگاری با شرایط و قوانین كشور میزبان و روبه‌رو شدن با فضای پر از جرم و جنایت جنوب لندن را به تصویر می‌كشد.
پاسخ
آگهی
#2
عالی بود ممنون
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان