امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زیبایی بیافرینین

#1
خواهید دید که علاوه بر زیبائی حیات‌بخش طبیعت، تعالی بخشیدن به محیط زندگی شخص‌تان نیز در سفر درونی‌تان تأثیری بسزا دارد. مراد این نیست که به‌پا خزید و یک شیء زیبا بخرید. کاملاً بعکس، منظور خلاص‌شدن از انبوه چیزهائی است که چون تبدیل به یکی دیگر از اشیاء شده، اهمیت خود را از دست داده است. فقط یک گلدان زیبا بر روی طاقچه، بسیار زیباتر از زمانی است که چون میان جمعی از اشیاء احاطه شده، زیبائی‌اش به‌چشم نمی‌آید.
زیبائی می‌تواند به‌معنای ایجاد فضاهای خالی باشد. دوست هنردوستی دارم که سال‌ها آثار سایر هنرمندان و یادبودهای سفرهایش به‌دور دنیا را جمع کرده است. خانه‌اش بیشتر به موزه می‌ماند. و اگر آدم بخواهد همه نقاشی‌هائی را که به دیوار زده، یا همه مجسمه‌هایش را تماشا کند، باید به اندازه یک سفر برای این‌کار وقت بگذارد.
اخیراً دوستم تصمیم گرفت که خودش را از همه آنها برهاند. یک روز به دور و بر خانه‌اش نگریست و متوجه شد که دیگر نمی‌داند به چه فکر می‌کند. چون ذهنش از اشیاء انباشته بود. این اشیاء نه‌ تنها جا می‌گرفتند، نه فقط می‌بایست نگران شکستن یا صدمه‌دیدن آنها باشد، نه تنها مدام می‌بایست آنها را برق می‌انداخت و گردگیری و بیمه می‌کرد، در زندگیش جائی و فرصتی برای پرداختن به درون خودش باقی نگذاشته بود. با رها کردن همه اشیائی که روزگاری می‌اندیشید نمی‌تواند بدون آنها سر کند، فضائی زیبا و آرام‌بخش آفرید.
به‌دقت به همه اشیائی که احاطه‌تان کرده‌اند ـ خواه در خانه و خواه در محل کار ـ در نظر افکنید. گاه سالیان سال ـ دست کم در سطحی هشیار ـ پی‌ نمی‌بریم که بعضی از جنبه‌های محیط‌مان چندان دلپذیر نیست.
زمانی را صرف کنید تا مکان‌هائی را که بیشتر وقتمان را در آنجا می‌گذرانید، تا حد امکان برای روح و جانتان الهام‌بخش و زیبا و رهاننده سازید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart زیبایی در ازدواج چقدر مهم است؟
  کج کردن دندان، عمل زیبایی عجیب زنان ژاپنی! +تصاویر
  زیبایی برف
  زنی که پس از عمل زیبایی شبیه هیولا شده!! +عکس
  عکس های مجری زیبایی که به خاطر زیبایی کارش را از دست داد
  زنان زیبایی که با جراحی لب لقب بزرگترین لب ها را به دست اوردند!+عکس
  اقدام احمقانه زنی برای زیبایی دخترش (+عکس)
Rainbow دختر جذاب و زیبایی که باربی واقعی هست
  ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف
  بررسی روش های زیبایی شکم و پهلو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان