امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرفروش‌های اردیبهشت ماه

#1
«ضد»،«پایی که جاماند» و«لشکر خوبان» ، پرفروش‌های انتشارات سوره مهر در اردیبهشت ماه اعلام شد.

«سه‌گانه» فاضل نظری شامل «اقلیت»، «آن‌ها» و «گریه‌های امپراتور» و همچنین «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمد زاده از دیگر آثار پرفروش سوره مهر در اردیبهشت ماه بوده است.



درباره «ضد»

در این میان «ضد» که برای نخستین‌بار از طریق این انتشارات در بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب منتشر و توزیع شد، توانست در طی ایام برگزاری نمیاشگاه به چاپ سوم برسد. تازه‌ترین اثر فاضل نظری دربردارنده حدود 50 غزل از ‌سروده‌های این شاعر است که با مضمونی عاشقانه و عارفانه به نظم درآمده‌اند. شاعر کوشیده در این اثر به بعد عرفانی شناخت آدمی از خود بپردازد. نظری در گفت‌وگویی درباره کتاب جدیدش گفته بود: درباره«ضد» باید بگویم که بخشی از آنچه که در سروده‌های این کتاب آورده شده، محصول تجربه خودم هست و بخشی دیگر را در آدم‌های اطراف حس کرده‌ام. به هر حال این همجواری با خودی که «ضد» ما است، موضوع غالب اشعار این مجموعه است که به نظرم بیشتر با نگاهی عاشقانه مورد بررسی قرار گرفته و از آن صحبت به میان آمده است.

این شاعر ادامه داد: اولین مجموعه من «گریه‌ امپراتور» بود که بعد از آن «اقلیت» و بعد هم «آن‌ها» منتشر شد. آنچه که در این میان مهم است، این است که این سه مجموعه با هم ارتباط معنایی دارند، رگه‌هایی از سروده‌های هر کدام در آثار قبلی هم دیده می‌شود، از این منظر بخشی از سروده‌های کتاب‌های گذشته در اثری که بعدا به چاپ رسانده‌ام نیز دیده می‌شود. در «ضد» هم این پیوستگی مطالب دیده می‌شود. از نظر حال و هوای شعری به «گریه امپراتور» نزدیک است، اما زبانش به مجموعه «آنها» بیشتر متمایل می‌شود. حتی این بخش از اشعار با این عنوان «دوستی در پیرهن دارم که با من دشمن است» و «من دشمن خود را شناختم» در این اثر جدید هم ذکر شده است. همان طور که صدای آدم‌ها در طول زمان تغییر پیدا می‌کند، لحن نوشتن آنها هم تغییر می‌کند. نظام فکری انسان متحول و زیر و رو نمی‌شود، گاهی تغییراتی می‌کند، اما متحول نمی‌شود. اشعار «ضد» بیشتر عاشقانه است. البته در این مجموعه دو شعر ملمع یعنی به زبان فارسی و عربی هم وجود دارد.


آبرو داری با آثار دفاع مقدس

«پایی که جاماند» عنوان یکی دیگر از آثار پرفروش سوره مهر در اردیبهشت ماه است. اگرچه آثاری مانند «پایی که جاماند»، «نورالدین پسر ایران»، «دا» و … هر چند مثل یک برند تبلیغاتی برای سوره کار کردند و همه این انتشارات را با این عناوین می‌شناسند، اما بیشتر از آن این منابع آبرویی شدند برای حوزه دفاع مقدس که چند سالی بود در دام تکرار گرفتار شده بود. با انتشار این نوع آثار همگی به این باور رسیدند که حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری که به گمان بسیاری از منتقدان، دیگر مجالی برای انتشار و تألیف ندارد و به اصطلاح تاریخ انقضای آن سر آمده است، می‌‌تواند فضایی جدید را تجربه کند. کتاب‌هایی که هر یک زاویه‌ای جدید از روزهای جنگ و حماسه را به تصویر کشیده‌اند، چه بسیار نگاه‌های جدید از ملتی که شبانه روز جنگ را با تمام وجود خود حس کردند و هنوز در گنجینه خاطرات باقی مانده و نوشته نشده است. سوره مهر در نظر دارد در این دوره نمایشگاه مجموعه آثار پرفروش خود را در چاپ‌های جدید عرضه کند که نمونه آن ارائه هشت چاپ جدید در قالب 20 هزار نسخه از کتاب «پایی که جاماند» است. این اثر که خاطرات یکی از رزمندگان و آزادگان جنگ را به تصویر می‌کشد، تاکنون به چاپ چهل و یکم رسیده است. سیدناصر حسینی‌پور که خاطرات خود را در این کتاب به رشته تحریر درآورده است، نمایی از رنج و در عین حال مقاومت رزمندگان ایرانی در دوران اسارات را به تصویر می‌کشد.
درباره«ضد» باید بگویم که بخشی از آنچه که در سروده‌های این کتاب آورده شده، محصول تجربه خودم هست و بخشی دیگر را در آدم‌های اطراف حس کرده‌ام. به هر حال این همجواری با خودی که «ضد» ما است، موضوع غالب اشعار این مجموعه است
در قالب خاطره

«نورالدین پسر ایران» و «دا» عنوان دو اثر دیگر سوره مهر است که در قالب خاطره به رشته تحریر درآمده‌اند و توانسته‌اند در اردیبهشت ماه جزء پرفروش‌های این انتشارات باشند. بعد از آن «لشکر خوبان» نوشته معصومه سپهری جزء یکی دیگر از آثار پرفروش سوره مهر در اردیبهشت ماه بود. این اثر خاطرات مهدی‌قلی رضایی را روایت می‌کند.بیان خاطرات یکی از اعضای اطلاعات عملیات جنگ برای اولین‌بار از ویژگی‌های این اثر است. مقام معظم رهبری در تقریظی که بر این اثر نوشته‌اند، می‌فرمایند: «این کتاب (لشکرخوبان) پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می‌خواندم بارها و بارها متأثر شدم.»



بخش‌هایی از «لشکر خوبان»

«لحظه‌های بیکاری در منطقه هلالی قامیش در قرارگاه تاکتیکی گاهی با برف‌بازی و سرخوردن روی پستی بلندی‌های اطراف مقر پر می‌شد. نشاط و سر و صدای بچه‌ها در برف‌بازی، همه را برای تماشا هم که شده از سنگرها بیرون می‌کشید. آن روز من هم در حالی که اورکتم را روی دوشم انداخته و جلوی سنگر ایستاده بودم، بچه‌ها را که محوطه قرارگاه را پر از گلوله‌های برفی کرده بودند، نگاه کردم. بچه‌ها حتی به تماشاچی‌ها هم رحم نمی‌کردند و به این ترتیب، همه ناخودآگاه وارد این بازی برفی شده بودند.جلوی سنگر دست به کمر ایستاده بودم که ناگهان چیز سفتی به سینه‌ام خورد! خیلی دردم آمد. دستم را روی سینه گذاشتم و داد زدم: «بی انصافا، چرا به این محکمی می‌زنین؟» بازی متوقف شد.

والله، ما فقط به تو یکی گلوله برفی ننداختیم ....

این جواب مشترک بچه‌ها بود. یکی دو نفر که کنارم بودند نیز پرتاب گلوله برفی به سوی مرا انکار کردند اما سینه‌ام همچنان درد می‌کرد و من تازه متوجه شدم چیزی گرم دارد به دستم می‌خورد. نگاه کردم و خون را دیدم که از لای انگشت‌هایم بیرون می‌زد.

یعنی چی؟!...

همه دور مرا گرفتند. کریم عظیمی و اکبر ترمان لباسم را بالا زدند و ازچیزی که دیدیم، همه به خنده افتادیم. گلوله‌ای بعد از سوراخ کردن آنچه در جیبم داشتم، وارد سینه‌ام شده و همانجا نشسته بود!...»
پاسخ
 سپاس شده توسط oprah vinfrey
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کافه اردیبهشت
  موضوع نژاد پرستی در صدر کتابهای پرفروش آمازون
  کتابهای پرفروش نیویورک تایمز در سالهای اخیر
  پرفروش های ادبیات فرانسه در سال ۲۰۱۸
  چگونه نویسنده رمان طنز های پرفروش شوم؟
Big Grin حضور دوباره «دانیل استیل» ‌در بین پرفروش‌ها!
Thumbs Up از مطالعه درباره حیوانات تا نویسنده پرفروش شدن!
Big Grin رمان جدید نویسنده «بانوی پستچی» پرفروش شد !
Smile نویسنده ده‌ساله در فهرست پرفروش‌ها
Smile نام «‌ریچل هالیس» بار دیگر در بین پرفروش‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان